philips DVDR1628K/00 accepteerd blanco media niet

Pagina: 1
Acties:

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een nogal veelvoorkomend probleem. Van het weekend heb ik een Philips DVDR1628K/00 interne dvd-brander gekocht met een doosje tdk dvd's. Omdat ik op de hoogte ben van compatibiliteits problemen heb ik express dvd's van een bekend merk gekocht. Thuis aangekomen, na het installeren van de drive, begon de ellende. Het bijgeleverde Nero (walgelijk pakket trouwens), accepteerde de dvd niet en gaf een brand-error. Ik was natuurlijk niet voor een gat te vangen dus heb ik ook nog het programma (freeware) Deepburn geinstalleerd en deze gaf een lead-in foutmelding. Het windows brand tool werkt ook niet. Als ik een dvd in de drive doe dan krijg in my-computer te zien dat er een CD in zit. Zwaar gefrustreerd ben ik gaan uitzoeken of mijn brander dan misschien toch de blanco dvd's niet accepteerde. Op de philipssite vond ik een pdf bestand waarin stond dat dvd's met de manufacturercode TDK F003 ondersteund werden (ik heb ook de laatste firmware geflashed op de drive). Via een Nero tool ben ik er achter gekomen dat mijn dvd's inderdaad de manufacturercode F003 hebben. Is natuurlijk leuk om te lezen dat het compatible moet zijn, maar de praktijk wees anders uit. Tegen beter weten in heb ik nog een derde brandprogramma geinstalleerd het shareware programma Cheetah dvd burner en tot mijn grote verbazing pakt dit programma de dvd's wel zonder morren.

Heeft iemand een idee hoe het nou mogelijk is dat de bijgeleverde software de dvd niet kan lezen, terwijl die wel compatible zou moeten zijn?

Hoe gaan jullie te werk wanneer de blanco media niet lijken te werken?

Hoe beslissen jullie welke blanco media te kopen? Trial & error?

Mijn advies aan jullie; Bij gelijke prijs, kies nooit voor Philips!

Alvast bedankt,
Narc.

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Goed dat het nu wel werkt.

Ik heb toch het idee dat het met de firmware te maken heeft. Heb zelf hetzelfde gehad. Ik heb een NEC 2100AD (DVD+RW 4GB) brander en heb daarvan laatst de firmware geupdate.. Je raadt het al... mijn Platinums werden niet meer geaccepteerd terwijl ze daarvoor flekkeloos werkten.
Stuk voor stuk kreeg ik lead-in erros e.d. Terug gegaan naar de oude firmware en toen deed alles het weer.

Maar het blijft vaag

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09-2025
guus2 schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:41:
Goed dat het nu wel werkt.

Ik heb toch het idee dat het met de firmware te maken heeft. Heb zelf hetzelfde gehad. Ik heb een NEC 2100AD (DVD+RW 4GB) brander en heb daarvan laatst de firmware geupdate.. Je raadt het al... mijn Platinums werden niet meer geaccepteerd terwijl ze daarvoor flekkeloos werkten.
Stuk voor stuk kreeg ik lead-in erros e.d. Terug gegaan naar de oude firmware en toen deed alles het weer.

Maar het blijft vaag
Ik ben ook wel iemand die liever de nieuwste firmware installeerd, maar het blijkt toch wel weer vaak dat er onnauwkeurigheden inzitten. Als naieve consument denk je toch dat de firmwareupdate deze onnauwkeurigheden juist moet verbeteren :?

Wat ik in mijn geval vooral niet begrijp is dat het niet herkennen van de dvd's kennelijk een softwarematig probleem is. Ik zou verwachten dat dat vooral hardwarematig (of firmware) is. Als het hardware matig zou zijn, dan kan cheetah het toch ook niet fixen?

Bedankt voor je reactie.

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Wat ik al zei:Het blijft vaag ;)

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

en zo ist.

tijd voor verandering.