Hercules 3D Prophet II Mx DDV TVout

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Ik krijg de TV out van me kaartje niet aan gang, standaard drivers die er bijzitten gebruikt, twinview aangezet en geen beeld. Ik kan ook niet bij diplay device van de 2e monitor het ding op TV zetten omdat die optie ghosted is (grijs dus). ehmm Iemand ervaring hiermee?

TV-Tool doet het ook niet..

• _-= Erikje =-_
niemand ?(*snik*)

• _-= Erikje =-_
Hmm, een Solo topic :)

maar ik ga inmiddels een beetje :'(

• _-= Erikje =-_
en omhoog dan maar weer :)

Verwijderd

hmm interresant ben van plan om zo'n kaartje te kopen....

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 18:59
nieuwe drivers? just a thought...

Verwijderd

ja niet voor mijzelf maar voor iemand anders en als er problemen mee zijn wil ik dat wel weten.

• _-= Erikje =-_
nieuwste drivers ? helaas, die heb ik al

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook een Hercules 3dprophet mx ddv en een soortgelijk probleem. Ik heb echter het probleem nu in zoverre opgelost dat ik nu wel een tv uit kan kiezen als je de twinview opties 'clone' of 'extended desktop' gebruikt.
Ik heb jammer genoeg geen tv met s-vhs ingang dus ik moest het convertorkabeltje s-vhs->RCA dat meegeleverd hoort te zijn gebruiken. Ik weet niet of RCA hetzelfde is als coax, maar daar ga ik maar vanuit.

Het bleek nu dat de buitenste rand van een normale coaxkabel geen contact maakte met de buitenste rand van het convertorkabeltje. Toen ik echter wat aluminiumfolie ertussen stopte was dit probleem opgelost en vond ik meteen een tv bij de twinview opties.

Probleem is echter nu nog dat ik geen goed beeld op de tv krijg (beter gezegd: je kunt nog net de windows desktop onderscheiden).
Ik heb al een paar keer mail naar de helpdesk gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.

Is er ook iemand die wel z'n twinview aan de praat heeft gekregen?????? (met behulp van het convertorkabeltje)

Ik gebruik driver versie 6.35

• _-= Erikje =-_
emm, Composite video (dat gewle tulpje) gebruikt wel coaxiale kabel, maar geen antenne kabel, probeer het maar eens met een gewoon (audio) tulps snoerjte

• _-= Erikje =-_
:( die van mij wil nog steeds niet :(

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die van mij werkt perfect

heb ook dat zwarte kabeltje met die gele stekker gebruikt die erbij zat.
dan gewoon een kabel naar mijn tv en beeld (zit ook nog een verloopstukje naar de scart-ingang op de tv)
gebruik de 6.35 drivers van hercules

ik hoef niet eens mijn pc opnieuw op te starten ofzo als ik twinview wil, gewoon aanklikken, ok, en beeld op tv :)

vind het alleen wel jammer dat ik niet echt het formaat kan veranderen op de tv, nu heb een kleine zwarte balken aan de zijkanten (kost me beeldgrootte)

Heb verder eigenlijk geen tip voor jullie, ik heb er niet zoveel verstand van en hier werkte het gewoon meteen.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
probeer dit programmaatje eens!(TVTool)

• _-= Erikje =-_
Op vrijdag 19 januari 2001 22:56 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Ik krijg de TV out ... ervaring hiermee?

TV-Tool doet het ook niet..
oogjes :)

Verwijderd

Tja... ik heb het ding ook eindelijk aan de praat :)
Scart kaartje in de tv geplugd, wat tulpsnoer voor audio en video en het werkt...

Ik kan alleen niet zeggen dat het boekje nou erg duidelijk was over de te volgen installatiemethode en dergelijke.

Verwijderd

ik heb precies dezelfde kaart!!!!

1. weet je zeker dat je TV-out hebt????? :)
2. welke detonator heb je nu? (ik heb 6.72)
3. welke OS draai je nu??? (ik draai nu ME)

als je hetzelfde als mij hebt, dan zet de boel maar op kloon, en computer opnieuwstarten(niet persee nodig maar doe het toch maar)

als het nog niet werkt, dan detonator 6.31 van Nvidia installeren(html versie, niet de zip versie), dan proberen je twinview aan zetten door op kloon te zetten, zodra die op kloon kan staan(twinview hoef niet persee goed te werken) computer opnieuw starten, daarna 6.72 installeren( zip versie overeen laten installeren).

wel even checken dat 6.72 ook echt geinstalleerd is he!!!

als ie nou nog niet werkt, dan is er iets niet goed met je videokaart of windows,
op aller laatste hoop zal zijn windows(ME) helemaal opnieuw installeren, dan meteen 6.72 drivers meteen opzetten.

• _-= Erikje =-_
1: DUH :) dat is toch die 3 rijige 15 polige stekker :P

2: Detonator 6.35 (ga nu upgraden)

3: ME, versch geinstalleerd eergisteren

• _-= Erikje =-_
Helaas, geen effect, alhoewel :) kan nu geeneens twin view meer aanzetten:)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/zooi/kut.jpg

in theorie zou ik toch de TV moeten kiezen?
maar dat gaat dus niet :( heb verleden week al een mailtje naar de support van hercules gestuurd, maar nix van gehoord :(
Pagina: 1