In een bericht van de consumentenbond las ik dat een consument zijn abonnement per direct kan opzeggen als je het niet met de algemene voorwaarden of met een wijziging daarvan eens bent.
Ik heb een abbo. bij tmobile en ben niet tevreden niet over de dekking en niet over de maand verlenging van het opzeg termijn. Mijn vraag is: Aan de hand van dit bericht kan ik hun dan een brief sturen en mijn abonnement per direct opzeggen omdat ik het niet eens ben met die maand verlenging ?.
Krijg je dan gezeur met een boete bedrag va tmobile ? en hoe zit het met je nummer overnemen want ze zullen zeggen denk ik dat je nergens meer recht op heb. ? Heeft iemand hier een tip over of dit zelf meegemaakt want ik wil graag van hun af maar geen enorm gezeik of dat ik straks een dikke boete aan me reet heb hangen.
Ik heb een abbo. bij tmobile en ben niet tevreden niet over de dekking en niet over de maand verlenging van het opzeg termijn. Mijn vraag is: Aan de hand van dit bericht kan ik hun dan een brief sturen en mijn abonnement per direct opzeggen omdat ik het niet eens ben met die maand verlenging ?.
Krijg je dan gezeur met een boete bedrag va tmobile ? en hoe zit het met je nummer overnemen want ze zullen zeggen denk ik dat je nergens meer recht op heb. ? Heeft iemand hier een tip over of dit zelf meegemaakt want ik wil graag van hun af maar geen enorm gezeik of dat ik straks een dikke boete aan me reet heb hangen.
Consument kan overeenkomst T-Mobile opzeggen
19 december 2003
T-Mobile wil nieuwe vooraarden die de opzegtermijn met een maand verlengen opleggen aan alle bestaande klanten. Alleen klanten die klagen én op grond van de aangekondigde wijziging hun abonnement willen opzeggen worden alsnog aan de oude opzegtermijn van twee maanden gehouden. Volgens ons is dit op basis van Europees recht niet mogelijk.
Consumenten hebben volgens een Europese regel, die al sinds 25 juli geldt, het recht om een wijziging van de algemene voorwaarden niet te accepteren door het abonnement per direct op te zeggen. Dit recht staat expliciet vermeld in Europese wetgeving. Verder heeft T-Mobile zich in de communicatie naar de consument niet gehouden aan de verplichting uit Europese regels om consumenten op dit recht te wijzen.
Hoewel de Europese regel nog niet in de Nederlandse wet verankerd is, kunnen consumenten zich er wel op beroepen. Dat komt doordat de regel duidelijk is en nauwelijks voor nadere uitleg vatbaar. Alle Europese burgers hebben de rechten die voortvloeien uit de Europese regels op 25 juli. Bovendien mag het feit dat de Nederlandse overheid te laat is met het invoeren van de regels de consument niet beperken in zijn rechten. Het enige nadeel is dat het niet mogelijk is om telecomtoezichthouder OPTA te vragen toe te zien op naleving van deze regel.
Telecomaanbieder T-Mobile wijzigt vanaf maandag de voorwaarden. De opzegtermijn verandert. In plaats van 2 maanden, wordt de opzegtermijn 3 maanden. Consumenten die het hier niet mee eens zijn, kunnen de overeenkomst ontbinden. T-Mobile zegt hier niet mee akkoord te gaan. Consumenten kunnen zich bij hun verzet wel beroepen op de Europese richtlijn die deze rechten regelt (Universele diensten –richtlijn artikel 20 vierde lid) en daardoor toch van het contract af. Consumenten die problemen met T-Mobile ondervinden, kunnen na een negatief besluit van T-mobile op het verzoek om het abonnement te beëindigen, neerleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie en verwijzen naar de Europese richtlijn.
En toevallig vind ik dus van niet! :-)