doelman schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:38:
...
En waarom moet het speciaal voor XFCE zijn? XFCE gebruikt de gtk engine dus je zou in principe ieder gtk-progsel kunnen gebruiken. Mits je de correcte libs e.d. geinstalleerd heb kun je ook gewoon QT-apps (KDE) op XFCE draaien.
XFCE is wat betreft load toch wel de minst zware Desktop Environment, (en ook de DE met zo min mogelijk enge configuratie-opties die een standaard-usert kunnen verwarren).
Waarschijnlijk zoekt de topic-starter een app die qua look-and-feel goed in de DE blend. In dat geval moet je voor XFCE dus uit de buurt van Qt blijven.
Ik heb er een tijdje geleden over nagedacht om een app zoals de topicstarter bedoelt te schrijven.
Maar wegens tijdgebrek is daar nog niet van gekomen.
Nu bezig met een data-connector die met xml kan worden aangesproken. Werkt met sqlite3, mysql pgsql (en optioneel met LDAP, NFS, FTP, flat-file, IRDA of een stukje local filesystem), is redelijk universeel en word (L)GPL / BSD-style license.
Als ik die daar en beta versie van heb schrijf ik wel even zo'n app, kan gelijk die connector testen.
edit:
NL->EN / EN->NL Voeg ik wel default wat voor in. Maar zal in het begin toch aardig lege dbase worden.
[
Voor 6% gewijzigd door
psyBSD op 20-12-2005 10:28
]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |