Hey,
Ik heb al vrij lang problemen met mijn ASUS A8N-SLI Deluxe moederbordje.
Soms werkt alles perfect, maar meestal is er wel WAT mis.
Het meest voorkomende is dat mijn primaire SATA schijf gewoon niet herkend wordt, en pas na 10 sec de stroom draf het weer doet.
Naar aanleiding hiervan wou ik de bios updaten, maar met ASUS Updater kreeg ik problemen omdat die bij installeren zeikte over biosinfo.dll. Dus ik denk, even nieuwste drivers dan moet alles werken.
Gisteravond dus diep in de nacht nog even de nieuwste chipset drivers (6.64) van ASUS gedownload, en geinstalleer, en meteen daarna maar mn bedje ingedoken.
Eenmaal wakkergeworden ff pc op de aanknop gedrukt en ff lekker gan douchen. Na douchen kwam ik echter terug naar een groot beeldscherm met alleen wat gezeur over "missing or corrupted pci.sys". Ik dus na school net even in repair console:
expand I:\i386\pci.sy_ C:\Windows\System32\Drivers
Na een reboot lijkt er echter niks veranderd, en zelfs safe-mode werkt niet.
Het enige dat nog werkt is "laatst bekende configuratie", waar ik nu dus mee werk.
Nu ben ik alles echt meer dan zat, en ben eens gaan zoeken naar oplossingen. Echter krijg ik op alle fora weer wat anders te horen, en ben ik ten einde raad
Daarom maar een verzoek op GOT, aangezien ik die het meest vertrouw (applausje voor jezelf alvast
).
Hebben jullie enig idee hoe ik mijn systeem weer enigzins stabiel krijg?
Alvast bedankt,
TB
De specs:
ASUS A8N-SLI Deluxe
ASUS EXTREME N7800GTX
Soundblaster Audigy 2ZS
Hauppauge WinTV 500MCE
Maxtor 6L250S0 op SATA1 (primary hdd voor XP)
Maxtor 6Y250M0 op SATA2 (data disk)
Plextor DVD-R PX-740A
ASUS DVD-E616P3
Coolermaster Real Power 550W
Apacer ER151 cardreader
Sony floppydisk (generic)
Ik heb al vrij lang problemen met mijn ASUS A8N-SLI Deluxe moederbordje.
Soms werkt alles perfect, maar meestal is er wel WAT mis.
Het meest voorkomende is dat mijn primaire SATA schijf gewoon niet herkend wordt, en pas na 10 sec de stroom draf het weer doet.
Naar aanleiding hiervan wou ik de bios updaten, maar met ASUS Updater kreeg ik problemen omdat die bij installeren zeikte over biosinfo.dll. Dus ik denk, even nieuwste drivers dan moet alles werken.
Gisteravond dus diep in de nacht nog even de nieuwste chipset drivers (6.64) van ASUS gedownload, en geinstalleer, en meteen daarna maar mn bedje ingedoken.
Eenmaal wakkergeworden ff pc op de aanknop gedrukt en ff lekker gan douchen. Na douchen kwam ik echter terug naar een groot beeldscherm met alleen wat gezeur over "missing or corrupted pci.sys". Ik dus na school net even in repair console:
expand I:\i386\pci.sy_ C:\Windows\System32\Drivers
Na een reboot lijkt er echter niks veranderd, en zelfs safe-mode werkt niet.
Het enige dat nog werkt is "laatst bekende configuratie", waar ik nu dus mee werk.
Nu ben ik alles echt meer dan zat, en ben eens gaan zoeken naar oplossingen. Echter krijg ik op alle fora weer wat anders te horen, en ben ik ten einde raad
Hebben jullie enig idee hoe ik mijn systeem weer enigzins stabiel krijg?
Alvast bedankt,
TB
De specs:
ASUS A8N-SLI Deluxe
ASUS EXTREME N7800GTX
Soundblaster Audigy 2ZS
Hauppauge WinTV 500MCE
Maxtor 6L250S0 op SATA1 (primary hdd voor XP)
Maxtor 6Y250M0 op SATA2 (data disk)
Plextor DVD-R PX-740A
ASUS DVD-E616P3
Coolermaster Real Power 550W
Apacer ER151 cardreader
Sony floppydisk (generic)
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]