Toon posts:

Massaal plaatjes resizen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee vragen.
1. Ik ben van plan een groot aantal screenshots te gaan nemen, om die later te gaan verwerken. Het worden allemaal screenshots van dezelfde maat, die ik later allemaal tegelijk wil gaan compressen/verkleinen. Welk programma is hiervoor geschikt?
2. In welk formaat zou ik de originele screenshots moeten opslaan. Met andere woorden, welk formaat leent zich goed om massaal verkleind/compressed te worden naar bijvoorbeeld GIF. Kan ik ze het beste opslaan als GIF/JPG/BMP?

Bedankt!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik gebruik irfanview voor zoiets. Je kunt batch-resizen (en andere dingetjes) De extentie maakt niks uit.

☻/
/▌
/ \

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Photoshop kan dit (action aanmaken), en GIF gaat serieus ruimte besparen. Als de plaatjes klein genoeg worden zullen de meeste mensen bij GIF niet eens merken dat 't maar 256 kleuren zijn.

leoaq.fm // Jeune Loop

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoek eens met [google=pictures batch files process] en er gaat een wereld voor je open :)

Overigens is het handiger om een formaat als PNG te nemen. JPG geeft kwaliteitsverlies bij editten, gif zal wellicht niet de detaillering bieden en BMP wordt massaal (qua bestandsgrootte). De keuze voor je bestandsformaat is overigens geheel afhankelijk van wat je natuurlijk een printscreen wilt maken ;)

Dit topic gaat op slot, het hoort normaliter in Software Algemeen, maar je topicstart is iets te mager.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.