Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 19-12-2005 10:38 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Als ik een USB versie van een Access Point met DHCP kan aansluiten ben ik van dat probleem af.
Zoiets bv.:
ftp://ftp10.dlink.com/pdf...-G730AP/DWL-G730AP_ds.pdf
Vervelende van deze is alleen dat hij ook perse via Ethernet aangesloten moet zijn om als Access Point te kunnen fungeren.
[ Voor 22% gewijzigd door Majestic op 19-12-2005 10:52 . Reden: Link geplaatst ]
je kan gewoon een usb accesspoint pakken, en vervolgens de dhcp en routing op je computer afhandelen.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Dan moet er nog redelijk wat ingesteld worden om het goed draaiende te krijgen.
Ik had gedacht dat deze persoon gewoon een laptop onder z'n arm steekt, en eenmaal ter plaatse een USB AP eraan hangt om daarna binnen enkele minuten met z'n clients te praten.
Ik kan het mishebben, maar volgens mij zijn er legio access points die ook DHCP ondersteunen.. of ben ik dan in de war met een router/ap?Dirk-Jan schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:08:
DHCP is geen functionaliteit van een accesspoint.
[ Voor 33% gewijzigd door Majestic op 19-12-2005 11:21 ]
Zo'n USB-2-LAN adapter is eenvoudig te installeren (misschien zelf PnP bij Windows XP) en krijgt daarna vanzelf een IP van je AP.
je hebt het mis. Een Accesspoint is een eenvoudige L2 bridge. DHCP requests worden gewoon geforward naar het 'vaste' LAN en DHCP replys komen netjes bij de client aan. DHCP is niet specifiek een functionaliteit van de router, maar wel vaak op een router geimplementeerd (vanwege de L3 scheiding).Majestic schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:19:
[...]
Ik kan het mishebben, maar volgens mij zijn er legio access points die ook DHCP ondersteunen.. of ben ik dan in de war met een router/ap?
Inderdaad, als router wel. Niet als Accesspoint.Mishmash schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:43:
Asus WG-300 kon het dacht ik (weet niet 100% zeker of die productcode klopt). Dat is een usb wifi adapter die je ook kan gebruiken als accesspoint (simpelweg 1 schakelaartje achterop omgooien), en die heeft volgens mij ook DHCP ingebouwd
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Wat zou jij willen adviseren voor de situatie waar naar op zoek ben?Dirk-Jan schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:50:
[...]
je hebt het mis. Een Accesspoint is een eenvoudige L2 bridge. DHCP requests worden gewoon geforward naar het 'vaste' LAN en DHCP replys komen netjes bij de client aan. DHCP is niet specifiek een functionaliteit van de router, maar wel vaak op een router geimplementeerd (vanwege de L3 scheiding).
[...]
Inderdaad, als router wel. Niet als Accesspoint.
Ik wil gewoonweg dat ca. 10 clients verbinding kunnen maken met een notebook of desktop machine zonder dat ik daarbij de netwerkconfiguratie die op die machine al aanwezig overhoop gooi.
Als het allemaal windows machine's zijn kunnen ze elkaar wel vinden.