Toon posts:

[Draadloos] Met ander merk usb adapter op sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat mijn titel een beetje duidelijk is

het probleem is het volgende:

Wij zitten hier thuis met een draadloos netwerk werkt allemaal prima zijn erg tevreden. Hebben een sitecome router met daarop de modem van casema op aangesloten. Verder hebben we 2 pc's hier in huis die allebei ook draadloos netwerk hebben. 1 pc heeft dat via een pci kaart en de ander via een sitecom usb stick.

Nu is het probleem dat mijn buurman ook tijdelijk gebruik wilt gaan maken van ons netwerk. Heeft ook een wireless usb stick. Alleen niet van Sitecom. Nu dacht ik geen probleem moet toch gewoon werken? Heb dus even die drivers bij hem erop gezet van de Sweex USB Wireless adapter. En de settings veranderd naar ons netwerk. Hij ziet het netwerk van ons ook gewoon goed heeft sterk signaal. Alleen hij heeft moeite met het verkrijgen van een IP.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Hij maakt bij hem op zijn pc een heel raar ip aan

ons adres is zeg maar

192.168.0.160 mijn pc
192.168.0.167 boven pc

en bij hem maakt hij hem aan met

168.148.54.64 ( klopt niet precies maar in iedergeval zoiets )

Graag iemand die een oplossing heeft :), Vind sowieso die sweex omgeving waar je de settings moet veranderen heel erg gaar en onduidelijk

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand dit weet?

Hoop dat geen domme vraag is want heb echt de search gebruikt van GoT maar helaas zonder resultaat.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 12:27

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

1.) Rappe kick wel......

2.) Je zou kunnen proberen bij je buurman zijn IP etc static in te stellen... Welicht dat dit het probleem oplost.

Powered By C8H10N4O2

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ligt in ieder geval aan een instelling, want je Ip is zowieso verkeerd. Je Ip moet beginnen met 192.*.*.* . Als je IP begint met 168. heb je ergens een conflict. USB Stick stuk of verkeerde drivers.

Verwijderd

Topicstarter
raar dat van dat conflict... hij ziet namelijk dat netwerk wel... hij heeft ook nog soort van een verbinding maar geeft een soort waarschuwing /foutmelding dat er iets mis is met het netwerkadres

heb ook idd geprobeerd hem gewoon static te geven dus niet automatisch toekennen ip.. maar ook zonder succes..!

Verwijderd

mwaah had ik een heel verhaal getypt krijg ik een fout in de browser en is alles weg :S :P

maar statisch lukt dus ook niet? je hebt het ook wel via windows zelf geprobeerd? start/instellingen/configuratiescherm/netwerk verbindingen/ draadloos netwerk en dan properties weer en tcp/ip (die stap? dat je het daar zelf hebt veranderd? of heb je het via dat sweex programma veranderd?)

als dat niks helpt een vast ip zou ik je eigen sitecom stick even proberen bij je buurman en kijken of dat wel wil.. als dat lukt neem jij toch bijv. tijdelijk zijn sweex stick.

maar je ziet geen encryptie over het hoofd ofzo wep/wap mac-adres beveiliging?

veel succes iig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:26:
mwaah had ik een heel verhaal getypt krijg ik een fout in de browser en is alles weg :S :P

maar statisch lukt dus ook niet? je hebt het ook wel via windows zelf geprobeerd? start/instellingen/configuratiescherm/netwerk verbindingen/ draadloos netwerk en dan properties weer en tcp/ip (die stap? dat je het daar zelf hebt veranderd? of heb je het via dat sweex programma veranderd?)

als dat niks helpt een vast ip zou ik je eigen sitecom stick even proberen bij je buurman en kijken of dat wel wil.. als dat lukt neem jij toch bijv. tijdelijk zijn sweex stick.

maar je ziet geen encryptie over het hoofd ofzo wep/wap mac-adres beveiliging?

veel succes iig.
Ja ik heb WEP ingevuld key1 gewoon met onze WEP code. Maar ik moet zeggen dat die SWEEX omgeving echt totaal geen duidelijkheid schept maar goed :S

Hoe kan ik dat programma van sweex omzeilen? dat ik het via windows kan doen want nu zegt hij volgens mij ook dat het niet kan omdat het door wat anders gemanaged wordt ( sweex prog )

Verwijderd

Ja ik heb WEP ingevuld key1 gewoon met onze WEP code. Maar ik moet zeggen dat die SWEEX omgeving echt totaal geen duidelijkheid schept maar goed :S

Hoe kan ik dat programma van sweex omzeilen? dat ik het via windows kan doen want nu zegt hij volgens mij ook dat het niet kan omdat het door wat anders gemanaged wordt ( sweex prog )

haha oke

je kunt dat ook in windows uitvinken zodat je de settings via windows kunt doen.
start/instellingen/configuratiescherm/netwerk verbindingen/
dan met rechtermuis op draadloos netwerk en eigenschappen dan.
je krijgt dan 3 tabbladen (ik heb windows hier op stage in engels dus bij jouw is anders:P)
general/wireless networks/advanced maar kies hier voor wireless networks (draadloze netwerken)

je kunt dan gelijk bij de 1e checkbox het vinkje zetten voor use windows to configure my wireless network settings.

maar ik had wel eerst even de sweex omgeving verwijderd zodat alleen de driver er nog opstaat.

laat ff horen of het lukt

Verwijderd

Topicstarter
maar een standaard IP invoeren moet de router dus wel gewoon pakken ook al staat hij op DHCP?

Verwijderd

Topicstarter
heb het geprobeerd jongens om via windows het doen. Windows ziet me netwerk ook 30 tot 40 % signal. Hij zegt ook dat ik kan verbinden om te connecte met netwerk en dan zegt hij dat het bereik niet goed is...

dat klopt toch niet :S:S

Verwijderd

tuurlijk kun je zelf een ip adres kiezen als je dhcp hebt (je reserveert er dan gewoon 1 voor jezelf) om het in makkelijke woorden te zeggen)

maar heb je het al geprobeerd met je eigen sitecom stick? dat je daar misschien wel verbinding mee krijgt.. dan weet je gewoon dat het aan die stick van sweex licht.

kijk anders op de sweex site of er een faq van die stick is of zoek ff op google /tweakers en misschien vind je al zo'n gestelde vraag. en staat het antwoord erbij..

zorg gewoon ff de je de laatse updates hebt en kijk of hij het doet met de sitecom stick dan sluit je al uit dat het aan de pc van de buurman licht en ben je al een behoorlijk stap verder

succes

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 12:16
Weet je zeker dat je ip niet begint met 169... want dan moet je maar eens gaan zoeken op dhcp werkt niet etc op gathering.tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
dhcp werkt prima op de pcs hier thuis zelf nog 2 dagen geleden oude 300 mhz laptop op aaangesloten met win 98 :P welliswaar niet draadloos maar met utb naar router

Verwijderd

Als je zeker weet dat je stick goed is :
  • Software + drivers stick van pc af gooien + reboot
  • Alleen de drivers opnieuw installeren
  • Zoeken naar draadloze netwerken
  • Verbinden met netwerk wat jou SSID heeft
  • WEP key invullen (2x - hij onthoudt deze)
  • Bij geen verbinding check je mac control
  • Ik denk dat je nu de melding krijgt "Deze verbinding heeft geen of beperkte mogelijkheden.. bla bla" Dat betekent dat je geen toegang hebt tot de router, hij ziet wel het draadloos netwerk maar mag vanwege de niet toegestane toegang een ip adres hebben. Als jij zeker weet dat je wep key goed is, check dan mac control.
  • Succes

Verwijderd

Topicstarter
wat doet de mac control?

( ben ook niet bepaald elite hierin )
Pagina: 1