wireless router + printer poort

Pagina: 1
Acties:

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 16:24
Ik heb volgende situtatie, het is in feite een beetje de omgekeerde situatie dan deze die meestal gangbaar is:

beneden staat de modem (ethernet aansluiting), het signaal wil ik doorsturen naar boven en dit opvangen met een wireless accespoint die de mogelijkheid heeft om er een printer op aan te sluiten, extra lan verbindingen voor de pc en ook wireless clients kan aansluiten.

hoe los ik dit best op ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien gewoon een wireless router kopen en die aansluiten op je modem :)

ik vind je vraag eigenlijk best onduidelijk. Moet er persé een LPT poort op? of kan de printer niet gewoon aangesloten worden met een utp kabel?

[ Voor 139% gewijzigd door Outerspace op 19-12-2005 10:08 ]

Wauw, een sig!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:49

NBK

Weercam-Avatar

Beneden een Asus WL-300g en boven een Asus WL-500g (heeft LPT, USB en 4x10/100)

Je kunt de 500g zo instellen dat ie verbinding maakt met de 300g en vervolgens je PC's via kabels aansluiten op de 500g.
Kan trouwens ook met veel andere merken en types maar ik vind dit altijdd een leker stabiel setje.

[ Voor 85% gewijzigd door NBK op 19-12-2005 10:08 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Cuball
volgende heb ik:

[modem beneden] [boven 3x Lan PC] [boven 2x Printer] [1x Wirless PC]

ik kan dus bij de modem beneden geen wireless accesspoint aansluiten omdat ik anders 3x een wireless kaartje in de pcs moet plaatsten, ik wil het signaal van de modem beneden dus doorsturen naar boven en dit boven verdelen over de 3 lan pcs + 1 of 2 printer(s) op deze accespoint aansluiten.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 09:24

Croga

The Unreasonable Man

Cuball schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:06:
ik kan dus bij de modem beneden geen wireless accesspoint aansluiten omdat ik anders 3x een wireless kaartje in de pcs moet plaatsten, ik wil het signaal van de modem beneden dus doorsturen naar boven en dit boven verdelen over de 3 lan pcs + 1 of 2 printer(s) op deze accespoint aansluiten.
Je zult beneden zowieso een wireless access point moeten aansluiten wil je het signaal draadloos naar boven verplaatsen.

Een accesspoint kan echter niet slechts clients bedienen. Het kan ook als bridge naar een ander wireless access point dienen. Dat tweede access point kan vaak zowel als ontvanger (en dus bedraade switch) als als repeater (dus nieuw "access point") dienen.

• Cuball
Croga schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:10:
[...]

Je zult beneden zowieso een wireless access point moeten aansluiten wil je het signaal draadloos naar boven verplaatsen.

Een accesspoint kan echter niet slechts clients bedienen. Het kan ook als bridge naar een ander wireless access point dienen. Dat tweede access point kan vaak zowel als ontvanger (en dus bedraade switch) als als repeater (dus nieuw "access point") dienen.
dan moet ik wel 2 acces points aanschaffen... zou het volgende ook mogelijk zijn?

is er niet een goedkopere oplossingen die signaal van de modem gewoon doorstuurt naar een eventuele accesspoint boven ? en dan eventueel geen extra wireless network voor de laptop ?

• Cuball
Outerspace schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:01:
Misschien gewoon een wireless router kopen en die aansluiten op je modem :)

ik vind je vraag eigenlijk best onduidelijk. Moet er persé een LPT poort op? of kan de printer niet gewoon aangesloten worden met een utp kabel?
het is een hp kleurenprintertje (usb), en een hp laserjet (usp + ltp + misschien dat hiervoor en ethernet adapater verbrijkbaar is...)

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Cuball schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:16:
dan moet ik wel 2 acces points aanschaffen... zou het volgende ook mogelijk zijn?

is er niet een goedkopere oplossingen die signaal van de modem gewoon doorstuurt naar een eventuele accesspoint boven ? en dan eventueel geen extra wireless network voor de laptop ?
Goedkoper dan een accesspoint? Lijkt me erg moeilijk.....
De enige goedkopere oplossing is een kabel trekken.....

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 15:25
Of een totaal andere zijstraat: een wireless printer. (Canon Pixma 4200R, 5200R ofzo)

• Cuball
catchingfire schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:41:
Of een totaal andere zijstraat: een wireless printer. (Canon Pixma 4200R, 5200R ofzo)
niet echt een optie die zijstraat ;-)

maar er bestaat dus niet iets in de trend van zo'n wirelles usb key achtig dingetje, maar dan een wireless ethernet adaptertje die ik op de modem aansluit en deze dan laat verbinden met een access point boven?

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Cuball schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:08:
niet echt een optie die zijstraat ;-)

maar er bestaat dus niet iets in de trend van zo'n wirelles usb key achtig dingetje, maar dan een wireless ethernet adaptertje die ik op de modem aansluit en deze dan laat verbinden met een access point boven?
Ja, die bestaan.... Linksys heeft de WGA54G, eigenlijk niets anders dan een bridge die de ethernet poort draadloos maakt. Maar.....
Die dingen zijn grofweg 3 tot 5 keer zo duur als een simpel Access point omdat ze veel meer intelligentie bevatten dan zo'n access point. Voor jouw toepassing is het dus zeker geen alternatief....

• Cuball
Croga schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:44:
[...]

Ja, die bestaan.... Linksys heeft de WGA54G, eigenlijk niets anders dan een bridge die de ethernet poort draadloos maakt. Maar.....
Die dingen zijn grofweg 3 tot 5 keer zo duur als een simpel Access point omdat ze veel meer intelligentie bevatten dan zo'n access point. Voor jouw toepassing is het dus zeker geen alternatief....
Even ter verduidelijking, onder accespoint ? wat verstaan we hieronder? Deze kosten toch ook snel een 120 EUR het stuk ? Zijn de altijd geïntegreerd met een switch ? of bevatten deze geen routing mogelijkheden ?

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Cuball schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:12:
Even ter verduidelijking, onder accespoint ? wat verstaan we hieronder? Deze kosten toch ook snel een 120 EUR het stuk ? Zijn de altijd geïntegreerd met een switch ? of bevatten deze geen routing mogelijkheden ?
Eenvoudige access points (simpelweg een UTP ingang en 1 of meerdere antennes voor wireless toegang) zonder router functies heb je vanaf een paar tientjes.... En dat is voldoende voor wat je bij je modem(/router) neer wilt gaan zetten. De enige eis is dat hij als bridge ingezet kan worden. De meeste fatsoenlijke merken (linksys, asus, etc) kunnen dit over het algemeen zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Croga op 19-12-2005 12:56 ]

Pagina: 1