MP3speler niet synchroon bij video bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 22:18
Goedendag,

Ik heb een MP3speler de MPIO HDD100. (5GB harddisk MP3speler)
Uniek aan deze MP3speler is dat deze een line ingang heeft, waardoor je muziek direct als .mp3 kan opnemen op de speler.

Mijn doel was om met een camcorder een musical op te nemen, en met de MP3 speler het geluid van de microfoons direct van de geluidsmixer te ontrekken en onder de beelden te plakken.
Dit lijkt echter helemaal verkeerd te gaan.

Mijn MP3speler maakt gebruik van MP3 compressie als je de line ingang gebruikt.
Deze had ik ingesteld op de beste kwaliteit (192kbps)
Wanneer ik nu de beelden van de camcorder erbij pak, en de MP3speler blijken deze met geen mogelijkheid lipsynchroon te zijn :S
Na +- 5 min zie je dat al heel duidelijk. En hoe langer het stuk deze meer lopen ze A-synchroon. Na 1/2 uur bijv is het niet meer om aan te zien!
Ik werk met Adobe Premiere voor video bewerken, en heb daarom Adobe Audition gebruikt om eerst dat MP3 bestand van mijn MP3speler om te zetten naar WAV, en dan proberen synchroon te krijgen.
Zonder succes.

Iemand een oplossing?
Ik ben evt wel bereid om een nieuwe MP3speler te kopen mits die WEL lipsynchroon loopt.
Qua tijd wil ik zowieso 5-6 uur op kunnnen nemen.
Het geluid van de mixer direct aansluiten op de camera is geen oplossing, af en toe is het geluid van de interne microfoon beter dan van de mengtafel, dus ik wil de interne microfoon als een soort van backup houden.

Gabriel

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Misschien dat deze tutorial je kan helpen.
De desbetreffende tools gebruikt inn de tut. staan bij Software.
Succes ermee!

P.S. :Je moet dus bij Streched kijken, omdat het geluid na verloop van tijd steeds minder lipsynchroon loopt.

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 22:18
Streched heb ik al geprobeerd, maar daarmee krijg je em bij lange na niet lipsynchroon.

Is het einde synchroon dan is het begin niet meer synchroon.

Ik vraag me af wat mijn MP3speler verkeerd doet, waardoor het verkeerd wordt opgenomen?

Heeft iemand ervaring met een MP3speler die WEL correct werkt en dus wel goed opneemt?

Gabriel

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Knip de video op in meerdere delen, en leg de audio per stuk goed. Dan moet je er met stretchen en schuiven wel behoorlijk uit kunnen komen.

Ik denk dat de sample frequentie van je mp3 speler niet helemaal zuiver loopt, dan krijg je onherroepelijk tijdsverschillen.

Voor een beetje serieuze audio opnames zou ik trouwens geen mp3 speler gebruiken. Dan maar een kabel van het mengpaneel naar je camcorder als er geen fatsoelijke opname apparatuur beschikbaar is.