Toon posts:

Headset Gamen (CS) + Skype, voor ong 25 euro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben even aan het kijken voor een headsetje.. Vooral om mee te gamen (counter strike) en om mee te skypen.. Prijs moet niet heel veel meer dan 25 euro zijn..

Nu zijn er wat dingen zoals, neem ik USB of gewoon audio plug?

Met CS is het wel vrij belangrijk om goed te horen van welke kant het geluid komt natuurlijk.. Is een USB headset hierbij een voordeel?
Welke headset zit verder een beetje comfortabel?

Hoop dat jullie wat suggesties hebben, want ik word er niet heel wijs uit allemaal :)

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 23:20
Ik heb de plantronics .90 headset .. zit lekker, is licht, goedkoop (30,-) en heeft een prima geluid, ook voor muziek. Wordt ook al een tijdje aangeraden in de tweakers.net bbb's (zie hier bv.).

Over usb vs. analoog aansluiten heb ik geen mening :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
USB lijkt me geen voordeel. Meer CPU belasting denk ik zo. Daarnaast is het ook makkelijker om hem gewoon in je reguliere uitgang te zetten.

Ik heb zelf heel lang een Plantronics .70 gehad. Die begaf het na 2 jaar, wat ik persoonlijk een goede levensduur vind. Hij is licht en zit lekker. Gaan in je nek, vind ik persoonlijk wel fijner tov een normale koptelefoon

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook, meer CPU belasting..

Maar wat ik net hoorde van een vriend is dat je met een USB headset, met eigen geluidskaart, in CS bijvoorbeeld véél meer hoort.. Je kunt precies horen waar iedereen loopt, en hoeveel er lopen..

Maar goed, als we naar de prijs kijken, ruim 100 euro tegenover 25/30 euro.. Dan hoef ik niet zo nodig een USB headset ;)

Die Plantronics 90 is trouwens een goede suggestie! 30 euro bij de Vobis zag ik.. Ideaal dus..