Toon posts:

landrive datum probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een landrive ofwel een harde schijf in een kastje met een utp-aansluiting. Alles werkt zeer naar behoren. Je kunt er gedeelde mappen op aanmaken afgeschermd met een wachtwoord. Het rare is echter dat wanneer ik een kopie maak van een hele directory-boom, alle mappen (recursief) de datum krijgen van vandaag en alle files de oorspronkelijke datum van aanmaak. Dit gebeurd zowel vanaf windows als vanaf linux, dus ligt het ws. niet aan het OS. Ik wil natuurlijk graag dat beide, dus zowel mappen als files, hun oorspronkelijke datum bewaren.
Iemand een idee?

PS Ik hoop overigens dat ik in het goede forum zit met deze vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 14:53 ]

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01 21:35
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:49:
Ik heb een landrive ofwel een harde schijf in een kastje met een utp-aansluiting. Alles werkt zeer naar behoren. Je kunt er gedeelde mappen op aanmaken afgeschermd met een wachtwoord. Het rare is echter dat wanneer ik een kopie maak van een hele directory-boom, alle mappen (recursief) de datum krijgen van vandaag en alle files de oorspronkelijke datum van aanmaak. Dit gebeurd zowel vanaf windows als vanaf linux, dus ligt het ws. niet aan het OS. Ik wil natuurlijk graag dat beide, dus zowel mappen als files, hun oorspronkelijke datum bewaren.
Iemand een idee?

PS Ik hoop overigens dat ik in het goede forum zit met deze vraag.
Ik ervaar na het lezen van jouw draadje hetzelfde, heb je ooit nog iets kunnen vinden _/-\o_

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:08
ovdberg schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:04:
[...]

Ik ervaar na het lezen van jouw draadje hetzelfde, heb je ooit nog iets kunnen vinden _/-\o_
Wordt dit niet opgelost met een nieuwe firmware? Welke firmware heb je nu?

Verwijderd

is dit niet standaard gedrag op elk OS ?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Standaard gedrag lijkt me, want het wordt op een bepaalde datum aangemaakt op het filesystem van die landrive ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01 21:35
pacificocean schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:18:
[...]

Wordt dit niet opgelost met een nieuwe firmware? Welke firmware heb je nu?
Firmware Version NAS-BASIC45, LOADER 69

En wat de ervaring inmiddels is, een syncpakketje als SecondCopy overschrift de datum van directory en bestanden. Maar wanneer ik de boel versleept van PC naar LAN-Drive gaat het wel goed, en blijft de timestamp origineel voor de bestandjes.

Bestanden aangemaakt op de LAN-Drive en dan middels SecondCopy naar de pc gaat wel goed. :D

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

Pagina: 1