Toon posts:

Nintendo DS en Intel draadloze kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een Nintendo DS met mario kart DS. Hiermee wil ik nu online mee gaan.
Hiervoor heb ik een draadloze netwerkkaart (Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection). Mijn internet zelf gaat alleen niet draadloos. Daarom heb ik een brug gemaakt met mijn gewone netwerkkaart(VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter), deze is weer verbonden met een router.

Maar het lukt mij niet om hiermee verbinding te maken met de DS. |:( Hij geeft aan dat de draadloze kaart niet gevonden is. Ik ben hiervoor gaan kijken op de site www.nintendowifi.com. Hier staat dat je om online te spelen een draadloze router, een hotspot of de usb wifi stick van nintendo nodig heb. Maar het lijkt mij dat die usb stick hetzelfde doet als een draadloze netwerkkaart. :?
Moet ik op de pc nog iets configureren om hem te laten detecteren door de DS of gaat dit niet werken. Zelf kom ik er niet meer uit. |:(

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Volgens mij heb je een accespoint nodig voor je DS en daar kun je die netwerkkaart niet voor gebruiken. Die maakt ook alleen maar contact met een accespoint en is geen accespoint op zich dus gaat niet werken!!

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

ik heb net ff zitte spitte in nintendo DS topic had je zelf ook kunnnen doen :|
en daar kwam ik dit linkje tegen

http://www.ds-gamer.nl/fo...252d5c39da2537ec609a51d47

deze laat zien dat er dus wel met een mogelijkheid met bepaalde netwerkkaarten

succes jantje

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm mijn netwerkkaart staat er niet als ondersteund tussen, gaat toch maar ff stug uitproberen. Ik zal het melden als het gelukt is. Top Peet ;) vanaaf geef ik wel ff rondje als het lukt

Verwijderd

Topicstarter
deze mogelijkheid werkt niet met mijn intel kaart, zijn er hiervoor geen andere drivers beschikbaar waarmee het wel werkt?

edit: Oke er zit dus weinig op om zo een wifi usb dongle te halen, die van Nintendo zelf kost 40 euro, maar je kan toch online op elke usb wifi? Bij Ninny krijg je toch alleen meer ondersteuning?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 10:28 ]

Verwijderd

Farmerpeter schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:33:
ik heb net ff zitte spitte in nintendo DS topic had je zelf ook kunnnen doen :|
en daar kwam ik dit linkje tegen

http://www.ds-gamer.nl/fo...252d5c39da2537ec609a51d47

deze laat zien dat er dus wel met een mogelijkheid met bepaalde netwerkkaarten

succes jantje
Misschien een beetje een oud topic, maar toch, ik loop nu min of meer tegen hetzelfde probleem aan. Is hier inmiddels misschien al een oplossing voor?

Even voor de duidelijkheid, ik heb dus een WL-141 Sitecom Wifi kaartje. Is dit mogelijkerwijs om te toveren tot een access point op de een of andere (softwarematige) manier, of moet ik alsnog een los access point aanschaffen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 20:31 ]

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

keldon in "Het Nintendo DS Topic Deel 16"

Even een link van een post van mij uit het DS Topic, hierin staat een wiki page plus driver locatie om een WiFi kaart via de drivers naar een Soft Acces Point te forcen (ervan uitgaande dat je WiFi kaartje een RT2500 chipset heeft).

Verwijderd

Dat heeft ie dus niet... :)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dan heeftie pech :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Het kan idd. goedkoper. Gewoon een kaartje nemen die SoftAP'en kan.

Verwijderd

Je kan niet iets fixen met "ad hoc" ofzo?
Pagina: 1