Gamen op een Touchscreen TFT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Wanneer je met een Touchscreen TFT in windows werkt, kun je veel zaken zonder muis doen. Op het moment dat jij het scherm aantikt, bekijkt de software op welke locatie je dat doet, beweegt de muiscursor naar die locatie en voert daar een enkele muisklik uit.

Nu vraag ik me af: Wat als je dat bij een FPS game zou doen, bijvoorbeeld UT of CS? Zou je dan (in theorie, als je snel genoeg zou zijn) een Headshot kunnen maken door iemand zijn hoofd aan te tikken op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 21:05
Krijg je daar geen lamme armen van?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Misschien dat het werkt maar een fanatieke gamer rampt waarschijnlijk dat hele touchscreen in uurtje naar de klote.

Bovendien: je zegt het zelf al: als je snel genoeg bent. In een game verricht je heel veel muisbewegingen per seconde. Daarom zijn er ook speciale muizen voor. Als je dat op het touchscreen moet doen ben je veel trager. Je hand/vinger kan namelijk niet altijd voor het scherm liggen want dan ZIE JE NIETS.

Kortom: leuk idee voor dat ene sniper schot maar betwijfel of dat echt veel beter is dan de crosshair met de muis bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Dekaasboer schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:39:
Krijg je daar geen lamme armen van?
Das besides the point :P

Ik vraag me af of het mogelijk is, het zou een hardwarematige vorm van cheaten zijn, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
guus2 schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:41:
Misschien dat het werkt maar een fanatieke gamer rampt waarschijnlijk dat hele touchscreen in uurtje naar de klote.

Bovendien: je zegt het zelf al: als je snel genoeg bent. In een game verricht je heel veel muisbewegingen per seconde. Daarom zijn er ook speciale muizen voor. Als je dat op het touchscreen moet doen ben je veel trager. Je hand/vinger kan namelijk niet altijd voor het scherm liggen want dan ZIE JE NIETS.

Kortom: leuk idee voor dat ene sniper schot maar betwijfel of dat echt veel beter is dan de crosshair met de muis bewegen.
Nou, je blijft de muis gebruiken natuurlijk, voor het rondkijken, en stevig kan een touchscreen ook wel zijn als je met een glasplaat werkt oid. En aantikken kan met een pennetje :P

Het is dat ik het geld niet heb, anders zou ik het zelf ook wel even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:41:
[...]

Das besides the point :P

Ik vraag me af of het mogelijk is, het zou een hardwarematige vorm van cheaten zijn, niet?
Er loopt een hele leuke touchscreen inkoopactie, ik zou zeggen probeer het ;)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 17:01
Of je koopt een Wacom tekentablet ;) Dan heb je het "touch"gedeelte niet voor het beeld zitten. Het is wel een kwestie van wennen, maar het kan

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zal noooit met een klik op het scherm kunnen schieten omdat je ene bepaalde combo moet hebben om een schiet actie uit te voeren.

bijvoorbeeld 2x tikken en een rondje draaien (ik zeg maar iets) daarnaast doe je met je handen schijnbaar meer dan je denkt.

linkerhand - lopen, schuilen, wapens trekken, view, commands geven
rechterhand - bewegen, richten, schieten.

dit is meer dan je dan je met 2 handen op een touchscreen kan doen. ik denk dat je binnen 2 tellen wordt afgeslacht in een deatmatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 18:47
Wordt wat met mn dikke worsten vingers.. hahahah.. pieuw.. weer mis.. weer mis.. nooit een headshot.. Wel stoer idee natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 13:14
En hoe is het gamen met zon tablet dan? Met zon pennetje zeg maar. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik vraag me af of het überhaupt werkt: als ik hier met mijn Wacom een fps ga spelen dan draait het beeld alle kanten op. Waarschijnlijk komt dat omdat een muis relatief werkt en een tablet absoluut (het tablet representeert je scherm, dus linksboven is ook linksboven enz.). Ik neem aan dat een touchscreen op dezelfde manier werkt (dus ook absoluut) en ga er dus vanuit dat dit niet gaat werken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 20-10 10:30

Bosmonster

*zucht*

En daarbij is een touchscreen relatief traag in reactie en zeker met vingers onnauwkeurig. Probeer dan maar eens een langsrennend iemand te raken in z'n hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:41
Als het al werkt, moet je er niet van opkijken als je van cheating beschuldigd wordt en in sommige gevallen zou je daarom gebanned kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En hoe moeten ze daar dan achter komen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:49:
En hoe is het gamen met zon tablet dan? Met zon pennetje zeg maar. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Waneer ik me pen naar links verschuift dan gaat me croshair niet naar links, alleen me beeld verschuift dan naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
DaCoTa schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:22:
Als het al werkt, moet je er niet van opkijken als je van cheating beschuldigd wordt en in sommige gevallen zou je daarom gebanned kunnen worden.
Hoezo? Ik zie geen voordelen om een touchscreen te gebruiken. Hoe kan het als cheaten beschouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 16:34

inXs

known as inXs

Omdat je natuurlijk rare bewegingen maakt. Je crosshair zal dan van de ene ineens naar de andere plek schieten. En aangezien die andere plek meestal een hoofd is, lijkt het net een aimbot of iets dergelijks.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

daar word je niet voor gebanned hoor, zolang je maar niet ineens een 360draai maakt + headshot.
Daarnaast zal je ook nooit gebanned worden van steam (mischien wel op servers maar niet op steam) behalve als je echte software hacks gebruikt.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 00:41
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:27:
En hoe moeten ze daar dan achter komen?
Er zijn clients die bekijken of de beweging van een speler realistisch is, en niet door een aimbot o.i.d. gedaan wordt. Als je op je scherm tikt, dan maakt je speler opeens een hele grote beweging die niet door een muis gedaan kan zijn. Dit kan voldoende zijn voor een cheat detectie, zeker als je na zo'n beweging direct op een poppetje staat :) En als het niet automatisch gaat, kijkt er wel een admin met je mee die vragen gaat stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16

Corn

Raar jongetje

Ik heb het wel eens geprobeerd in UT Classic, en het suckt echt major league. Het is onmogelijk om de sensitivity zo in te stellen dat het beeld precies in het door jou aangetikte punt centreert, en daarbij is het onmogelijk om je snel om te draaien. FPS => Muis FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik weet zeker dat het NIET werkt, simpel anders deden de pro`s het wel.En die zweeren tog echt bij een muis. Die imo ook het voordeel heeft dat je er nog wapens op kan wisselen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wel werkt met mikken. Met je vinger ben je vast eerder en nauwkeuriger bij een hoofd dan met een muis. Alleen kan je voor geen meter door een map bewegen op die manier, en je arm/hand blokt een deel van het beeld. Een lamme arm valt wel mee denk, als je je scherm in je schoot legt tenminste. Met mijn DS kan ik ook uren met het touchscreen bezig zijn zonder een lamme arm/hand te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 20-10 10:30

Bosmonster

*zucht*

DaCoTa schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:47:
[...]

Er zijn clients die bekijken of de beweging van een speler realistisch is, en niet door een aimbot o.i.d. gedaan wordt. Als je op je scherm tikt, dan maakt je speler opeens een hele grote beweging die niet door een muis gedaan kan zijn. Dit kan voldoende zijn voor een cheat detectie, zeker als je na zo'n beweging direct op een poppetje staat :) En als het niet automatisch gaat, kijkt er wel een admin met je mee die vragen gaat stellen.
En die werken voor geen meter. Hoe vaak worden niet mensen voor niks gebanned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

niet / nauwelijks toch?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
Het zou kunnen werken wanneer je een dual-setup maakt.
Voor je een scherm waarop je gewoon beeld hebt (zoals normaal) en rechts (of links) plaats je je touch-screen/tablet pc op het bureau.
Nu laat je de beelden klonen op de schermen, zodat je op beide hetzelfde ziet.
Je kunt nu met je keyboard en zo gewoon rondwandelen en zo en met je hand/pen kijken en schieten.

Houd er wel rekening mee dat de pen/hand alleen werkt wanneer je deze 1cm boven het scherm houd. Anders registreert deze niets.

Dit is de enige mogelijkheid die ik praktisch vind.

Ik zou het zelf uit kunnen testen, maar ik ben te lui om m'n tablet aan te sluiten op m'n pc en daaropvolgend een shooter te installeren.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lijkt me veel en veel interessanter om een RTS te spelen met een touch screen. Omdat je dan IMHO meer gevoel hebt als Commander van t hele legertje wat je bestuurd. en dan ook nog je Touch screen in je burueablad modden, dat je er werkelijk bovenhangt. :) zie t wel voor me! maarja beetje overdreven voor een standaard gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Dit gaat niet werken simpel weg omdat je wanneer je ergens op het scherm tikt de scherm coordinaten meegegeven worden, wat in een 3d spel helemaal niets betekend. Bij 3d spellen is het altijd de afstand die je aflegt met de muis die de draaiing van je character bepaald (en omhoog omlaag).

Die zou wel kunnen werken als die spelletjes zoals morhun (of hoe je dat ook schrijft), iig van die 2 schiet spelletje.
Pagina: 1