Toon posts:

vraag: Tekst makkelijk op site plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is waarschijnlijk een zeer makkelijke vraag voor jullie, maar goed, hier komt ie:)

Hoe kan ik makkelijk tekst op me website krijgen (zodat het er een beetje uitziet als een webblog). Als ik nu tekst op me website zet, dan doe ik het gewoon door de tekst in de HTML body te typen (tussen de html codes voor de grote, letterlype e.d.)

Nu vraag ik me al een tijdje af of er niet een ander programmeer taaltje is dan HTML of een programmatje waarmee ik de tekst wat makkelijker op me site krijg. een beetje het zelfde idee als een webblog zoek ik. Je typt de tekst en het staat precies zo op je site als dat je het getypt heb.

Ik zoek dan alleen geen programma's als frontpage e.d. want dat vind ik maar niks(krijg je van die onzin HTML op je site) en ook zoek ik geen internet site waar je gratis een webblog kan aanmaken, want dat gebruik ik nu.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon hetgeen wat bekende sites als geenstijl.nl gebruiken om de tekst op hun site te krijgen. Lijkt me namelijk niet dat die alles handmatig zitten in te typen via HTML (zal wel erg lang duren denk ik)

Iemand enig idee wat ik nodig heb:) ik hoop trouwens dat het verhaal nog een beetje te volgen is, zo niet weten hoe ikk het beter uit moet leggen:)

Alvast bedankt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
als je de beginselen van html onder de knie hebt, zou je eens naar een scripttaal als php kunnen kijken. desnoods schrijf je je forms eerst weg naar een text file o.i.d.

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Moet je eens kijken naar bijvoorbeeld http://www.fckeditor.net/

binnenkort een hele dikke casemod :P

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Gebruik een programma als Etomite, hiermee heb je in no time een website in de lucht dat heel makkelijk is in gebruik. In etomite wordt gebruikt gemaakt van templates (kan je ook zelf maken) en je krijg, als je een nieuwe pagina maakt, een editor waarin je makkelijk een font kan kiezen, tekst bold maken, anders uitlijnen en noem maar op.

www.etomite.org

MechWarrior || Monsters Game

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Wat jij bedoelt is denk ik een dynamische site.
Dit kan je via o.a. PHP of ASP doen. Meestal ook in combinatie met een database (mySQL, MSSQL of een van de vele anderen)
Zoek maar eens in dit subforum of op google naar dynamische websites of php of asp of iets dergelijks, genoeg te vinden.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:46

ralpje

Deugpopje

Of gebruik gewoon een weblogtool? Movable Type, Pivot, Nucleus, noem maar op. Je kunt in alle gevallen de template (dus het uiterlijk van je site) gewoon naar jouw wensen aanpassen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Dus de websites waar ik op doelde zijn geschreven in PHP?

Moet ik alleen maar is gaan uitzoeken wat PHP inhoud en wat ik er allemaal mee kan:) ik zou namelijk echt niet weten wat het exact inhoud en wat de mogelijkheden zijn:) doe tot nu toe alles nog via HTML

Alvast bedankt voor de vele reacties

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 21:56

Nik

Of je pakt iets als b2evolution, gratis, maar helemaal naar eigen inzicht aan te passen, met een gebruikersmenu en al erin :) Misschien niet wat je zoekt, maar wel het proberen waard...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31
Mja, je moet idd eens kijken naar web-script talen zoals PHP of ASP, of naar programmeer-omgevingen zoals ASP.NET waarmee je hetgeen jij wilt, kan bereiken.

Dit is idd een beetje basic, dus, met wat uitzoekwerk en de bovenstaande tips, moet je zeker verder komen. :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.