Toon posts:

Foutmelding bij kouden start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de laaste tijd bij het op starten de volgende foutmelding:

BCCode: 1000008e Bcp1:C000000 Bcp2: 85ca0a98 Bcp3: 85b1cbc0 Bcp4: 00000000

Het vreemde is dat de pc dat alleen doet als het kouder is dan 18 graden in de huiskamer?.
Ik heb alles al getest, geheugen met memtest, videokaart ( ook diversen drivers ) , Hdd en de voeding ( targan ) en alles schijnt goed te werken.

Ook is windows er al op nieuw op gegaan maar ook dat mocht niet helpen, nu vermoet ik dat er een klein scheurtje in het moederboord zit wat krimt als het kouder in huis is?, kan dit anders zou ik echt niet weten wat het kan zijn.
Onder Windows is er niets meer aan de hand dus start ook niet spontaan op nieuwe op ofzo iets.
Het is een Asrock Mb wat het ruim een jaar goed heb gedaan met de laaste bios ( vanaf het begin dat ik hem had al ).
Verder zit er in 2x 512Mb ddr400 noname, msi 9800pro, en 3 Hdd's en een AMD Atlhon 3000+ ( a ) .

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11

Phreak

KTM SuperDuke

En waar geeft hij deze fout aan?
Bij de bios?
Of is dit al bij het laden van windows dat hij deze melding geeft?

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
Hij start op tot aan het inlog scherm en dan herstart de computer weer en geeft dan de medeling dat Windows verkeerd afgesloten ( het zwarte schem ) is en start dan wel gewoon door.
Ben je dan in windows krijg je de melding dat Windows hersteld is van een ernstige fout met de boven genoemde fout codes.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

Explains that the HaxDoor virus may generate a Stop error message or restart your computer in Windows Server 2003, Windows 2000, or Windows XP. You can manually remove the variant of the HaxDoor virus to resolve this issue.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;903251

http://search.microsoft.c...t=b&na=82&qu=1000008e&s=0

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;903251

Kijk ff op de bovenstaande links, gevonden via technet ;)

Ziet er uit als een virusje, ff (on-line) scannen dus :X

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik vergeten te melden dat ik dat ook al gevonden had maar dat is het dus ook niet heb al een aantal keren een online scan gedaan en die vinden niets net als mijn antivir / hitman.
Daarom heb ik een week of 2 terug Windows er op nieuw op gezet wat niet mocht helpen.

Verwijderd

je zou memtestje kunnen draaien kijken of het aan je geheugen ligt.
Anders moet je even kaspersky erop zetten. Dat werkt wel goed naar mijn ervaringen !

Verwijderd

Topicstarter
Memtest had ik al 2 keer gedraait een hele avond+nacht ruim 12 uur geen fouten en ook een aantal virus scans en daar komt ook niets uit.
Het verklaar dan ook niet waarom de pc dat alleen doet als het kouder is dan 18 graden in de huiskamer.

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

wat dacht je van een kleine verwarming vlakbij je pc...kan je gewoon je CV wat minder hoog zetten/later aan laten slaan. Energiekosten gaan amper omhoog en pc start altijd op. Klinkt anders nogal raar.... 8)7 (klein straalkacheltje oid)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Pagina: 1