Nieuw systeem gebouwd maar lukt niet om het stabiel te krijgen. Wat is er mis? Soms blijft na opstarten van win98 de muis af en toe hangen (een split second geen beweging, daarna weer een paar seconden normaal enz.). Het systeem wordt ultratraag wanneer ik iets met internet probeer te doen. Of meer algemeen: iets met 2e netwerk kaart (chello verbinding), e-mail, ftp, telnet, icq, ie5.5 rete traag en muis helemaal niet meer vooruit te branden.
Config: Athlon700, Epox 7KxA, 128Megs, win98, 20.4Maxtor udma66, 2 netwerk kaarten, 2e hardeschijf van 2Gb (oud, op sec. controller). Muis MS intelli eye explorer, Matrox mill 32 MB Dualhead.
Macromedia fireworks zorgt er altijd voor dat na een stabiele start (die zijn er soms ook nog gelukkig <25% echter gok ik) de muis (en dus het hele systeem raar begint te doen). Een aantal keer benaderde ik de tweede oude harde schijf waarna het probleem zich direkt weer voordeed. DPC client gaat niet langzamer wanneer probleem zich voordoet.
Het gekke is dat er soms ook een uptime is van meerdere dagen is.
Nog meer opmerkingen: uiteraard geen irq conflicten maar toch lijkt mij dit geen hardware probleem aangezien BeOS nooit problemen geeft (of spreekt BeOS niet alle hardware aan). Ook is er (nog
)niet overgeklokt of vreselijk veel slechte software geinstalleerd en weer verwijderd enz.
Wat moet ik doen? Ik heb geen zin om eerst weer 1000 dingen te gaan uitproberen (probleem speelt al eventjes namelijk) daarom vraag ik hier om advies. Ik zou zelf nog dingen kunnen bedenken als:
- bios update epox 7kxa
- oude HD verwijderen
- win2000 en linux i.p.v. win98
- win98SE??
Ik zou het anders niet meer weten. Iemand???
Alvast bedankt...
Config: Athlon700, Epox 7KxA, 128Megs, win98, 20.4Maxtor udma66, 2 netwerk kaarten, 2e hardeschijf van 2Gb (oud, op sec. controller). Muis MS intelli eye explorer, Matrox mill 32 MB Dualhead.
Macromedia fireworks zorgt er altijd voor dat na een stabiele start (die zijn er soms ook nog gelukkig <25% echter gok ik) de muis (en dus het hele systeem raar begint te doen). Een aantal keer benaderde ik de tweede oude harde schijf waarna het probleem zich direkt weer voordeed. DPC client gaat niet langzamer wanneer probleem zich voordoet.
Het gekke is dat er soms ook een uptime is van meerdere dagen is.
Nog meer opmerkingen: uiteraard geen irq conflicten maar toch lijkt mij dit geen hardware probleem aangezien BeOS nooit problemen geeft (of spreekt BeOS niet alle hardware aan). Ook is er (nog
Wat moet ik doen? Ik heb geen zin om eerst weer 1000 dingen te gaan uitproberen (probleem speelt al eventjes namelijk) daarom vraag ik hier om advies. Ik zou zelf nog dingen kunnen bedenken als:
- bios update epox 7kxa
- oude HD verwijderen
- win2000 en linux i.p.v. win98
- win98SE??
Ik zou het anders niet meer weten. Iemand???
Alvast bedankt...