Randdikte 17inch TFT schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• peterkps1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 11:38
Ik heb wan de kersman een leuk bedrag gekregen wat ik wil gaan investeren in 2 nieuwe 17inch TFT schermen.

Ik wil ze naast elkaar op mijn bureau zetten en zo 2schermen aan mijn PC hangen.

Omdat de schermen naast elkaar staan lijkt het me het mooist als de randen niet te dik zijn. En hier zit zu ook mijn probleem.

Het zoeken op google en tweakers leverd alleen reacties op van ".... mijn scherm heeft dunne randen..... en is van merk XXXXX.....". Als je dan met google/site van fabrikant gaat zoeken dan kom je een wirwar van getallen tegen.

Wat ik zoek is een schrem met zo'n dun mogelijke randen. Ik wil eventueel alle racties in een tabel verwerken en die hier delen met iedereen.

dus meld in dit topic Het merk van je scherm met even tueel het formaat en de randdikten (links/rechts/boven/onder).

Verwijderd

De meeste fabrikanten geven redelijk duidelijke specificaties, zoals bijvoorbeeld bij Iiyama (klik op specificaties)

Ze geven daar de afmetingen van een 17" schermdeel (381 x 350 x 62mm). Als je weet dat het scherm 17"(43cm) breedbeeld (16:9) is, kan je met de hulp van pythagoras prima achterhalen hoe dik de rand is.

Je moet er dus wel enige moeite voor doen, maar dat stukje onderzoek hoort bij de aanschaf van het juiste product. Wil je dat onderzoek niet doen, dan is de beste keus een grote computerwinkel op te zoeken die een grote diversiteit aan schermen op display heeft staan en je daar te laten adviseren, of zelf te beoordelen wat voor jou geschikt is. :)

In dit topic vraag je namelijk aan mensen hun gegevens op te sommen; een zogenaamd opsomtopic, waarvan in * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * staat uitgelegd dat het niet de bedoeling is, en waarom.
Eigenlijk staat het al in de huisregels, opsomtopics als deze zijn zelden echt waardevol en verworden al snel tot een vergaarbak van loze kreten en door elkaar lopende verhalen over alles van in dit geval koeling, voltages en andere OC materie, 3Dmark scores (waar een andere topic over liep) tot hier en daar een paar snelheden zonder toelichting.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
^^ Weinig aan toe te voegen :)

Dit topic is gesloten.