Ik wordt een beetje parra dus als iemand uitsluitsel kan geven graag.
Ik heb een Acer Aspire E500 (kweet het ben geen echte tweakert maar een luie gebruiker)
Nu zit hier standaard 512 Mb in, dit wil ik graag uitbreiden naar het maximum, 2GB. Heb 2 slots dus dat wordt 2x1GB (gewoon single channel).
Maar nu mijn twijfel.
Zo ongeveer alle officiele specs zeggen dat hier DDR II 400 / PC2 3200 in gaat.
Maar op mijn moederbord staat toch duidelijk DDR II 667 !? (voor de oplettende gebruiker: dat linksboven is mijn invulling aan een Silcencer 2 & X300SE mod
)
En hier wordt weer DDR II 667 vermeld alszijnde geschikt voor de E500
.
Geheugen wat er nu in zit is van Hynix, 512Mb DDR II 400.
Maar ik dacht, er staat DDRII 667 op het moederbord notabene, ze hebben er vast een el cheapo stukje geheugen in gedaan.
Dus ik eigenwijs geweest en een bankje 1GB van Geil DDR II 667 / PC2 5300 besteld.
Maar deze leverde BSOD's op en CoDII liep vast
. Zowel zonder als samen met de originele PC2 3200 (ik dacht dat ze dan allebei op de laagste snelheid zouden draaien? )
Dus nu weet ik het even niet meer, wat gaat hier nu maximaal in ?
Het moederbord is natuurlijk zo'n OEM ding dus ik kan niet 123 die specs vinden.
Ik kom alleen maar tegenstrijdigheden tegen, wie o wie kan bevestigen wat het nu moet zijn.
moet idd DDR II 400 / PC2 3200 zijn
Ik heb een Acer Aspire E500 (kweet het ben geen echte tweakert maar een luie gebruiker)
Nu zit hier standaard 512 Mb in, dit wil ik graag uitbreiden naar het maximum, 2GB. Heb 2 slots dus dat wordt 2x1GB (gewoon single channel).
Maar nu mijn twijfel.
Zo ongeveer alle officiele specs zeggen dat hier DDR II 400 / PC2 3200 in gaat.
Maar op mijn moederbord staat toch duidelijk DDR II 667 !? (voor de oplettende gebruiker: dat linksboven is mijn invulling aan een Silcencer 2 & X300SE mod
En hier wordt weer DDR II 667 vermeld alszijnde geschikt voor de E500
Geheugen wat er nu in zit is van Hynix, 512Mb DDR II 400.
Maar ik dacht, er staat DDRII 667 op het moederbord notabene, ze hebben er vast een el cheapo stukje geheugen in gedaan.
Dus ik eigenwijs geweest en een bankje 1GB van Geil DDR II 667 / PC2 5300 besteld.
Maar deze leverde BSOD's op en CoDII liep vast
Dus nu weet ik het even niet meer, wat gaat hier nu maximaal in ?
Het moederbord is natuurlijk zo'n OEM ding dus ik kan niet 123 die specs vinden.
Ik kom alleen maar tegenstrijdigheden tegen, wie o wie kan bevestigen wat het nu moet zijn.
moet idd DDR II 400 / PC2 3200 zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Pimmr op 20-12-2005 07:51 ]