Ok, hier zullen al menige topics over geweest zijn, maar kan mijn vraag nog niet beantwoorden.
Thuis ben ik redelijk voorzien van goede muziek. In mijn pc zit een Audigy 2 met daaraan een Logitech Z2300 waarvan de speakers vervangen voor twee Infinity 2-weg speakers. Het verschil met de standaard logitech speakers is zeker merkbaar. Als koptelefoon heb ik een Sennheizer HD570.
Ok, leuk? Tijd om te patsen?
Neen! Ik ben op zoek naar een HDD MP3 speler. Genoeg op de markt om te kiezen. Veel zoeken, reviews lezen en designs bekijken (ben nogal op design gesteld).
Al georiënteerd?
Ik heb twee kandidaten over gehouden, de iPod G5 en de iRiver H10 (grootte bij beide nog niet over uit). Beide spelers hebben zo hun voor -en nadelen. Ik neig zelf meer naar de iRiver omdat daar de nadruk méér ligt op een goede geluidskwaliteit en minder op de X-factor in tegenstelling tot de iPod. Op verschillende fora heb ik al gelezen over de sublieme geluidskwaliteit van de iRiver H10, welke néts iets beter schijnt te zijn dan de iPod.
Persoonlijke voor -en nadelen.
iPod voordelen:
+ design
+ bediening
+ helderder scherm
+ de iSocks
+ lichter / kleiner (boeit mij weinig, merk je weinig van als je het draagt)
iPod nadelen:
- overdracht via iTunes (ben een vervend Winamp gebruiker)
- duurder (ook nog incl. studentenkorting)
- geen FM tuner (kán een nadeel zijn, ben daar nog niet over uit)
iRiver voordelen:
+ ondersteund alle formaten
+ overdracht via explorer
+ geen software / drivers benodigd
+ FM tuner (kán een voordeel zijn, ben daar nog niet over uit)
+ betere equalizer en sounds (!!)
iRiver nadelen:
- design
- scherm
- langzamer in het switchen met de nummers (gelezen)
- minder opties mbt zoeken / afspelen MP3 (doel op de playlists, etc)
Heb je nog brandende vragen V?
Jahoor!
1. Is de geluidskwaliteit (dus niet lettend op de mensen die op de X-factor afgaan) beduidend beter op de iRiver?
2. Zijn er nog meer HDD MP3 spelers die meer op het geluid gericht zijn dan op de X-factor, náást de iRiver modellen? (qua geluidskwaliteit, equalizer, etc)
3. Produceren duurdere oordopjes (die niet standaard bij de spelers zitten) beduidend betere kwaliteit geluid?
4. Kan nog maar zo komen..
Thuis ben ik redelijk voorzien van goede muziek. In mijn pc zit een Audigy 2 met daaraan een Logitech Z2300 waarvan de speakers vervangen voor twee Infinity 2-weg speakers. Het verschil met de standaard logitech speakers is zeker merkbaar. Als koptelefoon heb ik een Sennheizer HD570.
Neen! Ik ben op zoek naar een HDD MP3 speler. Genoeg op de markt om te kiezen. Veel zoeken, reviews lezen en designs bekijken (ben nogal op design gesteld).
Ik heb twee kandidaten over gehouden, de iPod G5 en de iRiver H10 (grootte bij beide nog niet over uit). Beide spelers hebben zo hun voor -en nadelen. Ik neig zelf meer naar de iRiver omdat daar de nadruk méér ligt op een goede geluidskwaliteit en minder op de X-factor in tegenstelling tot de iPod. Op verschillende fora heb ik al gelezen over de sublieme geluidskwaliteit van de iRiver H10, welke néts iets beter schijnt te zijn dan de iPod.
iPod voordelen:
+ design
+ bediening
+ helderder scherm
+ de iSocks
+ lichter / kleiner (boeit mij weinig, merk je weinig van als je het draagt)
iPod nadelen:
- overdracht via iTunes (ben een vervend Winamp gebruiker)
- duurder (ook nog incl. studentenkorting)
- geen FM tuner (kán een nadeel zijn, ben daar nog niet over uit)
iRiver voordelen:
+ ondersteund alle formaten
+ overdracht via explorer
+ geen software / drivers benodigd
+ FM tuner (kán een voordeel zijn, ben daar nog niet over uit)
+ betere equalizer en sounds (!!)
iRiver nadelen:
- design
- scherm
- langzamer in het switchen met de nummers (gelezen)
- minder opties mbt zoeken / afspelen MP3 (doel op de playlists, etc)
Jahoor!
1. Is de geluidskwaliteit (dus niet lettend op de mensen die op de X-factor afgaan) beduidend beter op de iRiver?
2. Zijn er nog meer HDD MP3 spelers die meer op het geluid gericht zijn dan op de X-factor, náást de iRiver modellen? (qua geluidskwaliteit, equalizer, etc)
3. Produceren duurdere oordopjes (die niet standaard bij de spelers zitten) beduidend betere kwaliteit geluid?
4. Kan nog maar zo komen..