Toon posts:

DFi Lanparty NF4 64 bit pci?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorge,

mijn vraag, ik heb in mijn server een DFI Lanparty NF4 mobo zitten, weet iemand of de pci sloten die op het mobo zitten 64 bit ondersteunen?

gr. MySnatch

Verwijderd

Ik zou het niet weten, ken het bordje niet, heb wel enkele steekwoorden voor je..
  • Handleiding
  • google
  • search

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wauw, een sig!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
64 bits pci sloten zijn langer dan normale pci sloten. Staat heel mooi uitgelegd in de FAQ.

specs

Verwijderd

Topicstarter
OK Solved, dat word dus een pci-x nic :) thx for the reply!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:26:
OK Solved, dat word dus een pci-x nic :) thx for the reply!
Waarom ga je een PCI-X netwerkkaart in een gewoon PCI slot proppen? (Terwijl het moederbord in kwestie al dual gigabit ethernet heeft.)

PCI-X is namelijk ook 64-bit, in staat om op 133 MHz te lopen. De sloten op jou "server" board zijn slechts in staat om 32-bit te draaien, op 33 MHz. Is nogal zonde om een dure PCI-X kaart erin te steken dan, als die dan toch terug moet schakelen naar 1/8e van de beschikbare PCI bus.

Vergeet het maar, PCI-X past niet in een PCI slot. Gaat fysiek niet lukken. 64-bit PCI zou nog wel kunnen, als de kaart in kwestie kan terugschakelen naar 32-bit 33 MHz mode.

[ Voor 15% gewijzigd door JumpStart op 19-12-2005 10:39 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Het past wel (bijna altijd toch, afhankelijk of het een 3.3 of 5V kaart of beide is).
Maar het heeft echt 0 nut.
Zie de faq:
PMG FAQ

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Er zit ook geen pci-x op dit bord hoor ...

Verwijderd

die zitten toch alleen op server borden toch ?
Pagina: 1