Muziek/geluid kraakt

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit is echt irritant zeg! Als ik bijv. met winamp een mp3'tje ofzo zit lte luisteren, hoor ik om de 5 seconden gekraak door mijn boxen.Ik heb al een beetje met de draad van de boxen enzo zitten klooien , maar daar lijkt het niet aan te liggen.
Weet iemand raad?

PS : Hoort het trouwens dat als je het stekkertje van de boxen tegen de metalige achterkant van de computer houdt, je een enorme toon door de boxen hoort?

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
dat laatse klopt !

dat eerste
heb je de boel geaard??
waarschijnlijk komt het door de statische electriciteit die opgewenkt wordt door de boxen

[edit] electricteit isse moeielijke woordeele

www.kuiphuis.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je toevallig een bord met een Via chipset? Nieuwe Via drivers installeren dan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Glacier
  • Niet online
Ik heb een Asus A7V, nieuwe drivers op Asus.com?

PS : Boel is hier trouwens niet geaard, maar ik probeer dan wel eerst ff de nieuwe VIA drivers...

Verwijderd

Werken die drivers dan ook bij een 128pci

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
Haha :)

zou ik ook doen
is veel makkelijker

ps, ik ontvang een franse radio op mijn speaker setje dus.......... 8-)

www.kuiphuis.nl

• Glacier
  • Niet online
Ik heb idd een PCI-128 kaartje erin zitten, maar waar sloegen die opmerkingen nou precies op? :?

Verwijderd

Ik heb dezelfde probl. met die 128 en via chip
werken die nieuwe via drivers?

• Glacier
  • Niet online
Wat is nou precies de laatste versie van de VIA 4 in 1 drivers? Op de VIA site staat 4.25a, maar las ik op tweakers niet iets van 4.28?Of ben ik in de war?

Verwijderd

Op de via site is een officele

En bij tweakers staat een beta versie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

4.28 is het stabielst inderdaad... Staat een link van bij de driversectie van tweakers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Glacier
  • Niet online
OK, ik probeer het eens...Tot zo, ik start de bak opnieuw op!

• Glacier
  • Niet online
OK, de VIA 4 in 1 4.25 werken dus NIET ;(

• Glacier
  • Niet online
Ik download de pci 128 drivers (als er nieuwe zijn dan) en de beta 4.28....

Stel dat de 4.28 het niet lekker doen, kan ik dan gewoon de install van 4.25 runnen zodat die weer worden teruggezet?

Verwijderd

Die nieuwe 128pci drivers kreeg ik bij mij niet aan de gang
mischien heb jij meer geluk!

• Glacier
  • Niet online
OK, ik heb de VIA drivers 4.28 geinstalleerd, toen bak opnieuw gestart.. Nog steeds gekraak ;(
Toen nieuwe PCI 128 drivers geinstalleerd, opnieuw gestart....Gekraak ;(

Misschien ga ik toch eens even de bak aarden...

Verwijderd

Bij mij is i geaard maar kraakt nog steets

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb hier PCI128 op CUV4X draaien en geen gekraak. Dit alles met de VIA 4.24 drivers.
Wel als ik een SB16 (ISA) d'r in prop, kraakt het werkelijk constant als er iets aan geluid wordt gemaakt.:( Dit geldt voor zowel Win98SE en WinME.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

toevallig een sblive 1024?

Verwijderd

Soms kunnen video kaarten/ harde schijven infereren met een geluidskaart. Probeer je geluidskaart eens in een ander slot te plaatsen... ( verder van je harde schijf, aangezien het 1x in de 5 sec. is..... )

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 12:07 schreef The_Maniac het volgende:
toevallig een sblive 1024?
1e de Live heeft geen gekraak meer met de nieuwe driver die Creative sinds december 2000 op hun site hebben staan

2e soms als de boxen een eigen interne versterker hebben kan de monitor er op gaan reageren (?)

Lets make things better :7

• Glacier
  • Niet online
Voor de volledigheid even mijn systeem:
Asus A7V mobo,PCI-128 soundcard,128mb,ati xpert 98 (ja ze bestaan nog!)....
Ik probeer SB in een ander slot te doen...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18
Ik heb ook dit probleem maar ben er niet achter kunnen komen

PVoutput

Verwijderd

Je moet zowel je computer als je boxen (en versterker enzo) in hetzelfde stopcontact steken. Alle apparatuur moet nl. op 1 punt geaard zijn.

Heb je lange kabels van je pc naar je boxen/versterker lopen? Zet dan je monitor eens uit :) , scheelt een hoop. Je kabels zijn nl. 1 grote antenne die vooral straling van je monitor opvangt, wat dus ruis veroorzaakt.

I have spoken (8>

EDIT: dat laatste wat je zegt klopt, als je de plug langs het metaal strijkt ontstaat er statische elektriciteit. Voorkom dit, want je boxen vinden dit meestal niet echt fijn ;) .

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 12:13 schreef bza het volgende:
Soms kunnen video kaarten/ harde schijven infereren met een geluidskaart. Probeer je geluidskaart eens in een ander slot te plaatsen... ( verder van je harde schijf, aangezien het 1x in de 5 sec. is..... )
Dit is ook een mogelijkheid...

Verwijderd

als je het kraken nog hebt moet je het volgende doen. Ik had dat probleem ook en nu is het weg :P
verwijder alles van je geluidskaart.
het lag bij mij ook wat aan videokaart dus ik verwijderde mijn videokaart softwarematig en installeerde standaard vga kaart, daarna installeer je de via drivers en daarna je vga drivers. Daarna je sb drivers en dan werkt de boel. Zo was het bij mij het geval.

TIP: Sommige drivers van Nvidia gaven bij mij ruis tijdens spellen en die ruis tijdens mp3's :? Ik had de 6.50 geinstalleerd waarmee de boel sloom draait maar heb vandaag toch maar weer de 3.69 drivers geinstalleerd waarmee de boel vloeiend gaat 8-)

• Glacier
  • Niet online
Grr, als je op esc drukt wist hij het bericht :(
Het ligt aan Seti (dit had ik al eerder gepost, maar door de crash is dit zeker verdwenen :?. Die vent van de computer zei dat het aan Seti lag en hij had nog gelijk ook....ik vraag me alleen af hoe dat kan...

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Bij mij kwam het Probleem na het formateren en het installeren van XP.
Ik denk dus dat dit probleem wel bij de drivers zit! :'(

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 12:55
Glacier schreef op 09 June 2001 @ 09:25:
Grr, als je op esc drukt wist hij het bericht :(
Het ligt aan Seti (dit had ik al eerder gepost, maar door de crash is dit zeker verdwenen :?. Die vent van de computer zei dat het aan Seti lag en hij had nog gelijk ook....ik vraag me alleen af hoe dat kan...
Aliens :+

Burp

Pagina: 1