Toon posts:

[DIVX speler] Yamakawa, LG of Daewoo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan het kopen van een leuke divx-speler.. nu heb ik de volgende aanbiedingen gezien:

Yamakawa DVD-365 voor 59 euro bij recon.nl

LG DV-9700 voor 59 euro bij Modern Elctronics

Daewoo (geen idee welke) voor 69 euro0

Van die Yamakawa weer ik dat-ie ook Xvid af kan spelen.. dus dat lijke me op het eerste gezicht de mooiste.. Maar verder weet ik er niks van. Hoeveel merken cd's ze slikken, hoeveel lawaai ze maken, hoe ze met ondertiteling omgaan... etc.

Zijn er hier mensen met ervaringen met een van deze spelers ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de LG gekocht... hij speelt tot nu toe alle divx en xvid-films af, dvd nog niet geprobeerd. Geluid en beeld is prima. Ondertiteling wel erg klein, maar dat gebruik ik zowiezo al niet zo vaak. Oude mpeg4-films (met de officiele mpeg4 codec gecodeerd, beviel mij destijds beter dan divx 3.*) speelt hij helaas niet af, alleen geluid.

Opmerkelijk was dat hij cd's met daarop realmedia-bestanden (uitzendingen van Noorderlicht e.d.) er meteen uitspuugt met "ERR" op de display. OK, hij ondersteunt die formaten ook niet officieel, maar ik had ook een cd met zowel een divx-film als MOVIX erop (kleine linuxdistro die direct in je film boot) - en die linux-image is ook niet afspeelbaar natuurlijk - maar dan spuugt hij de cd er niet uit.. vreemd.

De levering was wel erg kaal, er zat geen videokabeltje bij ofzo, ik had toevallig nog een composite+audio --> SCART kabeltje, maar anders had ik er eentje moeten kopen, dat vind ik toch wel kaal, kan je niet direct aan de slag. Ook staat er in de handleiding niets over de tv-functies van de afstandsbediening, je schijnt er de tv mee te kunnen bedienen, maar zowel in het menu als de handleiding kon ik er niets over vinden.

Verder wel tevreden met het ding, maakt tijdens het spelen weinig bijgeluiden, iig niet dat je er last van hebt. Mooi plat ding ook, neemt weinig ruimte in.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Je kunt ook een Pioneer DV-380 overwegen, die heb ik net gekocht. Speelt alles af, ook DivX en erg goede kwaliteit. Prijs vanaf ca 75 euro

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Je kunt ook een Pioneer DV-380 overwegen, die heb ik net gekocht. Speelt alles af, ook DivX en erg goede kwaliteit. Prijs vanaf ca 75 euro

Verwijderd

Topicstarter
uhm.. ik had dus net de LG gekocht ;)

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 21:50
als je echt wilt kiezen uit die 3 merken dan zou ik voor de LG kiezen
Waarom? actieve firmwaremods voor dat ding
http://dvx9900.altervista.org/index_en.htm

Verwijderd

Topicstarter
Em, best wel tof en zo dat jullie nu ineens advies gaan geven, maar ik heb hem dus al 2 dagen in huis :-D maar iedereen leest eroverheen, wel grappig :7

Dit gaat over de DVX serie. Ik heb dus net de DV9700 gekocht. Maar wie weet komen daar ook firmware-updates voor. (grotere ondertiteling zou leuk zijn voor mijn vrouw die geen engels verstaat)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:29:
Em, best wel tof en zo dat jullie nu ineens advies gaan geven, maar ik heb hem dus al 2 dagen in huis :-D maar iedereen leest eroverheen, wel grappig :7
Dit forum draait niet alleen om jou ;). Meer mensen op zoek naar een divx speler, en die gebruiken allemaal de search en google eerst en komen dan op dit topic uit. Dus dat kan best doorgaan nadat jij je keuze gemaakt hebt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is waar. Maar het leek alsof het aan mij gericht was "... je zou ook...", "...als je echt..." ;-)

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 21:50
Inderdaad wellicht dat anderen er nog iets aan hebben, naast de philipsen en de pioneers is de LG een van de weinige A merken met divx ondersteuning in de bruin en witgoedketens

[ Voor 72% gewijzigd door joey6666 op 24-12-2005 19:50 ]

Pagina: 1