Nabewerking van sportvideo

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20
Ik doe aan waterpolo en recent heb ik een aantal wedstrijden van de club gefilmd met de camera van een ploeggenoot. Deze heb ik hier op mijn pc geïmporteerd en heb ik nu als ruw videomateriaal.

Nou wil ik graag een aantal dingen in beeld brengen zoals je die ook bij sportuitslagen ziet. Bijvoorbeeld de tijd die aftelt en, als er een doelpunt valt, de score in beeld en de naam van de speler. Afijn, je kent het wel. Nou is het maken van een simpel tekstje in geen enkel videoprogramma echt moeilijk, maar dingen zoals een aftellende tijd wordt wat vervelender (of heeeel veel werk).

Ook als je het er een beetje grafisch goed uit wilt laten zien gaat er wel wat tijd en moeite inzitten. Dat is opzich niet het probleem. Maar ik wil graag weten of mensen hier ervaring hebben met soortgelijke bewerking en waar je dat dan het beste mee kunt doen. Een collega van mij die bij Adobe heeft gewerkt zei dat je Première goed kunt gebruiken, maar toen ik zei dat ik het grafisch gelikt wil hebben (PhotoShop) kan je volgens hem beter After Effects gebruiken.

Oja, als er een doelpunt is gevallen wil ik zo'n beeld in beeld effect en dan het doelpunt in slowmotion. Dat is vast niet al te veel werk. Ik heb in Vegas Video al wat goede effecten gezien maar misschien heeft iemand nog wel tips waar ik precies kan vinden wat ik wil.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, voor een dubbeltje op de voorste rij zitten willen we allemaal wel. Die effecten die jij wil worden bij echte programma's gedaan voor software die vaak custom voor dat programma geschreven is, of die in hoge mate customizable is. Dit soort dingen zitten helaas niet in de meeste software die voor jan en alleman te koop is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dennis
  • Laatst online: 12:20
Heeft iemand nog tips voor me? Een uitgebreide zoektocht naar plug-ins heeft me niets opgeleverd.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je geeft het zelf toch al aan? Adobe premiere in combinatie met after effects voldoet prima :?

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 10:08
Studio10 van Pinnacle heeft ook die Picture in Picture optie, en allerlei effects...maar is niet zo stabiel als adobe....

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:30
After FX is wel ff net iets ingewikkelder materiaal dan Premiere eh. Daar zou ik echt niet aan beginnen voor zo'n huis tuin en keuken filmpje.

Mijn advies:

- Maak een standaard balk in Photoshop voor de score etc. Dan kan je daar in premiere een foto en woorden op plaatsen. Wil je het netjes doen? Maak je ook nog een animatie van de balk als je 'm laad en laat weg glijden.
- Aftellen? Gewoon niet te moeilijk doen nergens voor nodig. Als je het echt wilt kan je het gewoon met PiP doen en dan zelf animeren.
- Slowmotions. Tja filmpje knippen en slowmo maken, wordt niet echt mooi, maar goed. En dan weer met PiP op je beeld krijgen.

Kan allemaal met Premiere. After FX is veelste moeilijk en overkill voor zo'n huistuin en keuken filmpje B)

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Persoonlijk maak ik (op het moment) gebruik van Flash-animaties voor alles wat bewegen moet in m'n video voor school. Ik ben nog niet zo lang bezig met film, maar het werkt vooralsnog voldoende. Ook Swish is handig, deze doet een heleboel Flash-animaties voor je, scheelt weer werk.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Pagina: 1