Toon posts:

internet traag, vaak timeouts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ongeveer 1 week, misschien iets langer dat mn internet ongelooflijk traag is. eerst dacht ik dat het alleen op mijn pc zo was, dus spyware check etc. gedaan, pc opgeschoond, probleem bleef. op de 4 andere computers op het netwerk is het internet ook zo ongelooflijk traag. sommige paginas kan ik wel weer openen, bij andere sites krijg ik timeouts (firefox) en fotos laden etc gaat erg traag. toch heb ik bij speedtest wel gewoon volle snelheid (320kb/s). downloads gaan ook gewoon goed.

nu dacht ik dat het misschien mijn router kon zijn, ivm de snelheidverhogingen van KPN. ook al had ik mn router herstart, kon het toch nog even proberen. nu heb ik vanmiddag mijn router terug gezet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld. helaas, niet verholpen.

heeft iemand een idee hoe ik weer relaxt kan surfen, want ik kan nu haast niet surfen gezien veel van de sites niet openen / mij herinneren aan mijn 56k periode.

bedankt,

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb je een USB of een ethernet modem?
Misschien zijn ze nog aan het rommelen in je centrale? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
router, met daarin mn modem.

dacht zelf idd ook aan de centrale, maar andere mensen uit het dorp hebben er geen last van. (ook andere provider, maarja)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Welk modem is het precies? Gezien je snelheid zeker een speedtouch? Is het op alle pc's tegelijk begonnen?

Probeer ook eens een .bin bestandje van 100 mb te downloaden, wellicht iets betrouwbaarder wat nou echt de snelheid is. Is die dan nog steeds hoog, dan moet ik toch wel erg aan spyware denken, al vind ik het dan wel erg vaag dat je het op 4 pc's tegelijk hebt.

Verwijderd

Topicstarter
het is een E-TECH, 54mbit WLAN, weet type niet precies

en met downloads heb ik gewoon volledige snelheid etc. :s met mn torrents haal ik ook 300kb/s. spyware is het dus niet, want op de "huispc" is het ook ergerlijk traag, en ergeren mn ouders zich eraan.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 08:42
Wat je eventueel even zou kunnen proberen, als je de mogelijkheid hebt is een ander modem aansluiten. Kijken of het dan wat beter gaat.

Tevens wil ik ook wel weten wat je krijgt als je een traceroute uitvoert.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-01 20:43
Heb hier hetzelfde probleem, torrents en downloads gaan goed, maar constant time-outs bij websites. Zelfs bij de webadmin van mijn routers gaat het fout. De oplossing bij mij is de stoom van mijn wireless router (linksys WRT54G) afhalen en daarna weer aan te sluiten. Dan gaat alles weer goed...
Pagina: 1