Probleem na speedupgrade KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 16:02
Hallo Tweakers,

Ik kom er even helemaal niet meer uit. De situatie is de volgende:

Ik heb ADSL basic van Versatel via het KPN netwerk. Voor de daadwerkelijke speedupgrade trainde mijn modem prima in op 768/6144. Ik had helemaal geen problemen en het internet was heerlijk snel, altijd maximale snelheden.

Nu heb ik gister mijn daadwerkelijke upgrade ontvangen. Ik had het eerst niet eens door, maar internet was zo traag, en soms niet eens beschikbaar! Snelheden onder de 100kb/s.

De modem gaf opeens aan:
768 up / 5440 down

Vind ik verder geen probleem, maar ik heb nu allemaal timeouts en ik kom niet meer boven de 200kb/s uit.

Nu zag ik aan de hand van deze commando's in mijn modem dit:
Download:
td --> call --> sachem get_data near_line
Upload:
td --> call --> sachem get_data far_line

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchirc.nl/help.JPG

Ik had begrepen dat deze 100pct niet een goede waarde is. Wat kan ik hier verder nog aan doen?

Groet Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik adviseer je modem eens direct met een korte kabel (< 1 mtr) aan te sluiten op je ISRA (het punt waar je KPN lijn je huis binnenkomt). Heb je dan nog steeds problemen, dan kan je contact opnemen met Versatel die het probleem indien nodig zullen doorzetten naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 08:29
misschien lichtelijk offtopic maar in het verlengde van de TopicStarter's post vroeg ik mij af of er ook een site is waar je je snelheid kan testen (normaal gebruik ik speedtest.nl maar ik wil nu gewoon een snelle server waar ik een groot bestand kan downloaden om te zien wat mn echte snelheid in actie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
killingdjef schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:43:
misschien lichtelijk offtopic maar in het verlengde van de TopicStarter's post vroeg ik mij af of er ook een site is waar je je snelheid kan testen (normaal gebruik ik speedtest.nl maar ik wil nu gewoon een snelle server waar ik een groot bestand kan downloaden om te zien wat mn echte snelheid in actie is)
Welke ik gebruik is deze:
http://www.isp-services.nl/noc/netwerk/speedtest

Heb er goede ervaringen mee, haal er op het werk enkele mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Zoals je kunt zien op onderstaande fotos heb ik de afstand tussen het ISRA punt en de splitter echt zo klein mogelijk gehouden. En toch snap ik niet waar deze problemen vandaan komen...

http://www.dutchirc.nl/100_3258.JPG
http://www.dutchirc.nl/100_3259.JPG

Wie heeft eventueel het nummer van KPN?

Modbreak:wil je ajb je foto's in het vervolg resizen? niet iedereen gebruikt de automatische resizer hier

[ Voor 19% gewijzigd door Korakal op 19-12-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
0900-0244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet niet naar kpn bellen, maar naar je ISP. Versatel dus. Die kunnen dat doorgeven aan kpn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:22
Je kunt proberen de kabel van het isra punt rechtreeks in het modem te stoppen. Aan de Signaal/ruis verhouding near-end en far-end te zien, zit het probleem aan jouw zijde. Als dit wel goed gaat, zou ik de zwarte kabel eens proberen los te hangen en niet netjes te bundelen.

Als ik het goed zie heb je aan zulke "oude" telefoonkabels met vaste kern RJ11 stekers aangeknepen. De meeste rj11 stekkers zijn daar echter niet voor geschikt (soepele en dunere kern zijn nodig). Dit hoeft niet een probleem te zijn, maar ik zou het eens anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
Ik zie inderdaad dat je de _afstand_ zo kort mogelijk hebt proberen te houden. Daarvoor heb je de telefoonkabel zelf echter een paar keer opgevouwen. Sowieso is het niet het slimste om een kabel op die manier bij elkaar te voegen, je kunt hem dan beter los laten hangen vanwege storing... Ik weet echter niet of dat in dit geval iets uit zal halen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
canonball schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:37:
Je kunt proberen de kabel van het isra punt rechtreeks in het modem te stoppen. Aan de Signaal/ruis verhouding near-end en far-end te zien, zit het probleem aan jouw zijde. Als dit wel goed gaat, zou ik de zwarte kabel eens proberen los te hangen en niet netjes te bundelen.

Als ik het goed zie heb je aan zulke "oude" telefoonkabels met vaste kern RJ11 stekers aangeknepen. De meeste rj11 stekkers zijn daar echter niet voor geschikt (soepele en dunere kern zijn nodig). Dit hoeft niet een probleem te zijn, maar ik zou het eens anders proberen.
Ik heb hem nu rechtstreeks vanaf het isra punt in de modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchirc.nl/isra.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

DataGhost

iPL dev

dude je SNR-margin is 3-4 dB... mijne vliegt er bij 4,5-5 uit (8mbit met meestal 6-9 dB)... schijnt dat als je onder de 6dB zit (wat verrekte weinig marge is) je verbinding ronduit brak te noemen is
k snap eigenlijk niet waarom jouw modem dan zo gigantisch hoog intraint met maar 3 dB, mijn vorige modem (speedtouch home) liep gewoon vast als het te laag werd

edit: imho geen ISP-kwestie dus, zolang de kabels in je huis nog goed zijn lijkt me dat kpn je lijn zwaar heeft verneukt

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 19-12-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
DataGhost schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:21:
dude je SNR-margin is 3-4 dB... mijne vliegt er bij 4,5-5 uit (8mbit met meestal 6-9 dB)... schijnt dat als je onder de 6dB zit (wat verrekte weinig marge is) je verbinding ronduit brak te noemen is
k snap eigenlijk niet waarom jouw modem dan zo gigantisch hoog intraint met maar 3 dB, mijn vorige modem (speedtouch home) liep gewoon vast als het te laag werd

edit: imho geen ISP-kwestie dus, zolang de kabels in je huis nog goed zijn lijkt me dat kpn je lijn zwaar heeft verneukt
Daar heb ik dus ook last van, alleen voor de Speedupgrade liep alles als een zonnetje dat is juist het rare hier!

Speed (Kbit/sec) 768 up / 4704 down draait hij nu op, nog lager :S
Morgen maar even KPN bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:06
Ik heb dus precies hetzelfde probleem als TS,
en Ja ik zit ook bij Versatel toevallig, ik heb zelfs precies hetzelfde abbo namelijk Basic.

Ik heb ookal van alles geprobeerd ;( wie weet de oplossing ?
Ik heb ookal laten bellen met Versatel/kpn ze zouden er naar kijken... niet dus :X

cmd = sachem get_data near_line
:td call cmd="sachem get_data near_line"
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 100 pct ??
NoiseMargin downstream = 3.5 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 15.0 dB
Operational Mode = 2

:td call cmd="sachem get_data far_line"
Far end line operational data
relCapacity upstream = 87 pct
noiseMargin upstream = 10.0 dB
outputPower downstream = 19.5 dBm
Attenuation upstream = 8.0 dB

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Puch-Maxi schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:04:
Ik heb dus precies hetzelfde probleem als TS,
en Ja ik zit ook bij Versatel toevallig, ik heb zelfs precies hetzelfde abbo namelijk Basic.

Ik heb ookal van alles geprobeerd ;( wie weet de oplossing ?
Ik heb ookal laten bellen met Versatel/kpn ze zouden er naar kijken... niet dus :X

cmd = sachem get_data near_line
:td call cmd="sachem get_data near_line"
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 100 pct ??
NoiseMargin downstream = 3.5 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 15.0 dB
Operational Mode = 2

:td call cmd="sachem get_data far_line"
Far end line operational data
relCapacity upstream = 87 pct
noiseMargin upstream = 10.0 dB
outputPower downstream = 19.5 dBm
Attenuation upstream = 8.0 dB
Hallo Puch-Maxi heb jij inmiddels de oplossing al gevonden? Ik begin het nu wel irritant te vinden gezien ik niet eens meer streaming video (journaal e.d.) kan zien :(

Ik heb nu nieuwe firmware op de speedtouch gezet, wordt het niet minder van, maar nog steeds linespeed 4700 :S

[ Voor 6% gewijzigd door markweb4871 op 20-12-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:06
Nee nogsteeds geen oplossing hier ;( als ik een oplossing vind dat zal ik het wel posten

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier precies hetzelfde probleem.. *kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Lol vaag, ik heb 6.5 DB en mensen zeggen dat dat al slecht voor je lijn is, maar jullie komen teminste wat hoger ik ben door de upgrade van de 3200 kbits naar de 3040 gegaan, ipv 6 mbit. maar ik w8 tot 1 januari af :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
Als je een goede testsite zoekt voor de snelheid van je verbinding kun je die van KPN zelf gebruiken dan weet je iig dat het niet aan de verbinding op een extern netwerk ligt.
www.adslvalley.nl
Hier ga je naar Arena en vervolgens naar Downloads, hier kun je .bin bestanden downen om je snelheid te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:33:
Lol vaag, ik heb 6.5 DB en mensen zeggen dat dat al slecht voor je lijn is, maar jullie komen teminste wat hoger ik ben door de upgrade van de 3200 kbits naar de 3040 gegaan, ipv 6 mbit. maar ik w8 tot 1 januari af :)
Had hetzelfde probleem hierzo, uiteindelijk lag het dus aan m'n ST510v4 modem. Check deze post eens http://gathering.tweakers...message/24802187#24802187

• explorer007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
heeft iemand enig idee hoe ik deze commando's uitvoer op de nieuwe firmware?

• Tiduz
HEY Thanks, je hebt gelijk, mijnes piept dus ook toen ik met mijn oor erbij ging, mn adsl abbo is van Feb 2003, denk je dat ik ook nog garantie op mijn modem heb? ik hoop het want ik heb geen geld voor een nieuwe ;(

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• jobsoft
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 10:19
Ik heb het probleem na de upgrade, dat ik opeens een ping van +- 100 en meer heb. Versatel stuurd mij door naar KPN en weigeren hier zelf een antwoord op te geven. Ze zeggen wel dat een ping van 100 GOED is.. 200 middelmatig en 300 slecht. Met een ping van 100 kan je al amper een online game zonder lag spelen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Versatel zou je niet naar kpn door mogen sturen, ze moeten de storing analyseren en als het aan kpn lijkt te liggen, deze aan kpn doorgeven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jobsoft
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 10:19
Ik heb weer een mailtje verstuurd, kijken wat ze erop gaan zeggen. Toen ik de helpdesk aan de telefoon had, zeiden ze gewoon hier heb je het tel. nr van KPN bel daar maar heen.

• Tiduz
Ja, en een nieuwe modem kan je dus ook wel vergeten, en dan wou die nog effe grappig zijn, "zit er geen muis in" als ik cabaret wil zet ik de tv wel aan eh :X , en dan raden ze je een nieuwe modem aan, maar ze weten niet zeker of je dan de snelheid haalt, ze doen er wel makkelijk over. zoveel geld heb ik ook alweer niet hoor.

Pagina: 1