Toon posts:

[IE] Websites met ht acces crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik gister WinXp met IE6 de laatste updates heb laten ddl-en en installen lopen websites waar ht- acces op zit vast.
Overig webverkeer werkt normaal, alleen zodra ik een pagina waar ht acces op zit wil openen loopt deze meteen na aanklikken vast.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt. :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Als het goed is, is een .htaccess bestand niet eens voor jou als client te zien en dus zal IE daar niet op vast kunnen lopen. Of bedoel je dat je een access denied zou moeten krijgen? Of gaat het om password protection? Kan je iets duidelijker zijn? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
the_shadow schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:02:
Ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Als het goed is, is een .htaccess bestand niet eens voor jou als client te zien en dus zal IE daar niet op vast kunnen lopen. Of bedoel je dat je een access denied zou moeten krijgen? Of gaat het om password protection? Kan je iets duidelijker zijn? :)
hij crashed bij het krijgen van een .htaccess popup?

zo bijv.
http://basiep.dyndns.org/phpmyadmin/ <-- crash (htaccess file)

crashed je browser ook bij andere popups? (bijv javascript alerts/confirms?)

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 19-12-2005 12:05 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ik denk dat hij niet meer op secure sites kan komen (https ? ). Dit is overigens vogens MS alleen te verhelpen door windows te herinstalleren/upgraden. Als jij ook dit probleem hebt dat zie je in de about dialoog van IE sipher strength: 0bit.

[edit]
Als het gaat over popup dialogen voor login/password dan is er natuurlijk een ander probleem.

Dit kan dan een spyware probleem zijn denk ik. Misschien is een hijackthis log wel handig.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 12:08 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

BasieP schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:04:
[...]

hij crashed bij het krijgen van een .htaccess popup?

zo bijv.
http://basiep.dyndns.org/phpmyadmin/ <-- crash (htaccess file)

crashed je browser ook bij andere popups? (bijv javascript alerts/confirms?)
Wat jij als voorbeeld geeft is een password prompt. Ik heb zelf ook een server met Apache draaien, met zat .htaccess files er op, maar zonder password prompts. Als ik letterlijk lees, dan crasht IE bij een .htaccess file, maar deze zijn door de client helemaal niet te zien en dus kan er ook niet op gecrasht worden :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• BasieP
the_shadow schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:19:
[...]

Wat jij als voorbeeld geeft is een password prompt. Ik heb zelf ook een server met Apache draaien, met zat .htaccess files er op, maar zonder password prompts. Als ik letterlijk lees, dan crasht IE bij een .htaccess file, maar deze zijn door de client helemaal niet te zien en dus kan er ook niet op gecrasht worden :)
de meeste .htaccess files geven een password prompt, ik denk dat de TS even moet gaan testen of het alleen bij prompts is, of ook bij htaccess files die niks geven (wat ik me niet kan voorstellen, aangezien je browser daar niks van merkt)

misschien kan je een linkje geven voor de TS zodat hij iig zeker weet dat hij een linkje heeft met een .htaccess zonder prompt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BasieP schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:21:
de meeste .htaccess files geven een password prompt,
ehm, de meeste juist niet ;)
Via deze speciale files kan je aan apache extra configuratie opties geven die van toepassing zijn op de files in die directory.

• BasieP
Erkens schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:24:
[...]

ehm, de meeste juist niet ;)
Via deze speciale files kan je aan apache extra configuratie opties geven die van toepassing zijn op de files in die directory.
bij geven ze allemaal een login.. maareuh anders blijven we ontopic :/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BasieP schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:56:
[...]

bij geven ze allemaal een login.. maareuh anders blijven we ontopic :/
Misschien toch iets beter verdiepen in .htaccess ;) Het is nl. erg ontopic wat Erkens roept. Waar heeft de TS precies problemen mee: met wachtwoord beveiligde websites of directory access met .htaccess actief?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Zo hele tijd met de comp bezig geweest..:X

Het beftreft in ieder geval een pop up login prompt bij ht acces beschermde pagina's.
Bij andere popups/java/etc geen rpobleem, alleen bij ht.

Heb net weer Adaware en Spybot laten scannen, vonden weer 3 hijacks nadat ik vanmorgen ook al gescanned had..:/
Alles verwijdert en wat onbekende taken in taakbeheer uitgezet.
Nu na opnieuw rebooten werkt het wel weer.

Vaag, denk dat register een beetje de weg kwijt was na de updates of het was bizar toeval in combo met het vastlopen en updaten.

Bedankt allemaal iig.
Kijken of het nu blijft werken.

:)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:14:
Heb net weer Adaware en Spybot laten scannen, vonden weer 3 hijacks nadat ik vanmorgen ook al gescanned had..:/
Alles verwijdert en wat onbekende taken in taakbeheer uitgezet.
Nu na opnieuw rebooten werkt het wel weer.

Vaag, denk dat register een beetje de weg kwijt was na de updates of het was bizar toeval in combo met het vastlopen en updaten.
Of gewoon optie 3: gevalletje spyware op je PC ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1