Apacer (interne) cardreader & 1GB MMC?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb al een flinke tijd geleden bij Mycom een PC gekocht, en daarin een Apacer ER151 cardreader.
Dar zou MMC keurig inpassen, hebben ze mij verzekerd.
Echter heb ik recentelijk een 1GB MMC kaartje voor in mijn mbiel gekocht, en via mobiel dingen drop zetten gaat superlangzaam.
Als ik echter dit kaartje in mn cardreader stop, weigert hij ook maar IETS te doen, en loopt "Deze computer" compleet vast als ik de schijf probeer te bekijken. Bij mijn zusje, in de cardreader van een externe HDD van een vriend (op mijn pc aangesloten), en in mn mobiel gaat alles wel goed.
Weet iemand wat hier fout is en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:11

Acheron

updatepack.nl

Ligt waarschijnlijk aan de Apacer cardreader. Staat het niet aangegeven in de handleiding. Hetzelfde overkwam me met een Sweex 16-in-1 cardreader, waarna ik na lang zoeken uitkwam in Duitsland. Misschien is deze nu inmiddels wel in Nederland verkrijgbaar :|

Deze heeft een interne HiSpeed USB2-aansluiting, werkt met 1GB mmc, ondersteunt XD, past in 3,5inch slot en heeft als bonus verwisselbare frontjes en ook nog een extra USB-poort.
Om het kort te houden, deze heb ik momenteel en totaal geen problemen _/-\o_

Ook vreemd dat deze Apacer steeds in de Tweakers Best Buy Guide wordt opgenomen, terwijl er meer klachten zijn over deze Apacer: Klik

EDIT: Hier dus nu ook verkrijgbaar voor Eur 19 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Acheron op 19-12-2005 01:08 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb even rondgekeken bij die search, en gekeken bij Disk Management:
Het wordt alleen maar gekker, hele disk management reageert NIET zodra hij iets met de schijven gaat doen. Zodra ik kaartje eruithaal gaat alles prima, kaartje er weer in: vast :/

Kan ik met zoiets naar MyCom gaan en eisen dat ze er een compatible instoppen (aangezien ze me verteld hebben dat MMC er gewoon inpast?)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Ik denk dat de memorycontroller die in de cardreader zit (die zit afaik bij MMC en SD cards niet in de kaart zelf) niet compatible is met 1GB geheugen.
Tja.. het apparaat werkt in principe goed, maar waarschijnlijk dus niet met grote MMC en SD cards.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 19:22
Je bent niet de enige met problemen met de Apacer cardreaders.

Ik heb er zelf al een jaar 1 in mijn pc steken voor mijn CF-kaartjes, waar deze prima mee werkt.
Ik kocht een tijdje later een pda met een SD-kaartje en ... sd-kaartje erin en rarara ledjes pinken op de card-reader en enkel resetje indrukken hielp om de boel terug bruikbaar te houden.

Mailtjes naar de technische dienst van Apacer gestuurd en uiteraard geen enkel antwoord gekregen.

Nu dacht ik van misschien is mijn exemplaar defect, dus ermee leven dan maar want ik had inmiddels een multicard reader in de Lidl gekocht voor 11 eurie die het perfect deed.

Nu moest ik vorige week een pc inelkaar steken voor iemand en voor de gemakkelijkheid heb ik er een cardreader ingestoken.
Ik die pc gaan installeren bij die mensen en alles aan het testen geweest totdat die mensen een hp fototoestel tevoorschijn toverden met, jawel, een sd kaartje.
Sd-kaartje in de reader, baffff, spul vast, en jawel een Apacer cardreader

Maw ik koop nooit nog iets van Apacer wegens geen service en het nog steeds verkopen van spullen die gewoon niet werken :(

Verwijderd

ik heb 2 apache cardreaders, intern, zwart.
Beide lezen zonder enig probleem sd kaartjes van 1 gig.
Deze komen van azerty, 14 euro.
Pagina: 1