Toon posts:

Computer wil niet meer formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn computer gaan formatteren, alles wat ik wil bewaren al op cd gezet enzo, alleen nu is het probleem hij kan hem niet formatteren. .. Het is een Dell Dimension 8400. Hierbij zit dus een speciale Windows XP Home (Dell Edition) cd bij. Dit is natuurlijk gewoon een normale Windows XP cd, maar kan uitsluitend om deze computer gebruikt worden.

Dus ik doe de Win XP Home cd erin en klik op Installeren, hij is heel even in de installatie en dan geeft hij aan dat hij opnieuw op moet starten, dit klopt wel, dan krijg ik heel even zo'n blauw scherm van installatie maar dan komt hij met een foutmelding... :
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x0000007B (0xF7CB363C, 0Xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Ik dacht in eerste instantie dat de fout in de Dell cd zat, dus heb ik nog een Windows XP Pro cd geprobeerd maar die bleef op dezelfde stap hangen met dezelfde foutmelding..

Weet iemand wat deze foutmelding inhoud, of hoe ik mijn pc op een andere manier kan formatteren/installeren...

Alvast bedankt,
Richi

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Bootdiskette erin, reboot, format c:

(www.bootdisk.com --> Windows 98 bootdiskette ofzo)

[ Voor 8% gewijzigd door Jk_W op 19-12-2005 14:01 ]

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-02 13:54
Klinkt misschien dom maar heb ik ook sinds ik nForce4 i.c.m Maxtor heb.
Ik weet niet of jij die hardware ook hebt maar zo ja, paar keer blijven proberen en anders idd wat hier boven gezegd wordt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar hij pakt die installatie wel gewoon, alleen dan moet die opnieuw opstarten nog voordat die bestanden heeft gekoppierd enzo en dan komt hij met die foutmelding...

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Stop die cd erin.

Herstart, boot van de cd.
Gooi de partitie eraf en maak een nieuwe aan.
Kies die partitie om windows te installeren en formateer als NTFS.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik ook, maar hij blijft hangen bij die foutmelding 8)7 |:(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:34

ThaHandy

Discovery Channel

CHKDSK /F al gebrobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, hoe moet dit als ik vragen mag O-)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien iets met mijn harde schijf te maken kunnen hebben? Dit is wat er bij mij met Partition Magic komt te staan:

Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0775003/Partition2.jpg

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:06
harde schijf is goed, alleen heeft dell hem beveiligd tegen formatteren/partitioneren

met testdisk of ultieme bootdisk kun je lowlevel format doen en fixmbr etc waardoor de harde schijf weer benaderbaar is vanuit de windows XP cd
of knoppix dat kan weet ik niet.
lees anders de FAQ!

gewaarwordingshorizon

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-02 11:51
Heb je de tip van JOJO al geprobeerd en in je BIOS eerst van CD-ROM op te laten starten. Vervolgens de partitie waar je Win XP op wil zetten deleten en opnieuw installeren.

Wat ik nu van jou lees is dat je in Windows opnieuw probeert te installeren ("klikte").

[ Voor 4% gewijzigd door usgaap op 19-12-2005 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu lukt het al helemaal niet meer..

Als ik nu Windows probeer te installeren zegt hij dat hij geen vaste schijven kan vinden, dus kan ik niet verder gaan met installeren...

En als ik instel dat hij vanaf de HD reboot dan krjig ik de melding: 0 active partitions...

Is er een optie om een nieuwe actieve partite aan te maken of om te zorgen dat hij wel door de installatie komt?

Alvast bedankt,
Richi
Pagina: 1