Mijn ouders staan op het punt een nieuwe TV aan te schaffen, momenteel zijn we zover dat er twee modellen zijn waarin interesse is, namelijk de Sony KLV-V32A10E en de Philips 32PF9966/10.
Het grootste verschil tussen deze twee LCD schermen is volgens mij de contrastratio. Deze is bij de Sony 1:1000 en bij de Philips 1:6000. Maar ook de prijs is een verschil die het vermelden waard is, de Philips is namelijk zo'n € 1000,- duurder. Toch neigt de keuze op dit moment meer naar de Philips omdat we van mening waren dat het beeld dat deze weergeeft mooier is.
Zijn er nog modellen waar we zeker ook nog even naar moeten uitkijken? De prijs moet onder de €3000,- zijn.
Dan is er nog de aanschaf van een Media Center, ik ben van plan deze zelf samen te gaan stellen en er is een budget voor van rond de € 1000,-. Ik zat zelf te denken aan de volgende hardware:
Ahanix D.Vine 5 behuizing (ATX, 300W)
Asus A8N-VM CSM Moederbord (Socket 939, Dual Channel DDR400 en Dual VGA output)
AMD64 3500+ processor met een Zalman koeler
Twee geheugenmodules van 512 MB (Kingston KVR400X64C3a/512)
Een Samsung Spinpoint SP2504C van 250GB
Een Hauppauge WinTV PVR-500MCE TV Kaart (Dual Tuner)
Verder de standaard afstandsbediening en toetsenbord van Microsoft voor de bediening van MCE 2005 waar het systeem op moet gaan draaien.
Een keuze voor een DVD brander heb ik nog niet gemaakt.
Lijkt dit jullie een goed systeem of sla ik op een punt de plank volledig mis? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Het grootste verschil tussen deze twee LCD schermen is volgens mij de contrastratio. Deze is bij de Sony 1:1000 en bij de Philips 1:6000. Maar ook de prijs is een verschil die het vermelden waard is, de Philips is namelijk zo'n € 1000,- duurder. Toch neigt de keuze op dit moment meer naar de Philips omdat we van mening waren dat het beeld dat deze weergeeft mooier is.
Zijn er nog modellen waar we zeker ook nog even naar moeten uitkijken? De prijs moet onder de €3000,- zijn.
Dan is er nog de aanschaf van een Media Center, ik ben van plan deze zelf samen te gaan stellen en er is een budget voor van rond de € 1000,-. Ik zat zelf te denken aan de volgende hardware:
Ahanix D.Vine 5 behuizing (ATX, 300W)
Asus A8N-VM CSM Moederbord (Socket 939, Dual Channel DDR400 en Dual VGA output)
AMD64 3500+ processor met een Zalman koeler
Twee geheugenmodules van 512 MB (Kingston KVR400X64C3a/512)
Een Samsung Spinpoint SP2504C van 250GB
Een Hauppauge WinTV PVR-500MCE TV Kaart (Dual Tuner)
Verder de standaard afstandsbediening en toetsenbord van Microsoft voor de bediening van MCE 2005 waar het systeem op moet gaan draaien.
Een keuze voor een DVD brander heb ik nog niet gemaakt.
Lijkt dit jullie een goed systeem of sla ik op een punt de plank volledig mis? Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!