Toon posts:

Kleurenprobleem MPC190

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar jaar heb ik een Canon Multipass MPC190. De printer heeft altijd perfect gewerkt.
De problemen kwamen na het installeren van SP2. Met heel veel moeite is het me gelukt om de printer opnieuw te installeren. Hierbij ook de patch geinstalleerd.

De printer doet het dus weer...maar niet goed.
De kleuren kloppen niet meer, ik heb al 3 keer andere cartridges geprobeerd. Originele van Canon en ook van de goedkope. Niets helpt. Zwart is bruin, rood is oranje, blauw is paars.

Hebben meerdere hier last van of is mijn printer gewoon kapot?

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 21:49
Misschien tijd voor een nieuwe printkop. De cardridges van canon zijn zo goedkoop, omdat er niet telkens een nieuwe kop op zit, zoals bij HP het geval is. Hierdoor kan het zijn dat je na verloop van tijd een nieuwe printkop moet hebben. Waarschijnlijk is dit het geval. Ik heb hem zelf ook maar nog nergens last van gehad.

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik betwijfel of het de printkop is als de kleuren niet kloppen, defecte printkoppen geeft andere problemen zoals strepen en rafilige letters. Is het gekomen na de install van sp2 of had je het daarvoor ook een beetje?

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Het is gekomen na install van sp2.
Ik heb ook al alle reinigingsmogelijkheden gedaan, niets helpt.

• Pinin

Pinin

nou dan is dus niet je printkop, of heeft ie maanden stil gestaan (zelfs dan kan je geen kleurverschil verwachten)

dit heb je uitgevoerd?

Ik heb problemen met mijn multifunctionele apparaten na de installatie van Windows XP Service Pack 2.

Oorzaak
Er worden foutberichten weergegeven als apparaten documenten proberen af te drukken of te faxen en deze bewerkingen vervolgens mislukken. Of er wordt een foutbericht weergegeven als apparaten proberen te scannen en dit vervolgens mislukt. Raadpleeg het volgende voor meer informatie over foutberichten.

Er wordt een dialoogvenster weergegeven binnen 10 tot 30 seconden nadat MFP-/FAX-producten zijn begonnen met het afdrukken of faxen van een document. De apparaten kunnen niets afdrukken of faxen.
In het dialoogvenster staat het bericht: Unable to communicate with the device (Kan niet met het apparaat communiceren). Start de MPService in het onderdeel Services van het Configuratiescherm. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op StatusMonitor, selecteer Reconnect (opnieuw verbinding maken) en probeer het opnieuw.

Als u op OK klikt, wordt het volgende bericht weergegeven: The print job failed to complete. Reason: Unable to communicate with the device. The device may be turned off, or a cable may be disconnected. Please make sure that the device is turned on, connected and functioning properly. (De afdruktaak kan niet worden voltooid. Reden: communicatie met het apparaat is niet mogelijk. Mogelijk is het apparaat uitgeschakeld of is een van de kabels niet aangesloten. Zorg ervoor dat het apparaat is ingeschakeld, verbinding heeft en goed werkt.)

Als u probeert een document te scannen, wordt een dialoogvenster weergegeven, waarna het scannen mislukt. In het dialoogvenster wordt het volgende bericht weergegeven: This action cannot be completed because the other program is busy. Choose 'Switch To' to activate the busy program and correct the problem. (Deze actie kan niet worden voltooid omdat het andere programma bezig is. Klik op Activeren om naar dit programma over te schakelen en het probleem op te lossen)

Als u op [Activeren...] klikt, wordt het menu Start weergegeven.
Als u op [Opnieuw] klikt, wordt het bovenstaande bericht weergegeven.
Gebruikers dienen op [Ctrl]+[Alt]+[Delete] te drukken om Taakbeheer te starten en de werkbalk af te sluiten.

Een ander mogelijk probleem is: het duurt circa 3 minuten tot Deze computer wordt geopend.

IP-adres 127.0.0.2 is ingesteld om communicatie tussen de processen van de MPService mogelijk te maken als correctieve actie voor het kwaliteitsprobleem (kan de MPService niet starten). Maar de IP-adressen tussen 127.0.0.2 en 127.0.0.9 zijn niet bruikbaar bij SP2.

Oplossing
De betrokken modellen zijn: SmartBase MPC190 en SmartBase MPC200.
De betrokken stuurprogrammaversies zijn:

SmartBase MPC190: versie 4.40a
SmartBase MPC200: versie 4.30a
Opmerking: er hoeft geen update te worden uitgevoerd voor v4.20a en v4.30a zonder het vorige patchbestand voor het probleem met de MP-service tijdens inbelverbindingen.

Oplossing

Download het patchbestand (zip-bestand) naar het bureaublad en dubbelklik op het bestand om de patchbestanden op het bureaublad uit te pakken.
Het patchbestand: mp4x0tMPSxpsp2

Als het bestand is uitgepakt, staat er een map met dezelfde naam als het patchbestand op het bureaublad van de computer. Dubbelklik op de map om deze te openen. Hierin bevinden zich de volgende vier bestanden.

mp4x0tMPSxpsp2.exe
mp4x0tMPSxpsp2.ini
UpdtRep4.dll
MpNetIpc.ini

Dubbelklik op het bestand mp4x0tMPSxpsp2.exe.

Nadat het patchbestand is uitgevoerd, wordt het volgende bericht weergegeven: Update complete successfully!! You MUST Restart Windows now. (Update voltooid. U dient Windows nu opnieuw op te starten.) Klik op Ja om de computer opnieuw op te starten.
Opmerking: als het bestand wordt uitgevoerd op niet-betroffen software, worden het volgende bericht weergegeven: There is no need to update this system (er hoeft geen update te worden uitgevoerd op dit systeem).

Hoe u kunt nagaan of het patchbestand wel of niet is toegepast:

Klik op de knop MultiPASS op de werkbalk Canon MultiPASS.
Opmerking: als de werkbalk Canon MultiPASS niet wordt weergegeven, dient u achtereenvolgens op Start te klikken, Alle programma's, Canon MultiPASS Suite 4.x en Canon MultiPASS Toolbar (werkbalk Canon MultiPASS) te selecteren om de werkbalk Canon MultiPASS weer te geven.

Klik in het venster My MultiPASS op het menu MultiPASS op de werkbalk en klik vervolgens op About MultiPASS (Info).
Controleer of de letter 't' is toegevoegd aan het buildnummer van de stuurprogramma's, zoals in dit voorbeeld:

Voor het toepassen van de patch: Build 4x0axx
Na het toepassen van de patch: Build 4x0axxt

[ Voor 96% gewijzigd door Pinin op 19-12-2005 19:27 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Alles klopt
De printer doet het ook gewoon..alles werkt als voorheen. Alleen de kleuren kloppen niet meer

• Pinin

Pinin

Wat zegt de helpdesk?
Ik kan je verder niet helpen.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1