Toon posts:

E-mail adres houden na wisselen provider ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij wil eindelijk van tikken naar ADSL over. Hij is bij Tiscali, maar die levert geen ADSL in Weesp, waar hij woont (helpdesk deze week gebeld!!). Is het mogelijk toch je e-mail adres te houden en hoe dan.
Hij heeft een @tip.nl adres, misschien dat een andere provider dat overneemt?
Wie kan/wil mij verder helpen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een andere ISP zal nooit dat tip adres overnemen, dat domein is eigendom van tiscali. Je kan dat abonnement wel houden en daarnaast nog een adsl verbinding nemen en dan de mail ophalen via webmail.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Volgens mij kan dat alleen als hij het tiscali abonnement houd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:30:
Volgens mij kan dat alleen als hij het tiscali abonnement houd.
JvS schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:30:
Je kan dat abonnement wel houden en daarnaast nog een adsl verbinding nemen en dan de mail ophalen via webmail.
;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Zoals je het nu noemt kan het (technisch) niet, maar wellicht dat het mogelijk is om een gratis inbelaccount aan te houden ( http://www.tiscali.nl/producten/inbellen/gratis.asp ). Het hangt er dan vanaf of deze te benaderen is van buiten het netwerk van Tiscali, wat over het algemeen wel het geval is.

Het is sowieso raadzaam om over te stappen op een ander emailadres (onafhankelijk van een provider) met het oog op de toekomst.

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 18:01
Als ie nu een gratis abo bij Tiscali heeft (dat is wel te hopen bij inbellen, tenzij het flat-fee is of zo): gewoon het abonnement aanhouden en de instellingen in het mailprogramma ietsje veranderen: alleen smtp hoeft maar gewijzigd naar nieuwe provider, pop blijft meestal gewoon werken via een andere verbinding.
Als het huidige abonnement betaald is: niet opzeggen, maar proberen om te zetten naar gratis en daarna bovenstaande.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga dat uitzoeken. Maar als ik alle reacties lees, denk ik dat ik hem toch moet adviseren een nieuw e.mail adres te accepteren. Errst tiscali bellen, ok !!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie slim is, haalt ie gewoon een email-adres bij bigfoot.com. Da's gratis, en eigenlijk alleen een forwarder waarbij je het adre zelf op kunt geven. Werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tip.nl... wauw dat is antiek man! Kan me voorstellen dat die dat wil houden, zal die zeker wel een jaar of zeven hebben ofzo als het niet meer is

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Even een 'watch outje'. Volgens mij zijn niet alle gratis adressen bij een Tiscali account vanaf een andere verbinding te poppen (is dat Nederlands?). Wel even iets om rekening mee te houden, wellicht.

Tjek: http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=1531#faq2748

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 19-12-2005 20:20 . Reden: linkje toegevoegd. ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit niets anders op. De dial-up van Tiscali handhaven en daarnaast ADSL elders vandaan halen.
Quicknet lijkt me een goeie.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
JvS schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:30:
TehSkedar schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:30:
;)
ZieMaar! schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:17:
Even een 'watch outje'. Volgens mij zijn niet alle gratis adressen bij een Tiscali account vanaf een andere verbinding te poppen (is dat Nederlands?). Wel even iets om rekening mee te houden, wellicht.

Tjek: http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=1531#faq2748
Je kunt een forwarder instellen naar je nieuwe adres :) Staat op diezelfde pagina.

Als je vervolgens iedereen in je adresboek een adreswijziging stuurt, en vervolgens iedereen die nog naar tiscali mailt, kun je zo "migreren" naar je nieuwe mailadres.

Zelf heb ik al een aantal jaar een eigen domeintje waar ik mijn mail op ontvang. Niet dat ik van plan ben om van provider te wisselen, maar het staat wel leuker en je zit niet met dit gezeur als je wel van provider wisselt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1