Hallo,
Ik wil mijn computer gaan formatteren, alles wat ik wil bewaren al op cd gezet enzo, alleen nu is het probleem hij kan hem niet formatteren. .. Het is een Dell Dimension 8400. Hierbij zit dus een speciale Windows XP Home (Dell Edition) cd bij. Dit is natuurlijk gewoon een normale Windows XP cd, maar kan uitsluitend om deze computer gebruikt worden.
Dus ik doe de Win XP Home cd erin en klik op Installeren, hij is heel even in de installatie en dan geeft hij aan dat hij opnieuw op moet starten, dit klopt wel, dan krijg ik heel even zo'n blauw scherm van installatie maar dan komt hij met een foutmelding... :
Weet iemand wat deze foutmelding inhoud, of hoe ik mijn pc op een andere manier kan formatteren/installeren...
Alvast bedankt,
Richi
Ik wil mijn computer gaan formatteren, alles wat ik wil bewaren al op cd gezet enzo, alleen nu is het probleem hij kan hem niet formatteren. .. Het is een Dell Dimension 8400. Hierbij zit dus een speciale Windows XP Home (Dell Edition) cd bij. Dit is natuurlijk gewoon een normale Windows XP cd, maar kan uitsluitend om deze computer gebruikt worden.
Dus ik doe de Win XP Home cd erin en klik op Installeren, hij is heel even in de installatie en dan geeft hij aan dat hij opnieuw op moet starten, dit klopt wel, dan krijg ik heel even zo'n blauw scherm van installatie maar dan komt hij met een foutmelding... :
Ik dacht in eerste instantie dat de fout in de Dell cd zat, dus heb ik nog een Windows XP Pro cd geprobeerd maar die bleef op dezelfde stap hangen met dezelfde foutmelding..Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000007B (0xF7CB363C, 0Xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Weet iemand wat deze foutmelding inhoud, of hoe ik mijn pc op een andere manier kan formatteren/installeren...
Alvast bedankt,
Richi