Toon posts:

[CSS] Problemen met layout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een website voor mijn broer alleen ik heb een heel irritant probleem wat ik normaal nooit had toen ik met Absolute divjes werkte in een website die ik hiervoor had gemaakt voor hem.
Ik wilde dit keer de site netjes in 1 container zetten en geen gerommel met rommelige position code zodat alles mooi in het midden blijft. Ben vrijwel nieuw tot websites maken dus misschien heb ik wat stoms ingesteld.

URL na site: http://home.quicknet.nl/qn/prive/roely.star/dvdpuppetpall2/

Ok mijn probleem... De footer staat mooi in Firefox onderin maar in explorer niet.
Als ik bij mijn linker navbar padding-top 10px; bijv. geef voor de text iets na onder, breid die hele div zich groter uit in 'hoogte' terwijl ik echt een vaste hoogte heb aangegeven :/
Gevolg hiervan is dat bijv. het copyright textje iets na rechts gaat. Als ik padding-left doe heeft het zelfs effect op de Tekst in het Content gedeelte.

Iemand die mij kan helpen?

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Houdt er rekening mee dat padding in sommige gevallen bij de hoogte/breedte opgeteld wordt. Dus als er meer padding is zal je de breedte/hoogte ook moeten aanpassen.

Voor daty footertje, misschien een idee om m.b.v. conditional comments te zorgen dat IE 15 px meer margin-top krijgt bij de footer, denk dat dat het oplost.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Allebei opgelost. Heel erg bedankt!
Weer wat leuks geleerd :)