Laptop hittebespaartips?

Pagina: 1
Acties:

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Een vriend van mij gaat binnenkort naar Sudan. Voor zijn werk daar heeft hij een laptop gekocht (Sony Vaio). Nu staat in de gebruikshandleiding dat je dat ding niet boven de 35 graden C mag gebruiken.

Probleem: in Sudan is het standaard 40 graden C.

Weet iemand hier tips (Windowsinstellingen etc.) om de warmteproductie van een laptop tot een minimum te beperken? Zijn er bij jullie weten externe koelers etc. in de handel voor zulke problemen?

Koos

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Er zijn 'koelplanken' te koop die je onder je laptop kan monteren. In die plank zitten dan 1 of 2 fans die via USB gevoed kunnen worden. Even vragen bij de lokale computerboer ;)

Die dingen kosten ergens tussen de €25 - €35 dacht ik.

De processor zou je ook kunnen onderclocken, daarvoor moet je even zoeken binnen DOC klik

Eve char: Warock <TEST>

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 12:46

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:46

rg-mohwa

Phoe Hé

Rekcor schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:45:
Een vriend van mij gaat binnenkort naar Sudan. Voor zijn werk daar heeft hij een laptop gekocht (Sony Vaio). Nu staat in de gebruikshandleiding dat je dat ding niet boven de 35 graden C mag gebruiken.

Probleem: in Sudan is het standaard 40 graden C.

Weet iemand hier tips (Windowsinstellingen etc.) om de warmteproductie van een laptop tot een minimum te beperken? Zijn er bij jullie weten externe koelers etc. in de handel voor zulke problemen?

Koos
valt mee hoor dat staat in het boekje dat is beter voor de laptop ja
maar er staat waarschijnelijk ook in dat je hem geen water moet geven :S
dit is alleen maar voor hun eigen om hun goed in te dekken

vriend van mij is half jaar in irak geweest ..had een Hp laptop
het was daar overdag ongeveer 50 a 60 graden
maar de laptop bleef het gewoon goed doen ....misschien moet je alleen ff oppassen voor stuifend zand

• Rekcor
Bedankt!

Ik heb ook gehoord dat je de hardwareversnelling van de grafische kaart uit kunt schakelen.

Zou dat zin hebben? Zijn er nog meer van dit soort trucs te verzinnen?

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
dat is ook een soort onderklokken (je laat je videokaart minder hard werken)
het helpt maar je kunt natuurlijk dan wel geen spelletjes oid meer spelen

I've GoT a solution

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Gewoon een voudige tip: hij moet gewoon zien dat de luchtinvoer van de laptop niet afgedek wordt. Plaats bvb geen laptop op een deken: hierdoor zal de luchtinvoer (langsd onder) afgesloten worden, en zal het beestje heel warm worden.
Nu in onze landen is het niet echt een ramp. (hoewel ik een beeldscherm heb verneut door mijn laptop onder mijn lakens te laten een hele nacht). Maar daar veronderstel dat het niety al te gezond kan zijn. Dus bvb niet je laptop aanlaten als het ding in zijn tas gaat ofzo.
Zeg hem ook bvb geen zwarte tas te nemen, loop je niet graag mee door de zon.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In dat soort landen zijn kantoren toch wel standaard voorzien van airco? Of gaat hij in de middle of the desert zijn werk doen? ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rekcor
Bedankt mannen, hier kan hij waarschijnlijk wel wat mee!

@Gunner, ik geloof niet dat ze daar airco's hebben, je mag al blij zijn als uberhaupt een beetje stroom hebt.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 21:19

tweakerbee

dus..?

Je kunt geen aanspraak maken op je garantie, maar tot een graad of vijftig (omgeving) blijven de Centrino's/Turions over het algemeen wel werken, die worden niet zo heet. Ook mag er geen zware grafische kaart inzitten.
Het slechtste geval is dat de machine gaat crashen, beschadigen zal lastig worden omdat je daarvoor hele hoge temperaturen moet bereiken en dat meestal alleen bij kapotte koeling het geval is.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1