Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 10:12
• individuele bescherming
van uw persoonlijke
documenten op uw PC
d.m.v. uw vingerafdruk
• USB aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_51/BILD07.JPG

19.99

is het wat ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die is vast ook te "f00len" met play-doh, lijken, of een geit. :)

specs

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Usb ontkoppelen voor het opstarten?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Nila schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:34:
_/-\o_

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En als dat ding kapot gaat kun je niet meer in je (belangrijke, want anders hoef je niks te beveiligen) documenten? Ik hoef hem niet, al is het wel een grappig gadget als je hem ook kan gebruiken om in te loggen in je computer, maar je moet er niet te afhankelijk van worden :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58

Gallus

Cheesy

Tja... lijkt me voor thuisgebruik een beetje overbodig. Of je moet bang zijn dat je gezinsleden je ubergeheime documenten gaan lezen?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gallus schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:39:
Tja... lijkt me voor thuisgebruik een beetje overbodig. Of je moet bang zijn dat je gezinsleden je ubergeheime documenten gaan lezen?
Of z'n pr0n vinden ;)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
Het is een gadget, meer niet. Zo zie ik het.

Of je een wilt hebben is aan jezelf het zal ongetwijfeld werken, hoe makkelijk het te omzeilen is geen idee.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 13:55

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
_/-\o_

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wildow schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:42:
Het is een gadget, meer niet. Zo zie ik het.

Of je een wilt hebben is aan jezelf het zal ongetwijfeld werken, hoe makkelijk het te omzeilen is geen idee.
Precies, het lijkt mij een leuk dingetje. Niet omdat ik er zoveel aan heb, maar het heeft wel een hoog gadgetgehalte :)

Verwijderd

"Gefeliciteerd, uw documenten zijn vernietigd! Omdat de fingerprint reader niet gevonden kon worden!"

Den jij nou echt dat zoiets zo simpel gaat? De software die zoekt gewoon naar zo'n reader, zodra hij die niet kan vinden dan kan je niet inloggen. Vrij simpel hoor.

Maargoed zoals al eerder beschreven is: Onveilig!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 06:29
Het lijkt mij heerlijk voor op mijn werk:
ik lock altijd mijn scherm met Windowskey + L , maar inloggen gaat een stuk lastiger (CTRL-ALT-DELETE, daarna mijn wachtwoord), even vinger op zo'n ding leggen en klaar, het lijkt mij geweldig!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

0siris schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:12:
Het lijkt mij heerlijk voor op mijn werk:
ik lock altijd mijn scherm met Windowskey + L , maar inloggen gaat een stuk lastiger (CTRL-ALT-DELETE, daarna mijn wachtwoord), even vinger op zo'n ding leggen en klaar, het lijkt mij geweldig!
Kun je beter zo'n USB-key kopen die je dan in je pc stopt
en je hebt dan 'n zendertje om je nek hangen. In 'n straal van 5 meter werkt de computer dan
wel omdat vanaf jouw zendertje 'n signaal wordt gestuurd en anders blokkeert de computer.

Als de usb-stick uit de comp wordt gehaald starttie niet meer op en je kunt op geen enkele mogelijkheid de comp opnieuw opstarten dan dmv dat signaal van dat zendertje

USB Wireless PC lock

Het nieuwste op het gebied van beveiliging. En het mooiste is: u hoeft er niets voor te doen! Althans, niet als eenmaal de software is geïnstalleerd.
De wireless PC lock bestaat uit een zendertje en een ontvanger. De ontvanger wordt in een USB slot geplaatst; de zender stopt u in een broekzak, of hangt hem aan uw sleutelbos. Zodra u van de computer weg loopt zal op een afstand van 2 tot 5 meter de computer worden ‘vergrendeld’. Er wordt een afbeelding op het beeldscherm getoond en alle toetsen worden geblokkeerd. Welke toets of combinatie van toetsen ook worden ingedrukt, de computer zal nergens op reageren. Zelfs uit- en weer inschakelen verschaft geen toegang. Wireless PC lock heeft geen invloed op programma’s die op dat moment actief zijn.
Zodra de gebruiker weer binnen de genoemde afstand komt wordt de blokkering opgeheven. Automatisch, dus zonder dat een inlogcode en/of wachtwoord nodig is! Uiteraard is er voorzien in een noodprocedure, waarbij de gebruiker met een zelf gekozen wachtwoord toch toegang kan krijgen In geval van verlies van de zender bijvoorbeeld. Iedere set van zender en ontvanger is gekoppeld, zodat het onmogelijk is om met een andere zender toegang tot de computer te krijgen. Overigens is het wel mogelijk dat medewerkers die toegang moeten hebben tot meer dan één computer kunnen volstaan met één zender.

USB Wireless PC lock; meesterlijk effectief, kinderlijk eenvoudig!

http://www.usb-hype.com/productenpagina.php#top

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 19-12-2005 19:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hehe, altijd weer die pr0n he..:p

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
[offtopic] even een vraagje tussendoor , microsoft had een jaartje geleden geloof ik zo'n rond afstandsbedieninkje uitgebracht waar je je pc mee kon beveiliging door als je meer dan 5 meter van de pc zat de pc zich automatisch afmeldden en je door de remote met 1 druk op de knop weer ingelogd was. weet iemand hoe dit ookal weer heette? [/offtopic]

voortaan beter lezen :X

[ Voor 7% gewijzigd door k5052 op 19-12-2005 20:12 ]

• SithWarrior
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

En heeft iemand zo een ding gekocht, is het wat??

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er worden hier wel allemaal toepassingen genoemd (zoals inloggen en bestanden beveiligen), maar zijn die ook echt mogelijk met dit ding van de Aldi? Dit lijkt me echt zo'n cheap ding waar gewoon een brak programmaatje bij geleverd wordt waar je dan je te beveiligen bestanden heen moet slepen ofzo. Of wordt het ding 'legacy' door windows ondersteund zodat je er ook mee kunt inloggen en in explorer bestanden/mappen kunt encrypten?

Aan de ene kant lijkt het me wel grappig, maar ik vraag me af of het ook echt een goede beveiliging is. En zo ja, dan is het ook wel weer link als ie kapot gaat (bijv. als iemand met zn kleverige chocoladevingers eens even het ding gaat uittesten :X). Of zou je ook altijd nog kunnen terugvallen op een normaal password?

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 21-12-2005 16:03 ]

• SithWarrior

SithWarrior

Dat is nou exact wat ik me afvroeg, is het door middel van 1 of ander gaar programma of is het ook echt wat.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ken deze van de Aldi niet, maar ik heb er zelf 1 van Targus, in PCMCIA uitvoering. Het is best aardig, maar niet als beveiliging. Je kunt altijd nog een wachtwoord invullen, dus qua 100% veiligheid hoef je het niet te doen. Het is wel erg handig, inloggen in windows met je vingerafdruk is wel erg eenvoudig. Hij reageert erg snel in ieder geval. Ook kan de software die erbij zit wachtwoorden voor andere programma's en sites onthouden. Ik kan dus op een inloggen door even mijn vinger op de reader te leggen. Er is wel een manier om bestanden of directories met het tooltje te encrypten maar ook daarmee kun je het gewoon decrypten door een wachtwoord in te typen.

Praktisch gezien niet suppernuttig, maar het heeft wel een hoog gadget gehalte. Het onthouden van al je verschillende wachtwoorden is wel handig.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Gebruik daar en voor andere zooi die niet gezien mag worden, gewoon TrueCrypt O-)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
volgens mij werkt het zo dat als je zon vingerprintreader wilt gebruiken, windows tijdens het opstrten eerst gat kijken of ie een reader vind. vindt ie die dan vraagt ie om je vinger..
vindt ie die niet gaat ie gewoon door naar het login scherm.
het login scherm en of de vingerprintreader zijn maar een klein onderdeeltje van een pc beveiliging, het is alleen het input apparaat.
voordeel is dus dat je je wachtwoorden niet hoeft te onthouden, maar ja
als je ze dan toch eens zelf moete typen. dan ben ej ze dus ook alleaal vergeten.....

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Er zit Softex Omnipass software bij.

De hardware werkt prima, maar die software moet ik nog uitzoeken.
Je kunt ipv een vingerafdruk ook een wachtwoord gebruiken, maar die is bij mij blanco, en ik kan nergens vinden om dit te wijzigen, bij het instellen kon ik er een instellen maar kreeg toen foutmeldingen dat het niet goed was :?
dus ik kan nu gewoon OK klikken om verder te komen, lekkere beveiliging dan :(

Je kunt er op site's inloggen, als je meerdere accounts hebt op een site krijg je een dialoog waar je eerst het account kunt kiezen.
MSN messenger werkt het niet mee (bij mij iig niet)
En je kunt er ook bestanden mee encrypten.

Edit: ik lees in de PDF dat er het windows inlog password gebruikt moet worden en die heb ik geen en dat wil ik zo houden, dus kan iedereen nu ook op mijn accounts inloggen.
Denk dat ik de zooi er maar weer afgooi als ik niks beters kan vinden of andere software ervoor.

[ Voor 18% gewijzigd door audi-80 op 21-12-2005 20:39 ]

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

engelbertus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:13:
...
voordeel is dus dat je je wachtwoorden niet hoeft te onthouden, maar ja
als je ze dan toch eens zelf moete typen. dan ben ej ze dus ook alleaal vergeten.....
Ik typ me wachtwoord sneller dan dat dat ik m'n vinger op die lezer heb gelegt, hij hem gescand heeft, en geaccepteerd! CMIIAW

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Je moet eens kijken of hij ook in firefox werkt, omdat die van MS dat niet doet :X .

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb zelf zo'n scanner maar dan van een duurder merk :P
Is ontzettend handig, het geeft je de keuze om in te loggen met je wachtwoord of fingerprint...
Scheelt een hoop tijd en denkvermogen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Omnipass zit ook bij die Targus van mij, wel aardig stukje software. Die vult dus gewoon het windows wachtwoord in het login scherm in als je je vinger erop legt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar werkt het ook onder Linux? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 21-12-2005 20:42 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
webfreakz.nl schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:36:
[...]

Ik typ me wachtwoord sneller dan dat dat ik m'n vinger op die lezer heb gelegt, hij hem gescand heeft, en geaccepteerd! CMIIAW
tja maar wat nu als je wel een beetje christelijk netjes en veilig wachtwoord hebt? en wat nu als je met die fingerprintreader ook niet meer je gebruikersnaam hoeft in te typen of eerst metde muis je naam aan hoeft te klikken dan is een vinger op de reader handiger dan een klik op de muis, en dan heb je nog niets getypt.
maar
my god. je hoeft het niet te gebruiken hoor pff :p

maar goed,

@ some other person here:
als je klaagt over beveiliging, en je hebt geen wachtwoord ingesteld...? wat denkt iedereen dan van je?

• Spike_wolf

Spike_wolf

webfreakz.nl schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:36:
[...]

Dat valt reuze mee. met mijn scanner ben ik binnen twee seconden overal ingelogd (windows, website, outlook, programma's, whatever) vinger erop en zo oged als instantly heb je je print op je scherm staan en ben je ingelogd.. niks wachten of sneller typen....

Humankind… be both.

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

engelbertus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:41:
@ some other person here:
als je klaagt over beveiliging, en je hebt geen wachtwoord ingesteld...? wat denkt iedereen dan van je?
Mijn pc hoeft niet beveiligd te worden, ik wil die gewoon op kunnen starten zonder dat hij om een inlog wachtwoord vraagt.
Ik wil het aleen gebruiken voor accounts op internet, ik wil niet dat iedereen daar zomaar op kan inloggen via mijn pc.
Maar dat gaat via die software wel als je geen windows wachtwoord hebt omdat het wachtwoord daar hetzelfde moet zijn als bij windows.

Het opstarten duurde veel langer en internet explorer liep een paar keer vast, nadat ik het geinstaleerd had.
Dus heb ik het maar weer gedeinstaleerd en nu werkt het weer perfect.
Ik voer mijn wachtwoorden wel weer gewoon handmatig in.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

• Spike_wolf

Spike_wolf

audi-80 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:05:
[...]

Mijn pc hoeft niet beveiligd te worden, ik wil die gewoon op kunnen starten zonder dat hij om een inlog wachtwoord vraagt.
Ik wil het aleen gebruiken voor accounts op internet, ik wil niet dat iedereen daar zomaar op kan inloggen via mijn pc.
Maar dat gaat via die software wel als je geen windows wachtwoord hebt omdat het wachtwoord daar hetzelfde moet zijn als bij windows.

Het opstarten duurde veel langer en internet explorer liep een paar keer vast, nadat ik het geinstaleerd had.
Dus heb ik het maar weer gedeinstaleerd en nu werkt het weer perfect.
Ik voer mijn wachtwoorden wel weer gewoon handmatig in.
Hmm. met mijn scanner van Targus, in combinatie met Omnipass software, hoeft windows geen wachtwoord te hebben, en kan je voor elke site/programma/whatever een andere gebruikersnaam en wachtwoord instellen, en ik heb hem in 3 maanden nog niks vast zien laten lopen, en ook windows opstarten duurt niet langer ofzo...

Humankind… be both.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

CLB schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:15:
Kun je beter zo'n USB-key kopen die je dan in je pc stopt
en je hebt dan 'n zendertje om je nek hangen. In 'n straal van 5 meter werkt de computer dan
wel omdat vanaf jouw zendertje 'n signaal wordt gestuurd en anders blokkeert de computer.
Of een USB key met een touwtje van 5 meter aan je pols. Werkt net zo goed. En het voordeel is dat niemand je ontvanger kan stelen of vervangen voor hun eigen ontvanger-met-keylogger (of gewoon er een ontvangertje naast zetten die het signaal opvangt en opslaat om later te dupliceren).

:D

Macbook Pro

• jmderonde
  • Laatst online: 28-11 11:57
Ik heb zelf het Microsoft Fingerprint keyboard al ongeveer een jaar in gebruik.
Dit bevalt me prima, maar om andere reden
Omdat ik dit keyboard op m'n werk gebruik ( = in domein) is het niet te gebruiken om in te loggen.
Wel is het ontzettend handig om allerlei websites waar gebruikersgegevens ingevoerd moeten worden te registreren onder je vinger.

Maar als beveiliging moet je er niet teveel van verwachten.

Verwijderd

Kun je hiermee ook je vingerafdruk op de PC zetten?

• SithWarrior

SithWarrior

Ik heb net dat ding gekocht bij de aldi, best geining alleen of het nou super functioneel is weet ik niet :P

• Theraven1982
  • Laatst online: 21-07-2011
Kheb zelf een IBM Thinkpad, met geintegreerde fingerprint reader (hier moet je je vinger overheen laten glijden). Kan bijna niet meer zonder; geen wachtwoorden meer onthouden. Encryptie kan ook met de reader gedaan worden. Maar de software van IBM is dan ook ideaal; weet niet hoe windows er standaard mee om gaat, of dat ALDI nog wat software heeft gefabriekt.

Kortom, als het goed werkt, is het ideaal.

• jmderonde
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:47:
Kun je hiermee ook je vingerafdruk op de PC zetten?
Er zit software bij met een soort tutorial om vingers 'in te programmeren'
Werkt simpel. Programmeer alleen wel meer vingers om te vookomen dat je bij een schaafwond je systeem niet meer in kan.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jmderonde schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:59:
[...]

Er zit software bij met een soort tutorial om vingers 'in te programmeren'
Werkt simpel. Programmeer alleen wel meer vingers om te vookomen dat je bij een schaafwond je systeem niet meer in kan.
Ik denk dat hij bedoelt of je ook afbeeldingen met je vingerafdruk kan laten genereren met zo'n sensor.
(zelf weet ik het dus niet :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door mjszwo op 22-12-2005 17:02 ]

• jmderonde
Caponi schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:02:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt of je ook afbeeldingen met je vingerafdruk kan laten genereren met zo'n sensor.
(zelf weet ik het dus niet :+ )
Tsjah, een afbeelding van je vingerafdruk is niet zo moeilijk.
gewoon op de scanner leggen. :*)
Je ziet het wel grafisch wanneer je vinger registreerd, maar je kan er verders niks mee.

• SithWarrior

SithWarrior

Werkt tot nu toe goed, alleen het encrypten / decrypten van bestanden gaat niet zo soepel, hij doet het wel alleen hij pompt eerst even een paar error meldingen voorbij.

Pagina: 1