[SBS2003/Exchange] Versturen namens pop3 adressen

Pagina: 1
Acties:

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 16:39
Hey GoT mensen,

Ik vroeg mij het volgende af; Is het mogelijk om namens de emailadressen in de pop3-connector mail te versturen in SBS2003 (Standaard)?

Ik maak gebruik van de pop3 connector en iedere gebruiker heeft meerdere pop3 mailadressen die hij wilt gebruiken. Nu worden de mailtjes wel netjes afgeleverd namens user@domain.nl maar er kan niet verstuurd worden namens die pop3 mailadressen. En dat is wel wat ik graag wil.

---

Wanneer ik nu een postvak van een andere gebruiker deel en toevoeg aan een andere exchange account kan ik nog steeds niet namens die gebruiker mail versturen. Is dat wel mogelijk ?

67890

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• xiD
*kuch* *schop*

67890

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 10:14
je kunt bij de desbetreffende user in de eigenschappen op het tabblad E-mail Adresses zijn popadres ingeven, die kun je dan ook als Primary instellen zodat die als standaard meegestuurd wordt.

je kunt dat ook instellen bij de eigenschappen van de default recipient policy (first organisation (exchange)), tabblad email adresses policy, daar kun je aangeven op welke domeinen hij email moet ophalen dus bijv. smtp@domein.com die kun je dan ook als primary instellen. Dan doet hij dat standaard voor alle gebruikers voor het geval je veel gebruikers hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Sicko op 22-12-2005 16:37 ]

• xiD
cm_sicko schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:31:
je kunt bij de desbetreffende user in de eigenschappen op het tabblad E-mail Adresses zijn popadres ingeven, die kun je dan ook als Primary instellen zodat die als standaard meegestuurd wordt.

je kunt dat ook instellen bij de eigenschappen van de default recipient policy (first organisation (exchange)), tabblad email adresses policy, daar kun je aangeven op welke domeinen hij email moet ophalen dus bijv. smtp@domein.com die kun je dan ook als primary instellen. Dan doet hij dat standaard voor alle gebruikers voor het geval je veel gebruikers hebt.
maar dan kan ik nog steeds niet namens meerdere pop-adressen verzenden voor 1 gebruiker

67890

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Meerdere users met de adressen als default adres en wat send-on-behalf-of rechten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik heb eigenlijk eenzelfde probleem. Onze interne domein-naam is .nl terwijl wij naar buitentreden met .net (email, website etc). Dus als één van onze medewerkers intern een mailtje stuurt naar de buitenwereld, komt daar dus automatisch (als reply-adres) .nl te staan. Is dit te wijzigen in .net zonder de gehele interne windows mail (interne mail, agenda's etc) te hoeven aanpassen??
Pagina: 1