Ik heb een probleem met LAN verbindingen op mijn pc (overduidelijk een andere dan deze). Gaat om een Asus A8N-SLI deluxe moederbord (met 2 LAN's on board) met daarop Windows XP (geen SP2, dat wilde ik erop zetten zodra het netwerk draaide en ik deze kon downloaden). In het BIOS staan beide aan, echter in XP bij netwerkverbindingen staan enkel 2 1394 verbindingen (firewire). Ik kon hier verder ook niets vinden om de LAN verbindingen toe te voegen. Ook troubleshooten op de asus website geeft geen sjoege, bij het zoeken op LAN worden er enkel wlan problemen gevonden.
Ik gok dat XP de drivers van je mobo niet standaard aan boord heeft
Heb je per ongeluk uitroeptekens of vraagtekens in je apparaatbeheer staan
Dan even de drivers van je mobo installeren 
Overigens kun je XP ook in zijn geheel downloaden en van CD installeren, is vaak een stuk makkelijker
Overigens kun je XP ook in zijn geheel downloaden en van CD installeren, is vaak een stuk makkelijker
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kun je die methode eens uitleggen?The_Eagle schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:35:
RIS ken ik, unattended network installs, CD installs, HD installs, maar dit is nieuws
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
hmmm, drivers geinstalleerd, herkent de kabel nu wel (doet het ook prima op m'n laptop, dus met mijn UTP geklungel is niets mis), maar i-net wil nog niet erg hard, ben nu de nieuwse drivers aan het downloaden om te kijken of dat helpt, maar de asus site is zo traag als m'n oma's achterste (7,2KB/s
)
-->Ook dat werkt niet. Alle instellingen voor de LAN-verbinding zijn hetzelfde als op mijn laptop (waar dezelfde aansluiting het wel doet), echter als ik Herstellen kies komt er een popup met daarin
-->Ook dat werkt niet. Alle instellingen voor de LAN-verbinding zijn hetzelfde als op mijn laptop (waar dezelfde aansluiting het wel doet), echter als ik Herstellen kies komt er een popup met daarin
code:
Ook worden er geen pakketten ontvangen (wel verstuurd). Bij Eigenschappen laat ik DHCP een IP-adress toewijzen (net zoals op mijn laptop). Ik kan op het moment een niet bedenken waar het aan kan liggen. Wel lijkt het me dat het aan de PC, en niet aan het netwerk ligt.
1
2
| De volgende stappen van de reparatie zijn mislukt Het IP-adres word vernieuwd |
[ Voor 61% gewijzigd door Spotter op 19-12-2005 22:36 ]