Linux: hulpprogramma voor woorden leren/overhoren *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.078 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-12 10:28
Weet iemand of er voor linux een woordjes leer programma bestaat(voor gebruik in xfce)?
zoiets als Teach 2000 http://www.teach2000.nl.
met makkelijk invoeren(gewoon in een begin schermpje niet telkens op bijv. toevoegen voor elk antwoord klikken.

Alvast Bedankt :)

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12 16:05
Op de link die je zelf geeft staat een link naar een linux programma :) :

http://www.teach2000.nl/links.php > Vocabularium

Bovendien kun je teach2000 ook in Wine draaien, volgens de site van teach2000.

En waarom moet het speciaal voor XFCE zijn? XFCE gebruikt de gtk engine dus je zou in principe ieder gtk-progsel kunnen gebruiken. Mits je de correcte libs e.d. geinstalleerd heb kun je ook gewoon QT-apps (KDE) op XFCE draaien.

[ Voor 65% gewijzigd door doelman op 19-12-2005 16:41 . Reden: Wat extra info toegevoegd ]

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

• jurp5
doelman schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:38:
Op de link die je zelf geeft staat een link naar een linux programma :) :

http://www.teach2000.nl/links.php > Vocabularium

Bovendien kun je teach2000 in Wine draaien. En waarom moet het speciaal voor XFCE zijn? XFCE gebruikt de gtk engine dus je zou in principe ieder gtk-progsel kunnen gebruiken. Mits je de correcte libs e.d. geinstalleerd heb kun je ook gewoon QT-apps (KDE) op XFCE draaien.
ik heb Teach2000 geprobeert onder wine.0.9.3
maar hij werkt niet
bestanden openen> crash
kopieren en plakken > crash

en Vocabularium is alleen voor grieks/latijn

[ Voor 5% gewijzigd door jurp5 op 19-12-2005 16:44 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Heb even de titel wat duidelijker gemaakt - het gaat niet over het leren over Linux zelf, maar het uit je hoofd leren (en overhoren) van woorden.

• jurp5
Wilke schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:51:
Heb even de titel wat duidelijker gemaakt - het gaat niet over het leren over Linux zelf, maar het uit je hoofd leren (en overhoren) van woorden.
Dit is idd een betere titel :D

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-12 01:13

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

doelman schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:38:
...
En waarom moet het speciaal voor XFCE zijn? XFCE gebruikt de gtk engine dus je zou in principe ieder gtk-progsel kunnen gebruiken. Mits je de correcte libs e.d. geinstalleerd heb kun je ook gewoon QT-apps (KDE) op XFCE draaien.
XFCE is wat betreft load toch wel de minst zware Desktop Environment, (en ook de DE met zo min mogelijk enge configuratie-opties die een standaard-usert kunnen verwarren).

Waarschijnlijk zoekt de topic-starter een app die qua look-and-feel goed in de DE blend. In dat geval moet je voor XFCE dus uit de buurt van Qt blijven.

Ik heb er een tijdje geleden over nagedacht om een app zoals de topicstarter bedoelt te schrijven.
Maar wegens tijdgebrek is daar nog niet van gekomen.

Nu bezig met een data-connector die met xml kan worden aangesproken. Werkt met sqlite3, mysql pgsql (en optioneel met LDAP, NFS, FTP, flat-file, IRDA of een stukje local filesystem), is redelijk universeel en word (L)GPL / BSD-style license.

Als ik die daar en beta versie van heb schrijf ik wel even zo'n app, kan gelijk die connector testen.

edit:

NL->EN / EN->NL Voeg ik wel default wat voor in. Maar zal in het begin toch aardig lege dbase worden.

[ Voor 6% gewijzigd door psyBSD op 20-12-2005 10:28 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij heb ik zoiets wel in Edubuntu zien zitten, maar ik weet het niet zeker meer. Grote kans dat het onderdeel van GCompris was...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
KWordQuiz lijkt inderdaad een veelbelovende suggestie.

Maar je zult dan wel qt + kdeblibs nodig hebben hoogstwaarschijnlijk (als dat een probleem is, tja..)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

de kde-edu packages hebben onder andere KWordQuiz, ik geloof dat er in debian (standaard KDE Install) een stel mee wordt geinstalleerd (van die 'handige' progjes). Heb alleen geen debian hier bij de hand :(

• jurp5
Ik heb gentoo (en een sempron 3000+) ik kan wel compilen maar misschien stap ik straks toch over naar kde :)

Sluit het topic maar ik weet genoeg :)
Pagina: 1