[Java] fixed locale

Pagina: 1
Acties:

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoi allemaal,

Ik zet voor datum velden de locale vast d.m.v. de volgende code:
Java:
1
Calendar calendar = Calendar.getInstance(new Locale("nl"));

Op deze manier kan ik op de webinterface datum velden laten zien met nederlandse vertaling. Het probleem is, als ik de regionale tijd/datum instellingen verander in configuratiescherm, de vertaling van datumvelden ook verandert (bijv. naar engels).
Hoe kan ik de locale als het ware vastzetten, zodat het niet kijkt naar welke regionale instellingen een gebruiker heeft?

Verwijderd

Beetje summier om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Het klinkt alsof je geen gebruik maakt van de Calendar instantie bij al je datum velden.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Locale heeft ook een setDefault, mocht je echt overal de locale willen overriden dan zou ik dat gebruiken. Misschien moet je ook de regio meegeven in je Locale object.

• turkosh
Bedankt, je commentaar rinkelde een belletje. Dat belletje heette SimpleDateFormat die gebruikt wordt om de calendar te vertalen naar een datum weergave. Daar was de Locale niet fixed ingesteld.
_/-\o_

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:56

momania

iPhone 30! Bam!

Ligt misschien aan mij, maar waarom zou je in gods naam een locale vast zetten :?

Heeft een gebruiker eindelijk mogenlijkheiden om zelf via een locale applicaties te kunnen beinvloeden, gaan programmeurs het weer 'disablen' 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

momania schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:15:
Heeft een gebruiker eindelijk mogenlijkheiden om zelf via een locale applicaties te kunnen beinvloeden, gaan programmeurs het weer 'disablen' 8)7
Als het de system locale betreft voor een webapplicatie lijkt het me wel wenselijk om die locale vast te zetten. Tenzij je van plan bent een bilingual web-app te maken...

• turkosh
Ik zeg het maar zo: De klant is de koning. Als die wilt dat de web app koffie schenkt of de afwas doet of alleen nederlands wil zien in zijn/haar engelse windows, moeten wij daarvoor zorgen. Hoe krankzinnig ook... ;)
Pagina: 1