[XP] Registry wijzigingen verdwenen na reboot

Pagina: 1
Acties:

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 15:01

El Martino

Zo niet, dan toch.

Topicstarter
Al enige tijd (al maanden) heb ik last van het volgende. XP (Home, SP2) onthoudt een hoop registry settings niet meer. Als ik reboot of uitlog en weer inlog zijn sommige keys verdwenen. Ik kwam erachter doordat ik een .reg file die ik had samengesteld voor het tonen van een paar drive icoontjes had gedraaid, en na een reboot de icoontjes weer op default stonden. Een blik in de registry leerde dat de keys verdwenen waren.

Het gebeurt ondermeer hier:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\O\DefaultIcon

Maar ook bij deze:
HKCU\Applications\Explorer.exe\Drives\O\DefaultIcon]

Ter info: geen spyware en virussen op de PC, daarnaast ik draai permanent McAfee en Kerio Personal Firewall.

Iemand enig idee? Via Google en op Microsoft.com/MSDN geen oplossing kunnen vinden helaas. ;(

Oh ja, mijn account heeft admin rechten.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Blijkbaar overschrijft Windows keihard de door jou gewijzigde registry-waarden. Volgens mij kan je daar niets aan doen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Topicstarter
Wat ik er niet bij had verteld is dat bijv. in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\K\DefaultIcon al wel een waarde staat, die blijft gewoon bestaan. Maar nieuwe toevoegen werkt alleen tijdelijk. Wat ik via ondermeer Google had gevonden is dat dit wel de manier is om een drive icon in te stellen. Het moet dus kunnen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Topicstarter
*kick*

Niemand een idee?