Verkeerde document gesaved - uren werk verloren?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik ben de afgelopen 8 uur vrijwel aan één stuk door bezig geweest met het schrijven van een belangrijke opdracht voor school. Toen ik het eindelijk af had wou ik zsm de boel afsluiten en naar bed. Ik had echter nog een oude versie van het bestand open staan, en heb die over de nieuwe versie heen gesaved.

Ben ik nu echt alles kwijt? Dit is een enorm probleem, aangezien het morgen af moet zijn!!
Is het mogelijk dat het oude document nog op een of andere manier terug te halen is? Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar dat is m'n laatste hoop.

De stress rijst hier nu de pan uit :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Hazuki op 19-12-2005 04:21 ]

Koekie?

Verwijderd

Als het goed is moet je nog een .tmp file ergens hebben staan die windows of het progje na gebruik verwijderd heeft. Ook kan je deze recoveren met een Undelete tool, met geluk vind je deze file op het pad waar je document staat.

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ben het aan het proberen met Active @ Undelete...

[ Voor 85% gewijzigd door Hazuki op 19-12-2005 04:34 ]

Koekie?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
tering, wat heb ik extreem met jou te doen......dit zijn altijd de horrordingen die uitkomen wanneer je op een deadline zit!

ik had vandaag ook zoiets...4 pagina's getypt, gesaved en daarna nog een half kantje
toen liep de pc vast, dacht ik er zal wel een temp bestand zijn maar niet dus

gelukkig was ik maar een half kantje kwijt maar hartkloppingen krijg je er wel van!

ik wens je veel succes, ik ben ooit al eens 40 kantjes typwerk kwijtgeraakt op een dergelijke manier trouwens, dus ik weet hoe je je nu voelt....

PIII 800@804 Mhz

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Damn.. heb ook eens een paar dagen aan werk verloren.. Het duurt echter niet nog eens 8 uur voor je het op papier hebt, omdat een deel waarschijnlijk nog in je hoofd zit.

En daarnaast is het waarschijnlijk nog een wijze les voor jezelf, en ben je de komende jaren (net zoals ik) een stuk voorzichtiger..

Good luck!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Het is natuurlijk zeer onverstandig om uren lang te werken zonder te saven, als ik met iets belangrijk bezig ben dan save ik het om de 5 minuten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 07:40:
Het is natuurlijk zeer onverstandig om uren lang te werken zonder te saven, als ik met iets belangrijk bezig ben dan save ik het om de 5 minuten.
Kun je dat ook automatisch instellen in ms word 2003 misschien? Iemand die dat weet?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

extra -> opties -> tabblad opslaan -> daar moet het te vinden zijn volgens mij

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Dat veranderd niets aan het feit dat hij nog een 2e versie had openstaan en die over de goede versie heeft opgeslagen. Dan kun je auto-save door Word laten doen maar dan ben je het toch echt kwijt :'(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

JaJoah schreef op maandag 19 december 2005 @ 07:58:
Dat veranderd niets aan het feit dat hij nog een 2e versie had openstaan en die over de goede versie heeft opgeslagen. Dan kun je auto-save door Word laten doen maar dan ben je het toch echt kwijt :'(
Ook niet met de optie reservekopie? Lijkt me met 2 versies open staan er dus 2 reservedocumenten zouden moeten zijn...toch?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Op het pad waar ik het document heb opgeslagen staat de oude versie gewoon :(

Is er geen speciale map die Word gebruikt om tijdelijke bestanden te saven?

Koekie?

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Hier worden de tempbestanden opgeslagen
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Temp

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
ik vrees gewoon dat dit een verloren zaak is...
je kan proberen om met één of andere filerecoverytool alle bestanden terug naar boven te halen, en hopen dat de temp-files teruggevonden worden. Het overschrijven van het bestand in word gaat het bestand gewoon overschrijven, dus dat is volgens mij niet op 1 2 3 terug te halen...

(en probeer die filerecoverytool vanop een andere harde schijf te doen, want hoe meer je op de schijf doet, hoe moeilijker het wordt om bestanden terug te halen...)

[ Voor 21% gewijzigd door c00kie op 19-12-2005 12:45 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 20:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik sla mn werk (Word, photoshop of whatever) altijd op om de 5 minuten op een nieuwe naam. Dus als er iets mis gaat heb je altijd een back-up.
Het nadeel is dat je gruwelijk veel files hebt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 07:22
Bij Words (standaard instellingen) worden er ook iedere keer nieuwe (onzichtbare) files aangemaakt iedere keer dat je op opslaan drukt zonder Words een keer af te sluiten. Als je dus op deze tijdelijke files zoekt met een file recovery tool, dan kun je hem waarschijnlijk nog terug halen.
Het is zo'n file met een ~ (tilde) teken in de naam.

Succes in iedergeval. Ik denk dat je een grote kans hebt dat je het terug kunt krijgen.
Pagina: 1