Toon posts:

[Nano] Loopt vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met me Nano. Als ik hem erin steek (pc) dan krijg je te zien "koppel niet los" dit blijft er uren staan en als ik itunes opstart gebeurt en niets, doe ik de update, werkt ook niet hij vind niets.

Ik heb het ook op een andere pc gedaan en ook niks gevonden.

Je hoort wel, zeg maar dat usb geluidje als ik hem connect. En er staat ook links onderin "hardware veilig verwijderen" dus hij is connected.

Ik heb ook al de middelste en de menu knop 10 sec ingehouden, maar niks niks werkt

Ik heb nu ook dat ie sommige liedjes overslaat, dus die staan er niet meer op...Heel vaag. Moet ik anders appel even bellen? Want als ik hem erin stopt gaat me PC ook heel traag werken....

Haal ik me iPod er weer uit dan krijg ik dit rechtsonder:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/visters/fok/foutje.JPG

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Heb je je iPod al eens hersteld met de iPod updater?

http://www.apple.com/supp.../ipodupdater20051117.html

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
iPod update loopt vast.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Misschien kun je wat specifieker zijn, op welk punt loopt hij vast? Weet je zeker dat het vastlopen aan je iPod ligt, of loopt de updater vast op meerdere pc's?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je meer weten dan? Hij loopt gewoon overal op vast, me pc wordt traag.

Ik ga nu ipod updater opnieuw installeren.

Ik krijg nu te zien: iPod service fout. Bij de update...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 15:38 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

Heb je het op een andere pc gebruikt? Dit klinkt overigens meer als een probleem met je USB verbinding (CPU intensief) op de PC.

Ok, dat heb je dus al gedaan. Excuus. Heb je al naar het kabeltje gekeken? Gebruik je het usb kabeltje dat je erbij geleverd hebt gehad? Anders zou ik even langs een Apple Centre gaan of Apple bellen.

[ Voor 46% gewijzigd door Nitai op 19-12-2005 16:13 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen wel even naar Apple Centre, want dit is echt vaag.

Ik ben bang dat het iets anders is. Ik heb namelijk tijdens het uploaden van de liedjes, het stekkertje een keer eruit gehaalt. Dacht ik, maar dat weet ik niet zeker...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 16:47 ]

Verwijderd

heb je ehm al eens aan een andere computer gehangen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:57:
heb je ehm al eens aan een andere computer gehangen?
Lezen is lastig"?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog een oplossing?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 16:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer eens een harde reset van je Nano.
Van de apple website:
1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Select buttons until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step.
Als je je ipod wilt loskoppelen vanuit windows, klik dan even in verkenner er met je rechtermuisknop op, en kies dan voor apparaat uitwerpen. Dan krijg je ook op je iPod de melding dat je hem nu veilig los kan koppelen. Doe je dat niet, dan riskeer je namelijk dat tijdens een schrijfactie hij halverwege het schrijven losgekoppeld wordt met dus dataverlies

edit:
P.S. Bij een harde reset op een Nano ben je alles wat je er op opgeslagen hebt kwijt als het goed is

[ Voor 9% gewijzigd door E-Vix op 19-12-2005 22:36 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet hem op hold, haal hem er af, ik haal de middelste knop en de menu knop ingedrukt tot dat hij weer aan gaat, doe dit weer opnieuw maar niks werkt.

Hardware veilig verwijderen, dan doe ik hem weer terug en huppa alles loopt weer vast.

En ben grrr nog steeds niet alles kwijt... ;( :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt GRR ik kan hier zo boos over worden hé. Toen ik de Nano al kocht, meteen al problemen met dat kuch ding! Binnen 1 week vol krassen en nu dit weer. Design is leuk van de ipod, maar daar blijft het ook bij.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:00:
Echt GRR ik kan hier zo boos over worden hé. Toen ik de Nano al kocht, meteen al problemen met dat kuch ding! Binnen 1 week vol krassen en nu dit weer. Design is leuk van de ipod, maar daar blijft het ook bij.
Jij molt je nano door 'm botweg los te trekken, en dat is Apple's schuld? Apart.

Stop eerst de iPod-service in je Control Panel/Services/iPod Service en dan 'Stop' kiezen.

Steek 'm daarna in je PC en laat scandisk er eens op los? Die zal waarschijnlijk een berg los clusters voor je opruimen. Vervolgens netjes ontkoppelen, die iPod service herstarten, weer aankoppelen, en iTunes z'n kunstje laten doen. Op de apple-site staat zo'n verhaal in uitgebreide vorm.

Als dat niet werkt, dan kun je 'm op bovenstaande wijze weer aankoppelen en formatteren. Ook dat staat netjes uitgelegd op de apple-site.

[ Voor 11% gewijzigd door burne op 20-12-2005 00:12 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

niet meer te redden, breng maar naar Apple. Heb dit ook gehad en een maatje van me ook. Krijg je met die MP3-spelers van tegenwoordig. Volgende keer echter altijd je pc uitzetten voor je hem loskoppelt als hij nog aangeeft van niet: dan wordt die verbinding verbroken.

Firmware herstellen duurt trouwens tientallen minuten als je iPod een beetje in de war is, doe zoiets voortaan tijdens het eten, als je dan na het eten terugkomt is alles misschien weer koek en ei.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Doix,

Zou je eens willen proberen om iets vriendelijker over te komen naar de andere mensen die je proberen te helpen? Wij kunnen er ook niks aan doen dat je iPod alweer "kapot" is, kijk nog eens goed naar de tips die hier gegeven worden. Koppel de uitkomsten op een fatsoenlijke manier terug naar ons, "hij doet het niet" is nogal een lose kreet. Hoe was het bij het Apple Centre?

Verwijderd

Topicstarter
haha ok.

Ik heb hem vanmiddag naar de Apple Centre geweest, ze deden daar niet moeilijk en krijg binnen 2 dagen een splinter nieuwe :)...

Trouwens, daar konden ze hem ook niet maken.

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Een beetje laat, maar ik post het hier toch maar ff, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Ik heb *exact* hetzelfde probleem met m'n nieuwe iPod Nano gehad, maar dit is gelukkig eenvoudig zelf op te lossen, deze oplossing vond ik op http://discussions.apple....?threadID=599051&tstart=0
Original Problem: Updated iTunes(6.0.5) and iPod nano (1.2). After the update, iTunes would not recognize my iPod and therefore would not let me remove the iPod from my computer, which seems to be the problem most people are having.

The Fix:
*uninstall iTunes, iPod, and any updates (make sure anything related to these two programs are not on your computer)
*Open Control Panel
*Click the "switch to classic view" link, if
necessary
*Double click "administrative tools"
*Double click "computer management"
*Under "storage" click on "disk management"
*Find your iPod's listing
*Right-click on it and click "format"
*Select "FAT32" and start the format
*After reformatting, remove iPod from computer
*Download iTunes directly from the Apple website (I didn't restart my computer at the prompt)
*Download 6/28/06 update for iPod (do NOT plug iPod in before doing this!)
*Open update for iPod and wait until prompt to plug iPod in (do not plug in early)
*Wait for the update....and there ya have it!!

Hopefully this will help some people, as I have spent the past 2 weeks doing the 5R's thing. After completing the steps above, I haven't had a problem with my iPod..and now my Nike+ works!! Thanks again, Caspar...you're a genius!! :)

p.s. if this helps, please repost this message to others who have the same problem as we do... :)
Dit werkte bij mij overigens ook zonder de software te verwijderen, ik heb alleen alle iPod services en processen gestopt, de schijf geformatteerd, en het werkt weer perfect! _/-\o_
Pagina: 1