Ik heb thuis een ISA 2004 Server voor mijn testopstelling. Ik krijg alleen sinds gisteren constant meldingen dat een gebruiker van 82.136.65.151 een verbinding wil starten over RPC. Ik snap niet waarom iemand (zonder kwade bedoelingen) connectie wil maken via RPC.
Wanneer ik een ping -a doe dan krijg ik het volgende adres terug :
pub082136065151.dh-hfc.datazug.ch
Is iemand bekend met bovenstaand ip adres of bovenstaanden hostname ?
Het vreemde is dat dit verkeer word toegelaten door mijn server. Terwijl ik een rule heb aangemaakt die RPC verkeer van External to localhost verbied. In mijn system policy van mijn isa server kan ik ook niet vinden.
Het vreemde is tevens dat zodra deze toegestaan is er meteen een ldap connectie wordt opgezet vanaf mijn interne interface van mijn ISA server naar mijn domain controller.
Wanneer ik een ping -a doe dan krijg ik het volgende adres terug :
pub082136065151.dh-hfc.datazug.ch
Is iemand bekend met bovenstaand ip adres of bovenstaanden hostname ?
Het vreemde is dat dit verkeer word toegelaten door mijn server. Terwijl ik een rule heb aangemaakt die RPC verkeer van External to localhost verbied. In mijn system policy van mijn isa server kan ik ook niet vinden.
Het vreemde is tevens dat zodra deze toegestaan is er meteen een ldap connectie wordt opgezet vanaf mijn interne interface van mijn ISA server naar mijn domain controller.
[ Voor 12% gewijzigd door pizzaboertje op 19-12-2005 11:49 ]