Toon posts:

[2003] Remote Desktop - na inloggen valt ie meteen weer weg*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kamp met een vervelend probleempje. We hebben een server staan - Windows 2003 - en ik heb die Remote Desktop Enabled. Ik heb de juiste users toegevoegd en dat werkte perfect. Ineens - en er is NIETS veranderd- geraak ik niet meer aangelogd.
Ik klik remote desktop vanop een remote pc , krijg het inlogscherm en vlak na het inlogscherm valt de verbinding eruit.
Als ik op de server ga kijken zie ik in Terminal Services Configuration geen remote sessies openstaan. Ook de event logs geven geen fouten.
Iemand een idee wat er aan de hand is ?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Misschien een GPO die RDP uitzet?

Verwijderd

En draait de service voor Terminal Services wel???
Ik heb daar ooit ook eens een tijd naar gezocht...........

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 20:20
ook geen routers en/of switches in je netwerk veranderd?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Alle services draaien ... , geen GPO die terminal service uitzet en er is niets aan de switches veranderd.

Het vreemde is dat je kan inloggen en kort nadien valt hij eruit. We hadden dat probleem vroeger ook al eens en toen was een simpele reboot genoeg om het ding weer aan de praat te krijgen. Nu lukt dat absoluut niet meer ...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 20:20
wij hadden vorige week dus eigenlijk hetzelfde, viel alleen echt op doordat je vanaf een mac niet meer remote desktop kon doen naar een terminal server. Ik vermoed dat er teveel/grote access list op de router stond, waardoor RD in de war was. List leeg: als een trein

[ Voor 5% gewijzigd door paella op 27-12-2005 22:21 ]

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1