tmobile abonnement voortijdig opzeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
In een bericht van de consumentenbond las ik dat een consument zijn abonnement per direct kan opzeggen als je het niet met de algemene voorwaarden of met een wijziging daarvan eens bent.

Ik heb een abbo. bij tmobile en ben niet tevreden niet over de dekking en niet over de maand verlenging van het opzeg termijn. Mijn vraag is: Aan de hand van dit bericht kan ik hun dan een brief sturen en mijn abonnement per direct opzeggen omdat ik het niet eens ben met die maand verlenging ?.

Krijg je dan gezeur met een boete bedrag va tmobile ? en hoe zit het met je nummer overnemen want ze zullen zeggen denk ik dat je nergens meer recht op heb. ? Heeft iemand hier een tip over of dit zelf meegemaakt want ik wil graag van hun af maar geen enorm gezeik of dat ik straks een dikke boete aan me reet heb hangen.
Consument kan overeenkomst T-Mobile opzeggen
19 december 2003
T-Mobile wil nieuwe vooraarden die de opzegtermijn met een maand verlengen opleggen aan alle bestaande klanten. Alleen klanten die klagen én op grond van de aangekondigde wijziging hun abonnement willen opzeggen worden alsnog aan de oude opzegtermijn van twee maanden gehouden. Volgens ons is dit op basis van Europees recht niet mogelijk.

Consumenten hebben volgens een Europese regel, die al sinds 25 juli geldt, het recht om een wijziging van de algemene voorwaarden niet te accepteren door het abonnement per direct op te zeggen. Dit recht staat expliciet vermeld in Europese wetgeving. Verder heeft T-Mobile zich in de communicatie naar de consument niet gehouden aan de verplichting uit Europese regels om consumenten op dit recht te wijzen.

Hoewel de Europese regel nog niet in de Nederlandse wet verankerd is, kunnen consumenten zich er wel op beroepen. Dat komt doordat de regel duidelijk is en nauwelijks voor nadere uitleg vatbaar. Alle Europese burgers hebben de rechten die voortvloeien uit de Europese regels op 25 juli. Bovendien mag het feit dat de Nederlandse overheid te laat is met het invoeren van de regels de consument niet beperken in zijn rechten. Het enige nadeel is dat het niet mogelijk is om telecomtoezichthouder OPTA te vragen toe te zien op naleving van deze regel.

Telecomaanbieder T-Mobile wijzigt vanaf maandag de voorwaarden. De opzegtermijn verandert. In plaats van 2 maanden, wordt de opzegtermijn 3 maanden. Consumenten die het hier niet mee eens zijn, kunnen de overeenkomst ontbinden. T-Mobile zegt hier niet mee akkoord te gaan. Consumenten kunnen zich bij hun verzet wel beroepen op de Europese richtlijn die deze rechten regelt (Universele diensten –richtlijn artikel 20 vierde lid) en daardoor toch van het contract af. Consumenten die problemen met T-Mobile ondervinden, kunnen na een negatief besluit van T-mobile op het verzoek om het abonnement te beëindigen, neerleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie en verwijzen naar de Europese richtlijn.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 18:42
Volgens mij kan dat alleen op het moment dat die voorwaarden aangepast zijn, dus in 2003. Als je op dat moment een abonnement had, zou het misschien nog kunnen.

Bij kpn moet je de 3 maanden gewoon uitzingen. Je kan niet afkopen, niet eerder je nummer meenemen, gewoon contract uitdienen. En dat je niet tevreden bent over de dekking is volgens mij geen geldige reden om op te zeggen....

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ja ok daar kan je dus NU niet nog een keer mee aankomen.

Tjah dus eigenlijk is er geen opening om eerder van mijn contract af te komen.. al zou ik dat graag willen

[ Voor 51% gewijzigd door Multispeed op 19-12-2005 12:15 ]

Verwijderd

als t-mobile jouw voorwaarden wijzigt kan je direct opzeggen,

echter hebben de wijzigingen meestal alleen betrekking op nieuwe abonnee`s, de oude abonnnee`s blijven tot het eind van hun contract vallen onder de oude voorwaarden.

ik snap alleen je verhaal niet, waarom denk je er vanaf te kunnnen? een wijziging van 2 jaar geleden?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ja ok het gaat ook meer om het idee dan fisiek dit bericht ik probeer een opening te vinden zodat ik van het contract af kan. De regel is hier noem is wat voorbeelden en kom met een verhaal.

DIt leek mij de beste manier zodat iedereen zou begrijpen wat ik bedoel
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:17:
als t-mobile jouw voorwaarden wijzigt kan je direct opzeggen,

echter hebben de wijzigingen meestal alleen betrekking op nieuwe abonnee`s, de oude abonnnee`s blijven tot het eind van hun contract vallen onder de oude voorwaarden.

ik snap alleen je verhaal niet, waarom denk je er vanaf te kunnnen? een wijziging van 2 jaar geleden?

Verwijderd

Kan niet, punt. Je maakt alleen kans als ze tarieven of voorwaarden gaan veranderen.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Gouldian schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:13:
Ja ok daar kan je dus NU niet nog een keer mee aankomen.

Tjah dus eigenlijk is er geen opening om eerder van mijn contract af te komen.. al zou ik dat graag willen
Je kan wel per direct opzeggen hoor. Alleen heet dat afkopen. Dus de resterende maanden moet je afkopen en dan ben je van ze af. Is zonde van je geld maar het kan wel.

Verwijderd

ja maar hij zoekt dus een geniepige tussenweg om er tussen uit te knijpen.

toch? :P

die is er niet. je hebt het abbo afgesloten en je zal een goede rede moeten hebben om er vanaf te kunnen.

Jou probleem betreffende de dekking kan een rede zijn om het contract te ontbinden onder de regel "eenzijdig niet nakomen van diensten" echter geloof ik niet dat t-mobile een 100% dekkking garandeert. Doen zij dit wel, dan kan je aanspraak maken, echter zal het altijd nog een probleem worden aangezien je bij het afsluite cq verlengen van je contract korting hebt gekregen op je contract of korting op een gsm, uitgaande van een contract periode van 2 jaar.

Ik geef je weing kans.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:48
Vroeger kon je altijd een T-mobile adres ontbinden als bleek dat je op je huisadres geen dekking had. Maar ontbinden om reden van de dekking in het algemeen was niet mogelijk.

Bij het ontbinden van het contract moest je je telefoon (ook als dit geen T-mobile branded / locked toestel was) opsturen samen met je simkaart.

Gewoon even klantenservice bellen, die kunnen je alles vertellen.

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Gewoon geen Kans dus

Tjah dan maar uitzitten en nooit meer zoiets doms doen :)

Tnx!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 18:42
DaannO schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:05:
[...]
Je kan wel per direct opzeggen hoor. Alleen heet dat afkopen. Dus de resterende maanden moet je afkopen en dan ben je van ze af. Is zonde van je geld maar het kan wel.
Bij KPN kan dit dus pertinent niet !!! Wij zijn zakelijk van KPN naar t-mobile overgestapt maar moeten ons houden aan 3 maanden opzegtermijn. Eerder kregen wij de nummers niet mee. Ook afkopen was geen optie. Dit was namelijk onze eerste voorkeur.

Dus nu lekker t-mobile per direct aangevraagd (andere nummers gekregen) en de phones van KPN liggen in de kast.....

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Mag ik vragen wrom jij van KPN naar t-mobile bent gegaan ??

Ik bedoel ik vind de dekking van t-mobile ronduit beroerd. Mooie aanbieding ??
bassio schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:38:
[...]

Bij KPN kan dit dus pertinent niet !!! Wij zijn zakelijk van KPN naar t-mobile overgestapt maar moeten ons houden aan 3 maanden opzegtermijn. Eerder kregen wij de nummers niet mee. Ook afkopen was geen optie. Dit was namelijk onze eerste voorkeur.

Dus nu lekker t-mobile per direct aangevraagd (andere nummers gekregen) en de phones van KPN liggen in de kast.....

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Gouldian schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:40:
Mag ik vragen wrom jij van KPN naar t-mobile bent gegaan ??

Ik bedoel ik vind de dekking van t-mobile ronduit beroerd. Mooie aanbieding ??

[...]
De dekking bij jou is wellicht niet goed, daar staat tegenover dat je in bijne elke stad goed kan bellen met t-mobile, zeker in den haag waar ik woon.
Bij mijn ouders in het plaatsje soest is het bijvoorbeeld wat minder gesteld met de dekking.

Voor een actueel overzicht van de dekking:\
http://www.t-mobile.nl/co...is_t_mobile/ps1.75.27.asp

Je ziet dan gelijk dat T-mobile enorm geinvesteerd heeft in de algehele dekking van hun netwerk, 100% dekking hebben ze niet maar dat heeft geen enkele provider in nederland :)

De t-mobile van 2 jaar geleden is dut totaal niet meer te vergelijken met de T-mobile van vandaag (gelukkig).
en ja, ik werk bij T-mobile ;)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Tjah misschien dat ik dan toch bij tmobile blijf. Ik woon zelf in zeewolde (flevoland) dan.

Want tot april wachten is ook geen oplossing met deze telefoon ik verleng het dan gewoon wel en we zien het wel anders zit ik dan ook weer met gezuer nummer meenemen etc.

Moeilijk zaak allemaal :D
Procyon for life schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:49:
[...]

De dekking bij jou is wellicht niet goed, daar staat tegenover dat je in bijne elke stad goed kan bellen met t-mobile, zeker in den haag waar ik woon.
Bij mijn ouders in het plaatsje soest is het bijvoorbeeld wat minder gesteld met de dekking.

Voor een actueel overzicht van de dekking:\
http://www.t-mobile.nl/co...is_t_mobile/ps1.75.27.asp

Je ziet dan gelijk dat T-mobile enorm geinvesteerd heeft in de algehele dekking van hun netwerk, 100% dekking hebben ze niet maar dat heeft geen enkele provider in nederland :)

De t-mobile van 2 jaar geleden is dut totaal niet meer te vergelijken met de T-mobile van vandaag (gelukkig).
en ja, ik werk bij T-mobile ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gouldian schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:19:
Ja ok het gaat ook meer om het idee dan fisiek dit bericht ik probeer een opening te vinden zodat ik van het contract af kan. De regel is hier noem is wat voorbeelden en kom met een verhaal.
Dat is dus niet de bedoeling in I&T.
Ik lees dat je je er min of meer bij neergelegd hebt dat je je gewoon aan de contractsverplichtingen moet houden, dus dit topic kan dicht :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.