USB Access Point met DHCP

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een USB Access Point met DHCP functionaliteit.
Zyxel heeft een G220 en G225 USB Access Point, maar deze ondersteunen helaas geen DHCP.

Ik weet dat er voldoende Access Points met UTP aansluiting zijn, maar in dit specifieke geval ben ik echt op zoek naar een USB variant.

Iemand enig idee?!

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat bedoel je met een USB acces point? Bedoel je daar misschien een USB printer server mee? Een Access point heeft inderderdaad Ethernet poorten, tenminste één, en als er een switch is ingebouwd kunnen dit er meer zijn. Een access point met alleen USB aansluitingen lijkt mij ook een beetje onzinnig. Misschien als wireless print server om meerdere USB printers aan te sluiten, maar dan is het ook niet zozeer een access point. :)

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 19-12-2005 10:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Het gaat erom dat ik in een handomdraai een Access Point in de lucht heb waar max. 10 clients verbinding mee kunnen maken. Een Access Point wat ik via Ethernet op een machine moet aansluiten is geen optie, omdat de ethernet poort al is geconfigureerd voor een ander type netwerkverbinding.

Als ik een USB versie van een Access Point met DHCP kan aansluiten ben ik van dat probleem af.

Zoiets bv.:
ftp://ftp10.dlink.com/pdf...-G730AP/DWL-G730AP_ds.pdf
Vervelende van deze is alleen dat hij ook perse via Ethernet aangesloten moet zijn om als Access Point te kunnen fungeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Majestic op 19-12-2005 10:52 . Reden: Link geplaatst ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DHCP is geen functionaliteit van een accesspoint.

je kan gewoon een usb accesspoint pakken, en vervolgens de dhcp en routing op je computer afhandelen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
dat ga je niet willen, investeer gewoon € 8,00 in een extra netwerk kaart, en dan ben je van het probleem af.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Probleem met een extra netwerkkaart is dat het niet zondermeer foul-proof is.
Dan moet er nog redelijk wat ingesteld worden om het goed draaiende te krijgen.

Ik had gedacht dat deze persoon gewoon een laptop onder z'n arm steekt, en eenmaal ter plaatse een USB AP eraan hangt om daarna binnen enkele minuten met z'n clients te praten.
Dirk-Jan schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:08:
DHCP is geen functionaliteit van een accesspoint.
Ik kan het mishebben, maar volgens mij zijn er legio access points die ook DHCP ondersteunen.. of ben ik dan in de war met een router/ap?

[ Voor 33% gewijzigd door Majestic op 19-12-2005 11:21 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Asus WG-300 kon het dacht ik (weet niet 100% zeker of die productcode klopt). Dat is een usb wifi adapter die je ook kan gebruiken als accesspoint (simpelweg 1 schakelaartje achterop omgooien), en die heeft volgens mij ook DHCP ingebouwd

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 17:23
Kies een standaard AP en doe daar een USB-2-LAN adapter bij.
Zo'n USB-2-LAN adapter is eenvoudig te installeren (misschien zelf PnP bij Windows XP) en krijgt daarna vanzelf een IP van je AP.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Majestic schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:19:

[...]

Ik kan het mishebben, maar volgens mij zijn er legio access points die ook DHCP ondersteunen.. of ben ik dan in de war met een router/ap?
je hebt het mis. Een Accesspoint is een eenvoudige L2 bridge. DHCP requests worden gewoon geforward naar het 'vaste' LAN en DHCP replys komen netjes bij de client aan. DHCP is niet specifiek een functionaliteit van de router, maar wel vaak op een router geimplementeerd (vanwege de L3 scheiding).
Mishmash schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:43:
Asus WG-300 kon het dacht ik (weet niet 100% zeker of die productcode klopt). Dat is een usb wifi adapter die je ook kan gebruiken als accesspoint (simpelweg 1 schakelaartje achterop omgooien), en die heeft volgens mij ook DHCP ingebouwd
Inderdaad, als router wel. Niet als Accesspoint.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:50:
[...]

je hebt het mis. Een Accesspoint is een eenvoudige L2 bridge. DHCP requests worden gewoon geforward naar het 'vaste' LAN en DHCP replys komen netjes bij de client aan. DHCP is niet specifiek een functionaliteit van de router, maar wel vaak op een router geimplementeerd (vanwege de L3 scheiding).

[...]

Inderdaad, als router wel. Niet als Accesspoint.
Wat zou jij willen adviseren voor de situatie waar naar op zoek ben?
Ik wil gewoonweg dat ca. 10 clients verbinding kunnen maken met een notebook of desktop machine zonder dat ik daarbij de netwerkconfiguratie die op die machine al aanwezig overhoop gooi.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
als je geen DHCP server hebt krijgt de client automagisch een 169.*.*.* met een /16 SM adres.

Als het allemaal windows machine's zijn kunnen ze elkaar wel vinden.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1