Toon posts:

Audio CD branden met negatieve tijd: MMC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn bandje hebben we een demo opgenomen, die is nu gemasterd en moet enkel nog op CD worden gekwakt.

Zoals wel meer bandjes op demo's doen willen we een "geheime track" , deze moet voor het eerste nummer komen. Dit kan d.m.v. negatieve tijd. Je moet dus het eerste nummer aanzetten en dan terugspoelen om bij de geheiem track te komen.

Volgens de man die onze Cd heeft gemasterd kan dit echter alleen worden gedaan met een brander die MMC niet ondersteunt, en dat doen de meeste wel. Volgens hem zou het met een brander van Philips moeten lukken.

Ik heb een DVD brander van Philips en die deed het dus niet.

Heeft iemand een flauw idee wat dat negatieve tijd precies is, en met wat voor brander ik dat zou moeten kunnen branden?

Ik gebruikte nu een programma dat ik van hem heb gehad, Sony Cd Architect, hij heeft een cue file gemaakt om alles op de juiste plaats op de cd te laten komen.Het is helaas ook niet mogelijk om naar file te schrijven met dit programma, en bij mijn weten bestaat er ook geen "virtuele cd brander", alleen maar lezers...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je hebt geen speciale software nodig, iedere software die cue sheets ondersteunt voldoet.
Er vanuit gaande dat je audio uit één wave bestand bestaat, krijg je een .cue die er ongeveer zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
FILE "C:\AUDIO\MUZIEK.WAV" WAVE
TRACK 01 AUDIO
   INDEX 00 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
   INDEX 01 03.00.00 
TRACK 03 AUDIO
   INDEX 00 06:00:00
   INDEX 01 06:02.00
TRACK 04 AUDIO
   INDEX 00 09:00:00
   INDEX 01 09:02:00

De hidden track staat dus in de pregap van track 1

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb voor elke track een aparte wave file.

en die cue sheet heb ik dus, maar hij wil m gewoon niet branden...

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:23:
...
en die cue sheet heb ik dus, maar hij wil m gewoon niet branden...
Misschien kun je die CUE-file branden met Exact Audio Copy. Deze kan ook non-compliant CUE-files branden.

Verwijderd

Topicstarter
VICTORIEEEEEEEEEEEE!!!!!!

zo dat moest er even uit... hele avond lopen kutten...

eerst heb ik nog dat programma van sony een enkele wave laten exporteren, inclusief 2 seconden gat tussen nummers.

ik heb eerst EAC geinstalleerd, die deed het niet lekker, mn brander pakte m niet goed op... de cue file wilde hij niet inlezen, alleen als ik m in EAC intikte deed hij het. maar met het branden stopte hij gewoon, zonder de CD af te maken. daarna Nero nog geprobeerd, die wilde de cue file ook niet inlezen... vervolgens van een gids van dcsoft nog feurio en CDRWIN en FIREBURNER geprobeerd, steeds problemen. dus toen vond ik het maar tijd om op te geven, dacht: het zal wel aan mijn pc liggen. gitarist even opgebeld dat hij het moest doen. hij zou morgenochtend kijken...

nadat ik ophing had ik toch nog een inval: als Nero normaal gesproken wel goed brand, zou hij dat nu ook vast wel kunnen, als ik die cue file maar in kan lezen. en dat ging wel nadat ik m niet met notepad maar met EAC had opgeslagen!

vervolgens had ik dus wel een cd met audio... eerst nog met losse nummers geprobeerd, later met de enkele wav, maar steeds werd de hidden track inderdaad als aparte track gebrand, en kwam hij gewoon in de tracklijst te staan.

uiteindelijk is het toch gelukt, maar het moest anders dan Henk zei (en wikipedia en de wiki van hydrogenaudio met hem).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
TITLE "Demo 2005"
PERFORMER "Tornado"
FILE "C:\Documents and settings\Antz0r\Desktop\tornado.wav" WAVE
  TRACK 01 AUDIO
    TITLE "Tornado of Souls"
    PERFORMER "Tornado"
    INDEX 00 00:00:00
    INDEX 01 01:59:44
  TRACK 02 AUDIO
    TITLE "My Michelle"
    PERFORMER "Tornado"
    INdex 00 06:58:62
    INDEX 01 07:00:62

Nummer 1 op de cd begint nu dus gewoon bij 0:00, en dit correspondeert met 1:59:44 op de wav, en ik kan op een discman terugspoelen tot -1:.59

dus ik ben gered! bedankt voor jullie hulp!

en wat was ik blij dat ik een cd-rw had meegenomen vanaf mn ouders... heb zeker 20 keer dat kutding lopen wissen en opnieuw beschrijven vanavond!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 00:11 ]