Bestaat dit toestel? Mixer in klein formaat

Pagina: 1
Acties:

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Ik heb momenteel een 12-kanaals mengpaneel. Ben ik bijzonder tevreden over, maar het ding is groot... De vriendin vindt het veel te groot en compleet misstaan in de woonkamer. Het is niet in die woorden gezegd maar het komt er op neer dat ze dat ding buiten wil hebben :)

Nu was ik wat aan het rondkijken of er geen 'mengpanelen' bestaan die in compactere behuizingen zitten. Geen tafel meer maar een huiskamermodel component. Bijvoorbeeld 1 - 4 units hoog, draaiknoppen ipv sliders,... Ik gebruik het ding niet zozeer om realtime te mixen, dus ik hoef niet alle knoppen meteen te kunnen bereiken. Zaken als gain/balance/bass/mid/treble per kanaal hoeven niet als draaiknoppen aanwezig te zijn (dat scheelt weer aardig wat ruimte), maar zouden bijvoorbeeld elektronisch instelbaar kunnen zijn.

Ik hoef geen 12 ingangen te hebben, maar 6 had ik er toch wel graag gehad (analoge stereo-ingangen weliswaar - cinch als het enigszins mogelijk is). 5.1-ondersteuning is van compleet geen belang. Zaken als effect routing zijn eveneens van geen belang.

Het toestel moet nog een master volumeknop hebben en een hoofdtelefoonuitgang (liefst met aparte volumeknopregeling en leuk zou zijn als prefadelistening mogelijk zou zijn - maar dat is geen noodzaak).

Waarom pak ik geen receiver of versterker met voldoende ingangen? Wel, de receivers die ik vind kunnen maar één bron tegelijk weergeven (of faden tussen 2). Ik wil meerdere bronnen tegelijk naar de uitgang kunnen sturen. Bovendien heb ik al een degelijke eindtrap, maar desnoods wil ik die ook wel vervangen.

Dus, nu is mijn vraag... Bestaan zulke toestellen? Hoe noemen ze, wie maakt ze, waar vind ik ze,...?

Ik had bijvoorbeeld de Behringer PRO RX1602 gevonden, maar dat is toch ook niet wat ik zoek alhoewel het wel al het dichtste in de buurt komt... Die Behringer heeft helaas gebalanceerde in/uitgangen, geen toonregeling per kanaal (daar kan ik nu desnoods nog wel mee leven), geen aparte gain-regeling bovenop de volumeregeling (niet alle bronnen geven een even luid signaal, dus ik had graag met een soort gainregeling een voorinstelling gemaakt zodat wanneer de volumeknoppen even hard staan, het signaal van alle bronnen ongeveer even hard klinkt - nu ja, ook dit kan ik desnoods wel missen),...

De Behringer is eigenlijk een studio-apparaat en ik zoek meer een huiskamerapparaat. Nu ja, misschien bestaat wat ik zoek helemaal niet.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon een klein mengpaneetje dus. Zijn er denk ik wel duizenden van te vinden...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Nee, ik zoek meer iets dat in een gewone stereoinstallatie past. Kleine mengpaneeltjes zijn er idd zat, maar of ze hebben nog te veel oppervlak, hebben geen standaard afmetingen, of zijn afzichtelijk beschilderd.

Bestaan er zo geen toestellen die als twee druppels water op een receiver lijken? Dus bv zwart geanodiseerd aluminium, 19" breed, enkele units hoog, stekkeraansluitingen achteraan. Het ding moet op een beperkte ruimte ingebouwd worden. Maar het moet er ook b nog wat normaal uitzien omdat er geen deurtje voor komt.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Er bestaan zat 19" mixers, is zelfs een standaard formaat. Dat ze vaak lelijk ben ik echter met je eens ;) Cinch aansluitingen is echter niet standaard, maar dat kun je met wat adaptertjes wel weer goedmaken.

[ Voor 35% gewijzigd door voodooless op 19-12-2005 13:31 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• HunterPro
  • Niet online
spuitbusje zwart en wat afplaktape zijn zo gekocht hoor ;)

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:30:
Er bestaan zat 19" mixers, is zelfs een standaard formaat. Dat ze vaak lelijk ben ik echter met je eens ;)
Ja natuurlijk is 19" een standaard formaat, maar ik ben nog geen mixers van bijvoorbeeld 1 of 2 units hoog tegengekomen, of het moest iets zijn zoals die Behringer. Ik schiet niets op met een mixer die 19" breed is en praktisch net zo hoog... De mixer die ik nu heb is al een 19" exemplaar.

• HunterPro
  • Niet online
euh een 2U hoge mixer vind je niet. Misschien een forse eq, maar mixers: no way. :)

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Wel dat was dus mijn vraag... Of dat bestond. Blijkbaar niet dus. Jammer.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

mahi schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:57:
Wel dat was dus mijn vraag... Of dat bestond. Blijkbaar niet dus. Jammer.
Ze zijn er wel hoor, 2 tot 3u, bij conijn in Eindhoven hebben ze er wel een paar staan (tenminste nog toen ik er laatst was) heb er alleen geen pics of specs van

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kijk eens op de site van Dateq, http://www.dateq.nl/DATEQ/Pages/EN/products_ace.php

Niet goedkoop, wel goed spul.

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 19-12-2005 16:57 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Ik denk dat je eens moet kijken naar de Mackie 1604 als je naar die Behringer kijkt... no offence to Behringer maar het blijft een merk waar je probleem naar probleem tegenkomt na gebruik. Faders gaan ruizen, PAN's doen het niet meer, Jack-in/outs kraken.... Mwhaa ik heb geen goeie ervaring er mee. Op mijn school hebben ze al 6jaar geleden de mengpanele van behringer de laan uitgestuurt...

Is verder misschien Protools of Logic niet iets voor jou als je dan toch alles strak en net wilt hebben? Ok ok... digitale input kaartjes zijn duur maar je krijgt wel ergonomie voor terug..vind ik althans.
Pagina: 1