Toon posts:

Vragen over boxensets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken een betere boxenset te kopen, maar voor ik dat doe wil ik eerst antwoorden weten op een aantal vragen. Ik heb de volgende vragen:

-zijn de afmetingen van de kamer waarin de set staat van groot belang (maw; komt het geluid veel beter tot zijn recht in een kamer van 80m2 dan in een kamer van 20m2)?

-vanaf welk bedrag zijn de kwaliteitsverschillen tussen verschillende sets niet meer rendabel?

Bij voorbaat dank.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Luister je veel muziek of gebruik je ze alleen maar voor TV en DVD films?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan ze te gebruiken voor zowel games, DVD's als muziek. Maar het probleem ligt vooral bij muziek, op de boxenset die ik nu heb klinkt veel muziek namelijk niet of minder 'clean'.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

gaat het hier over een surround computerspeakerset? Want die zijn ook niet bij uitstek geschikt voor muziek. Stereo mp3tjes afspelen op een surroundset is sowieso al niet alles trouwens.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De ruimte waarin een speaker staat is in principe altijd spelbreker. Het geluid zou rechtstreeks van de speakers in je oren moeten komen, maar de kamer maakt dat het geluid via allerlei reflecties na-ijlt en gaat echo-en.

Het beste is daarom ofwel een koptelefoon, ofwel een zodanig grote kamer dat het geluid dat vanaf de muren wordt gereflecteerd onhoorbaar is. (Workaround: hang gordijnen op, neem hoogpolig tapijt etc).

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het een speciale computerset is, maar het is geen dure (zo'n 50 euro). Met games bedoel ik consolegames (dus op de tv) en met muziek bedoel ik cd's (dus geen mp3's).

Overigens schiet me nog een vraag te binnen: heeft de cd-speler (/dvd-speler) ook invloed op de kwaliteit van het geluid?

@varienaja: het probleem is niet de weerkaatsing, maar het ontbreken van 'clean' geluid. Ik bedoelde dus meer het volume (ruimtelijk volume, om complicaties te voorkomen) van de kamer.
Toch bedankt :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 19:27 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Varienaja schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:24:
De ruimte waarin een speaker staat is in principe altijd spelbreker. Het geluid zou rechtstreeks van de speakers in je oren moeten komen, maar de kamer maakt dat het geluid via allerlei reflecties na-ijlt en gaat echo-en.

Het beste is daarom ofwel een koptelefoon, ofwel een zodanig grote kamer dat het geluid dat vanaf de muren wordt gereflecteerd onhoorbaar is. (Workaround: hang gordijnen op, neem hoogpolig tapijt etc).
Mja, gezien de TS daar zelf geen verstand van lijkt te hebben kan ik me niet voorstellen dat hij het verschil zal horen tussen een goede set in een "normale" kamer en dezelfde set in een perfect ingerichte kamer.
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:24:
Ik weet niet of het een speciale computerset is, maar het is geen dure (zo'n 50 euro). Met games bedoel ik consolegames (dus op de tv) en met muziek bedoel ik cd's (dus geen mp3's).

Overigens schiet me nog een vraag te binnen: heeft de cd-speler (/dvd-speler) ook invloed op de kwaliteit van het geluid?
Wellicht is het handig als je dan eens een merk en type post ;)

Maar ik vermoed dat het hier dus niet om pc-speakers gaat maar om een versterker (of een alles in een apparaat ofzo) en bijbehorende boxen.

In dat geval is 50 euro ook wel echt heel erg weinig imho. Maar als je wilt dat je hier geholpen wordt zal je echt wat duidelijkere info moeten geven, want "boxenset" is nogal een ruim begrip.

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 19-12-2005 19:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1