Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 15:14
Probleem.

Als ik mijn telefoon aan de computer hang om vanuit daar plaatjes op de computer te zetten, dan laadt hij meteen op, maar dat is niet de bedoeling, want het is slecht voor de batterij om dat te vaak te doen. Anders moet ik elke keer wachten tot hij helemaal leeg is en dan ook nog de computer laten aanstaan (niet fijn met slapen).

Oftewel: Is het mogelijk om de power output van de USB softwarematig te blocken? Of is er een andere manier?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Misschien kan je je baterij er uit halen en dan op usb aan sluiten, maar ik ben er niet zeker van.
Dus pin mer er niet op vast :P

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 19-12-2005 17:21 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
als je telefoon lithium ion batterijen heeft (en dat is tegenwoordig meestal zo) moet je hem juist NIET elke keer leeg laten lopen. dat is erg slecht voor die batterijen.
het is veel beter om hem elke keer als hij onder de 40% komt op te laden dan hem op te laden als hij bijna leeg is. dan kan je zo'n batterij tot 10 keer vaker opladen.

als hij toch geen lithuim ion is dan is het meestal een nickel metal hybride (of nickel-mh) dan hoef je hem maar eens in de zo veel tijd helemaal leeg te laten lopen maar dat hoeft echt niet elke keer.

[ Voor 58% gewijzigd door Countess op 19-12-2005 17:25 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
De batterijen van tegenwoordig kunnen daar prima tegen hoor.
Maar anders is het een kwestie van de fase-pinnetje afplakken of afbreken.

Verwijderd

Welke telefoon? Welke kabel?

• Risce
frickY schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:22:
De batterijen van tegenwoordig kunnen daar prima tegen hoor.
Maar anders is het een kwestie van de fase-pinnetje afplakken of afbreken.
sorry?

[ Voor 96% gewijzigd door Risce op 19-12-2005 22:51 ]

• Risce
samsung d600, die nieuwe schuiver. Normale usb en oplaad kabel in 1.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier zit weinig softwarematigs aan. Dus SA --> Internet & Telefonie + titeledit ('USB poweroutput' zegt niet zo gek veel :) )

Ik neem aan dat je het niet zou vragen als er (zoals bij de mijne) gewoon een optie in de telefoon zit waar je in- of uit kan zetten dat er wordt opgeladen via USB?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Risce
F_J_K schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:07:
Hier zit weinig softwarematigs aan. Dus SA --> Internet & Telefonie + titeledit ('USB poweroutput' zegt niet zo gek veel :) )

Ik neem aan dat je het niet zou vragen als er (zoals bij de mijne) gewoon een optie in de telefoon zit waar je in- of uit kan zetten dat er wordt opgeladen via USB?
correct. Dat is niet te vinden.

Pagina: 1