Software voor live video (streaming) via webcam *

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Talloze hints in Tweakers en Google.
Maar niet goed genoeg.

Er zijn ook talloze programma's die voor je regelt. maar dat vind ik overbodig en hun codes zijn vaak gesloten. of de codes zijn onduidelijk..

De opzet is eigenlijk:
Live video (streaming) via webcam door middel van html-pagina met daarin de applet.

De vraag is nu how to?

Er worden eigenlijk manieren genoemd van de servers, plaatjes.

- ik wil geen ftp-server
- plaatjes? het is toch realtime dus geen plaatjes..
- geen ftp dus http-server?

(eigen server, is het dan mogelijk om in Tomcat te doen?)

ik heb goeie link/code gevonden: http://www.webcamsoft.com

Maar ook hebben ze gesloten code. (a.class)

[ Voor 10% gewijzigd door Silver7 op 19-12-2005 15:53 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
- plaatjes? het is toch realtime dus geen plaatjes..
hangt ervan af hoeveel upload je beschikbaar hebt, als je 25fps vol kan maken voor N users dan heb je wel een dikke up nodig voor die webcam.
Vaak worden plaatjes gebruikt om de zoveel seconden om het verbruik zo klein mogelijk te houden.

• Silver7
flashin schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:58:
[...]
hangt ervan af hoeveel upload je beschikbaar hebt, als je 25fps vol kan maken voor N users dan heb je wel een dikke up nodig voor die webcam.
Vaak worden plaatjes gebruikt om de zoveel seconden om het verbruik zo klein mogelijk te houden.
Bedankt voor je eerste reactie, maar het gaat echter om de applet. Maar laten we zeggen, een dikke upload is aanwezig.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
een mogelijke opzet: linux + motion en cambzola als applet.

motion levert MJPEG. Ziet er aardig "bewegend" uit, hoewel het natuurlijk in feite een serie statische jpg's zijn die snel afgespeelt worden.

• Silver7
Arnout schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:14:
een mogelijke opzet: linux + motion en cambzola als applet.

motion levert MJPEG. Ziet er aardig "bewegend" uit, hoewel het natuurlijk in feite een serie statische jpg's zijn die snel afgespeelt worden.
Ik werk met windows, dus ik werk en test de applets/ander soortgelijks code om te testen of webcam het werkt.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Mag ik opperen dat ik je TS wat beperkt vind? Als je je TS nu eens uitbreidt met het volgende:
Randvoorwaarden, zodat mensen wat meer to the point suggesties kunnen geven
Bijvoorbeeld: type webcam, het systeem waarop je wil hosten, versie van Java etc...

Er zijn aardig wat links te vinden via google:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=streaming+media+webcam+java+applet...

Bijvoorbeeld de 4e link:
http://www.robertwisbey.com/how_to_web_cam_wc32.html

Ik weet natuurlijk niet of je er iets aan hebt, maar goed wie weet...

• Silver7
bigbeng schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:29:
Mag ik opperen dat ik je TS wat beperkt vind? Als je je TS nu eens uitbreidt met het volgende:
Bijvoorbeeld: type webcam, het systeem waarop je wil hosten, versie van Java etc...

Er zijn aardig wat links te vinden via google:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=streaming+media+webcam+java+applet...

Bijvoorbeeld de 4e link:
http://www.robertwisbey.com/how_to_web_cam_wc32.html

Ik weet natuurlijk niet of je er iets aan hebt, maar goed wie weet...
Er zijn wel wat aardige links te vinden, maar kijk niet alleen naar de aantal hints, maar ook achter de hints.

Die vierde link, die webcam32 werkt met ftp... :S

De bedoeling van opzet:

Het starten van applet op de webserver, waar de andere mensen mij kunnen zien.
(geen gesloten codes of wat dan ook, want ik wil ook wat anders toevoegen etc, dus geen class)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zo te zien ga je hier niks zelf aan ontwikkelen. Je lijkt opzoek naar software wat het 1 en ander voor je kan regelen dus lijkt het me dat je topic in Software Algemeen beter tot z'n recht zal komen ;)

Move -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Applet is maar een klein onderdeel van de oplossing als je wilt streamen. Capturen en het aanbieden van de stream zal moeten gebeuren op de server, waarbij de applet alleen maar een lichte client is. De "basic" jpg applets (die elke x seconden een jpg laden van http of ftp) is voor een gemiddelde Java programmeur een eitje...

edit:
dus ik ga er, net zoals Creepy, niet vanuit dat je gaat programmeren als ik je post zo lees :)

[ Voor 19% gewijzigd door grhmpf op 19-12-2005 17:12 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bigbeng schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:29:
Dat wil ik nog even benadrukken. Silver7, je topicstart is erg mager en je geeft wel aan wat je wil, maar ik zie nergens wat terug van wat je al geprobeerd hebt, en als je echt nog niets hebt kunnen proberen omdat je door de bomen het bos niet ziet, dan kun je op zijn minst zeggen waarop je gezocht hebt. Vragen heb je genoeg, maar de informatie die je geeft is erg schaars.

Kortom, zoals bigbeng al zegt: pas je startpost aan en geef meer informatie.
edit:
Anders wordt het topic even net gemoved. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 19-12-2005 17:13 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Silver7 schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:49:
[...]

Er zijn wel wat aardige links te vinden, maar kijk niet alleen naar de aantal hints, maar ook achter de hints.

Die vierde link, die webcam32 werkt met ftp... :S

De bedoeling van opzet:

Het starten van applet op de webserver, waar de andere mensen mij kunnen zien.
(geen gesloten codes of wat dan ook, want ik wil ook wat anders toevoegen etc, dus geen class)
Als we dan toch opmerkingen plaatsen over het lezen, dan zie je dat deze persoon zn webcam feed op 2 manieren aanbiedt. Enerzijds streaming en anderzijds via ftp. Dus beide mogelijkheden in 1. Met een beetje fantasie kun je daar toch datgene wat voor jou interessant is uitfilteren.

• Silver7
-NMe- schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:12:
[...]

Dat wil ik nog even benadrukken. Silver7, je topicstart is erg mager en je geeft wel aan wat je wil, maar ik zie nergens wat terug van wat je al geprobeerd hebt, en als je echt nog niets hebt kunnen proberen omdat je door de bomen het bos niet ziet, dan kun je op zijn minst zeggen waarop je gezocht hebt. Vragen heb je genoeg, maar de informatie die je geeft is erg schaars.

Kortom, zoals bigbeng al zegt: pas je startpost aan en geef meer informatie.
edit:
Anders wordt het topic even net gemoved. :+
Ik heb diverse hints gevonden, die waren vaak gesloten codes. of software.

Waar het omgaat, is een voorbeeld waarbij ik goed kan gebruiken.

Dus een voorbeeld van http://www.webcamsoft.com, deze applet herkent gewoon meteen de webcam en laat het meteen zien op de webpagina.

precieze url: http://www.webcamsoft.com/en/dnload123.html

Een geweldige optie, maar helaas bevat de alleen maar classen, waardoor ik niet kan "verbeteren/aanpassen".

Uit zichzelf een applet maken zoals hierboven staat, is lastig.. Het om te bedenken wat er nou allemaal nodig zijn om te kunnen maken....

Mijn excuses voor magere startpost. ik geef daarbij wel duidelijk aan wat ik wil, maar niet wat ik heb geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Silver7 op 20-12-2005 10:22 ]

• Silver7
FF schopje.. anders is het zinloos topic.

Ik heb inmiddels rondgekeken. Wel kan ik zelf programmeren, maar niet binnen paar weken.

het is wel duidelijk dat applet een schil.

Ik heb de server, ik heb de dikke upload. Het gaat echter om applet.

[ Voor 32% gewijzigd door Silver7 op 20-12-2005 23:30 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Afhankelijk van de hoeveelheid mensen die kijken, kan je de Windows Media Encoder gebruiken.
Dat is zonder applet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1