Toon posts:

Hardware fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Alleerst is het handig als jullie mijn systeem configuratie checken, zie sig. Dit systeem is nu ongeveer 1,5jaar geleden in elkaar gezet door mij en nu heb ik wat probleempjes. Als ik namelijk mijn pc (na een paar uur uit gestaan) aanzet en ga gamen(MMORPG FFXI), krijg ik na ±10minuten heel spontaan 5sec een blauw scherm waarna mijn systeem gelijk reboot met wat rare hardware geluiden. Hij komt echter niet ver, want hij blijft steken in het begin en hoor ik dus bios (error?) piepjes. Na handmatig resetten doet hij het weer en start winXP gewoon op. Daarna gaat hij intensief mijn HDD's laten ratelen dat ongeveer 10minuten duurt. Als hij eindelijk klaar is, en ik weer ga gamen gaat alles goed. Geen fouten meer. Zet ik mijn pc echter uit en ga ik de volgende dag weer gamen, dan krijg ik weer hetzelfde verhaal.
Ik heb deze problemen ook als ik UT2004 ga spelen en na intensief gamen het spel wil eindigen, krijg ik ook een blauw scherm en een restart, echter geen bios piepjes.

Het lijkt mij dat er iets fout zit in mijn hardware. Maar wat kan het zijn? Ik zelf denk aan: geheugen, moederbord of CPU. Kan voeding ook? Met mijn chieftec 360watt heb ik namelijk ook nooit noch mijn CPU of videokaart kunnen overklokken. Dan liep mijn pc gelijk vast.

Anyway, kan ik de oorzaak goed vaststellen? Mem-tests voor het geheugen bijvoorbeeld? Ooit van gehoord voor DOS, heb je die ook voor windows? Moederbord testen lijkt mij moeilijk... CPU ook.

Alle hulp is welkom,
Mvgr Anthony

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

haal alles behalve HD, Ram, CPU en MOBO en graka (dus) van de stroom af. En probeer het dan, floppydrive (hoewel miniem verschil) cd-rom drive en eventuele (case) fans kan je ook nog los halen. Als je cpu natuurlijk maar wel gekoeld is. Met andere woorden, stroom besparen zoveel je kan.

Helpt het?-> andere voeding halen
Helpt het niet?->oorzaak elders zoeken.
Ik hoor dit eerst wel want het lijkt hier gewoon op. Controleer ook je voltage's in BIOS.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Topicstarter
DualDevil schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:51:
haal alles behalve HD, Ram, CPU en MOBO en graka (dus) van de stroom af. En probeer het dan, floppydrive (hoewel miniem verschil) cd-rom drive en eventuele (case) fans kan je ook nog los halen. Als je cpu natuurlijk maar wel gekoeld is. Met andere woorden, stroom besparen zoveel je kan.

Helpt het?-> andere voeding halen
Helpt het niet?->oorzaak elders zoeken.
Ik hoor dit eerst wel want het lijkt hier gewoon op. Controleer ook je voltage's in BIOS.
Thanx. Met die errors in de startpost beschreven, zou het alles kunnen zijn? Of is het alleen mogelijk dat het mijn mobo of voeding is bijvoorbeeld?
En over die memory tests, zijn die nu ook in windows te draaien? Of geven memory errors andere fouten?