Toon posts:

Hoe sluit ik firewire aan op mobo met losse pinnetjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tower gekocht waarvan ik verder weinig weet welk type enzo het is. Deze tower heeft ook een firewire front aansluiting. Deze heeft niet 1 connector maar allemaal losse pinnetjes. Ik heb een Asus A8NE - FM moederbord maar ik kan nergens vinden hoe ik deze kabeltjes aan moet sluiten, er zit wel een aansluitiing op het MoBo. Ik heb al geprobeerd wat te vinden op het forum maar kan tot nu toe nog niets vinden. Wie kan mij helpen. Bvd.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Dit staat als het goed is keurig beschreven in het boekje die bij jou mobo zat :)

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje van Asus staat netjes bij elke aansluiting welk pinnetje wat is maar bij de Firewire (IEEE 1394, dat is toch firewire) staat verder niets vermeld.

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Zou echt in je boekje moeten staan, is er nergens een plattegrond van je mobo? En staat er niet op je mobo ergens 1394 onder een aansluiting?

BF2 stats

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat er wel, dus het is ook echt mogelijk op dit mobo. In het boekje wat erbij zit staat verder geen codering welk kabeltje op welk pinnetje hoort. Nu heb ik hier ook nog een pc met een Asus A8N-SLI staan en in dit boekje staat WEL de codering. Kan ik deze ook hanteren voor mijn A8NE-FM. Deze codering komt ook overeen met de kabeltjes van de firewire aansluiting aan de voorzijde van mijn tower. Ik denk zelf van wel maar helemaal zeker weten doe ik niet namelijk.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:05
ja het is een universele code

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
heb je toevallig een boekje of iets dergelijks bij je kast gekregen?

ik heb dit ook gehad en het stond duidelijk bij de informatie over de kast vermeld!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik heb even 10 seconde moeite genomen, het stond direct bij de eerst pagina van google vermeld.

hier de link: http://www.frontx.com/cpx501p3.gif

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zaten 2 kleine blaadjes bij met informatie over de audio aansluiting en van de USB maar niet van de firewire. Ik ga er maar vanuit dat het inderdaad universele code's zijn. Bedankt voor de snelle reacties!! _/-\o_

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik wil nog even een korte waarschuwing geven... Je kan een deel van je mobo bakken als je de pinnetjes verkeerd aansluit. Ik heb namelijk hetzelfde gehad met usb, daar zijn namelijk meerdere mogelijkheden en ik koos de verkeerde. Stonk behoorlijk (letterlijk en figuurlijk).

narc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de waarschuwing. De link die Exempt aangeeft (http://www.frontx.com/cpx501p3.gif) komt overeen met de codering, de kleuren heb ik echter nog niet naar gekeken. Ik zal de zaak waar ik deze onderdelen heb gekocht even vragen, ben ik in ieder geval niet meer verantwoordelijk ;)
Pagina: 1